Колата издъхна, диагноза неясна - Голф 4 1.6 16V - РЕШЕН

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Колата издъхна, диагноза неясна - Голф 4 1.6 16V - РЕШЕН

Мнениеот Haralampi » Нед 23 авг 2009 15:49


Отново съм аз на ред за съжаление, моля за всякакви идеи и съвети и събран опит!! Благодаря предварително!!!!

Колата изръца в движение, закашля се и спря (става дума за Г4 2002 1.6 16V). преди подобно нещо се беше случило е проблема се оказа в замърсен EGR.

Сега най-близкия квартален сервиз диагностицира и се произнесе, че проблема е в сензор на коляновия вал (Geber 030 957 147 AA). Сензора се оказа трудно откриваем, доставиха го след 2 дни от Варна. След смяна колата уж запали и за момент се оправи. В следващия момент обаче отново почна неадекватно поведение, оборотите играят, разход голям, я реагира я не на газ, гасне и т.н.

Изведнъж се рече че според тях замирисало на сяра и като измерили темп. на гърнета установили че бил запушен катализатора (за мен това звучи невероятно за кола на реални 124 000 км карана само на бензин!!!!). Махнаха първия катализатор (не ме контрирайте с коментари - мислих, че е само един, това било нещо си дето било като навита тел и било първото по веригата).... Нарязали го и установили че било задръстено (до оня ден колата не е давала симптоми на понижена мощност или каквото и да било).

След всичко това колата отново прави каквото до сега, диагностика на двигателя изплюва:

17560 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 2: System too Lean

P1152 - 35-00 - -

16786 - EGR System: Excessive Flow

P0402 - 35-00 - -

като те твърдят че втората грешка била от това, че те разкачили EGR-а за да го елиминират и робват без него иначе не я било давало, просто не е изчистена (не съм го потвърдил още)

Сканиране на ABS (ESP) връща:

01314 - Engine Control Module

004 - No Signal/Communication - Intermittent

Помагайте хора, че съм в чудо - вече дадох 150 лв за въпросния сензор, липсва ми неясно къде ластмасовата кора под двигателя, а махнатия "катализатор" като пак казвам, че това не бил основния ами някякъв първи, преди ламбда сондите, е вече унищожен и ликвидиран! Те смятат но аз им нямам никакво доверие че другия катализатор бил задръстен, вдигал 300 градуса темп и колата се запушвала, но аз ги спрях го тук щото не ми харесват нещата.

Моля за съвети и помощ!!!! Какъв е тоя "телен" катализатор? Продавал се нов само с колектори и струвал над 1000 лв! Как може катализатор ИЗВЕДНЪЖ да се задръсти и то на 125 000 км! Какво да правя!? Утре колата ще се дърпа на друг сервиз...... а тази нощ трябваше да пътувам за морето :cry: :cry: :cry:

Последна промяна от Haralampi на Сря 26 авг 2009 1:18, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ

Мнениеот mania » Нед 23 авг 2009 15:55


Много кофти, братле..... Иди в БОШ, вземат кинти, но поне намират. Сега други ще се изкажат, че и БОШ дерат и не вършат, но на мен ми спечелиха доверието. Имах дребни проблеми и не ми ги изкараха гигантски, а ги отстраниха и в съвсем прилични суми и колата ми върви. МОят съвет е иди при тях. ;) :да:


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот Haralampi » Нед 23 авг 2009 18:42


A добре, какъв е този "първи катализатор" дето представлявал нещо като намотана тел, който е отстранен и унищожен и който според "майсторите" се продавал само в комплект с нещо си (споменаха колектори) и струвал около 1200лв???? За какво става дума??


Потребителски аватар
npachovski
Мнения: 551
Регистриран на: Сря 05 мар 2008 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот npachovski » Нед 23 авг 2009 19:03


Да нямат предвид меката връзка :roll: Защото горе долу там вървят меки връзки с колектор за цената която споменаваш.Ама ме съмнява, че си попаднал на кофти майстори....питай колегите да те напътят към доказали се сервизи


Потребителски аватар
santo_trafficante
Мнения: 7159
Регистриран на: Сря 21 дек 2005 11:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот santo_trafficante » Нед 23 авг 2009 19:09


все още някой вярва че има автомобили 2002год на 140к
за сведение и Дядо Коледа няма mhihi
извода е следния
колкото и скъпа кола да купиш и мислиш че не си се минал :D пак са те врътнали mhihi

п.с. смени сервиза


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот Haralampi » Нед 23 авг 2009 19:59


santo_trafficante написа:все още някой вярва че има автомобили 2002год на 140к
за сведение и Дядо Коледа няма mhihi
извода е следния
колкото и скъпа кола да купиш и мислиш че не си се минал :D пак са те врътнали mhihi

п.с. смени сервиза


Колега, колата я купих на 98 000 км с абсолютно изрядна документация попълвана от различни VW центрове от Германия от първи собственик. Километрите са абсолютно реални, а и какво странно има кола на 4г. (към онзи момент) да е минала по 25 000 км на година.... Аз и толкова не минавам.

Преди това се колебаех и за такава на 65 000 на същата възраст... всичко това си има цена обаче :) сигурно се сещаш, че не ми е струвала 5000 лева. (това за вярващите че голфовете от Горубляне на по 100 000 км и за 6-7 000 лв са реални :D )


Но това е без значение за момента - коли и на 10 000 км дават дефекти. Сервиза или по-точно майсторите ги прекратих. Утре отивам другаде но не знам какво да очаквам. Надявах се на малко повече яснота от вас.


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот my heart iS iCe » Нед 23 авг 2009 20:08


Haralampi, Колега нека да не изместваме смисъла на темата, все пак колегите искат да ти помогнат и нека да не се повтаряме мисля че този сервиз който си избрал, повече ти оврежда колата отколкото да я оправя! Доста съм патил от такива майстори! Истината е да я откараш на човек който разбира от Електроника! Ние тука във форума едва ли можем да ти помогнем освен да те утешиме, че се случва на всеки. Но не е там проблема проблема е че трябва да намериш точния сервиз!
Пожелавам ти късмет и дано я оправиш по-скоро, едва ли има кой знае колко голям проблем, просто няма точен специялист бих казъл!


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот Haralampi » Нед 23 авг 2009 20:13


IceHeart написа:Haralampi, Колега нека да не изместваме смисъла на темата, все пак колегите искат да ти помогнат и нека да не се повтаряме мисля че този сервиз който си избрал, повече ти оврежда колата отколкото да я оправя! Доста съм патил от такива майстори! Истината е да я откараш на човек който разбира от Електроника! Ние тука във форума едва ли можем да ти помогнем освен да те утешиме, че се случва на всеки. Но не е там проблема проблема е че трябва да намериш точния сервиз!
Пожелавам ти късмет и дано я оправиш по-скоро, едва ли има кой знае колко голям проблем, просто няма точен специялист бих казъл!


Мерси IceHeart. Прав си. Силно се надявам проблема да не се окаже голям, а нанесените вече допълнителни щети да са поправуеми с разумни средства. Иначе точно това се опитах да кажа и аз - на всеки може да се случи, с написаното исках да кажа, че аз поне не виждам предпоставки за запушени катализатори и т.н. Знам предисторията на колата.

Ще докладвам после разбира се.... дано проблема не е голям и да се реши за винаги.


Потребителски аватар
overapac
Мнения: 712
Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот overapac » Нед 23 авг 2009 20:18


17560/P1152/004434 - дългосрочни Гориво подкъсяване Добавка въздух; Банка 1; Област 2: Система за твърде Облегни
Възможни причини

* Маса въздушния поток сензори (G70) дефектни
* Входящия въздух система дефектни / изтичащите (фалшиви Air)
* Гориво Дюза (и) дефектни
* Гориво помпа дефектни
* Изпускателна система изтичащите
* Средно Air Впръскване система дефектни / изтичащите

Възможни решения

* Проверете Маса въздушния поток сензори (G70)
* Проверете входящия въздух система за течове
* Проверете Дюза Гориво (а)
* Проверете Гориво помпа
* Проверете Изпускателна система за течове
* Проверете Средно Air инжекторна система


Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот mania » Нед 23 авг 2009 20:25


Може би единствената финансовообезпечена утеха ще е, че не ти трябва да слагаш на ново катализатор, а обикновено гърне. А тия ги понапсувай с мерак и намери по-добър. Вече препоръчах моите фаворити.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот Haralampi » Нед 23 авг 2009 20:27


mania написа:Може би единствената финансовообезпечена утеха ще е, че не ти трябва да слагаш на ново катализатор, а обикновено гърне.


Ако въобще това е проблема... но защо мислиш така...? А 2те Ламбда сонди кво да ги правя :?:


Потребителски аватар
overapac
Мнения: 712
Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот overapac » Нед 23 авг 2009 20:32


16786/P0402/001026 - Рециркулация на отработилите газове (EGR): Прекалено Дебит
Възможни Симптоми

* Неизправност Light (MIL) ON
* Намалената отработилите газове (EGR)
* Намалената мощност / двигател работи груб
* Увеличените емисии

Възможни причини

* На отработилите газове (EGR) Клапан остана отворена / изтичащите / дефектни
* На отработилите газове (EGR) Система изтичащите / дефектни
* Окабеляване и / или Съединител (а) от / за рециркулация на отработените газове (EGR) Клапан дефектни

Възможни решения

* Проверете / чиста Рециркулация на отработилите газове (EGR) Система
* Проверете / Замяна на отработилите газове (EGR) Клапан
* Проверете окабеляването и / или Съединител (а) от / за рециркулация на отработените газове (EGR) Клапан
> размяна


Потребителски аватар
addrak
Мнения: 176
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 18:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот addrak » Нед 23 авг 2009 20:58


Първото което трябва да направиш е да смениш веднага маистора.Тези ще ти сменят половината кола докато се сетят къде е проблема


Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот mania » Нед 23 авг 2009 21:06


Щото не е нужно да слагаш катализатор. Гърнето май е под 40 лв.


Потребителски аватар
overapac
Мнения: 712
Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Колата издъхна, диагноза неясна - ПОМОЩ - Голф 4 1.6 16V

Мнениеот overapac » Нед 23 авг 2009 21:12


доколкото разбрах колегата не е свалял катализатора
:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], MyLens и 73 госта