Колата изръца в движение, закашля се и спря (става дума за Г4 2002 1.6 16V). преди подобно нещо се беше случило е проблема се оказа в замърсен EGR.
Сега най-близкия квартален сервиз диагностицира и се произнесе, че проблема е в сензор на коляновия вал (Geber 030 957 147 AA). Сензора се оказа трудно откриваем, доставиха го след 2 дни от Варна. След смяна колата уж запали и за момент се оправи. В следващия момент обаче отново почна неадекватно поведение, оборотите играят, разход голям, я реагира я не на газ, гасне и т.н.
Изведнъж се рече че според тях замирисало на сяра и като измерили темп. на гърнета установили че бил запушен катализатора (за мен това звучи невероятно за кола на реални 124 000 км карана само на бензин!!!!). Махнаха първия катализатор (не ме контрирайте с коментари - мислих, че е само един, това било нещо си дето било като навита тел и било първото по веригата).... Нарязали го и установили че било задръстено (до оня ден колата не е давала симптоми на понижена мощност или каквото и да било).
След всичко това колата отново прави каквото до сега, диагностика на двигателя изплюва:
17560 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 2: System too Lean
P1152 - 35-00 - -
16786 - EGR System: Excessive Flow
P0402 - 35-00 - -
като те твърдят че втората грешка била от това, че те разкачили EGR-а за да го елиминират и робват без него иначе не я било давало, просто не е изчистена (не съм го потвърдил още)
Сканиране на ABS (ESP) връща:
01314 - Engine Control Module
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Помагайте хора, че съм в чудо - вече дадох 150 лв за въпросния сензор, липсва ми неясно къде ластмасовата кора под двигателя, а махнатия "катализатор" като пак казвам, че това не бил основния ами някякъв първи, преди ламбда сондите, е вече унищожен и ликвидиран! Те смятат но аз им нямам никакво доверие че другия катализатор бил задръстен, вдигал 300 градуса темп и колата се запушвала, но аз ги спрях го тук щото не ми харесват нещата.
Моля за съвети и помощ!!!! Какъв е тоя "телен" катализатор? Продавал се нов само с колектори и струвал над 1000 лв! Как може катализатор ИЗВЕДНЪЖ да се задръсти и то на 125 000 км! Какво да правя!? Утре колата ще се дърпа на друг сервиз...... а тази нощ трябваше да пътувам за морето


