Здравейте,
Колата е г4, 2001г, 1.6 16V. Днес докато карах светна лампата на маслото и борд компа изписа: “STOP, OIL PRESS” и след 1 секунда изчезна. Отбих след 5 метра и огледах колата, като не видях нищо обезпокояващо. Запалих без проблеми и я закарах на диагностика.
Там не се отркиха никакви грешки. Майсторчето отвъртя капачката на маслото и каза, че трябва да направя промивка, защото имаше малко масло по отвора, което беше като грес (обслужване на колата е правено преди 2000км). Също каза, че отдушника леко се е запушил и двете неща са възможната причина за проблема. Реших все пак и тук да попитам. Благодаря предварително.
Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"
Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"
Последна промяна от dobrin на Пон 30 ное 2009 13:14, променено общо 1 път.
Причина: Без главни букви моля!
Причина: Без главни букви моля!
- dokros
- Мнения: 808
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
- Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "OIL PRESS"
не знам с какво масло караш ,но за 16V е за предпочитане пълна синтетика 5/40,проблеми в налягането на маслото може да създава и масления филтър...има там едни клапанчета...
Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "OIL PRESS"
Колега, мерси за отговора. Маслото, с което карам, е полусинтетично, 2-3 майстора ми казаха, че това е правилният избор. Иначе масленият филтър също е сменян преди 2000км
-
- Мнения: 676
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRBC
- Местоположение: София
Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "OIL PRESS"
Къде гледа за вентилация майстора отпред при капачката за наливане на масло или отзад от към купето, а да си гледал нивото на маслото, колко масло ти сипаха при смяната, да не е повечко че при повечето каталози за масла го дават, че 4.5 л., а то реално е 3.5 л.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"
Да, 3,5 и така го водят и навсякъде.... дръг е въпроса, че малко ми остава още да скоча на следващия "майстор" за който 1.6 SR = 1.6 16V!
Провери наистина колко масло са ти сложили.... а за полусинтетично... карах на такова 2 години - не е в това проблема, но все пак правилното е синтетично. Не слушай майстори, а слушай производителя
За майстора най-правилното е винаги това, което има в наличност и това, от което слага най-много в джоба

Провери наистина колко масло са ти сложили.... а за полусинтетично... карах на такова 2 години - не е в това проблема, но все пак правилното е синтетично. Не слушай майстори, а слушай производителя

За майстора най-правилното е винаги това, което има в наличност и това, от което слага най-много в джоба

Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"
За съжаление нямам предства колко масло са сложили при обслужването, но би трябвало да е 3,5л. Иначе маслото си е на макс, колкото пъти съм го гледал
@ владислав - майстора гледа само при капачката на маслото отпред, там имаше малко масло, което беше станално на грес
@ владислав - майстора гледа само при капачката на маслото отпред, там имаше малко масло, което беше станално на грес
-
- Мнения: 676
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRBC
- Местоположение: София
Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"
infidel написа: майстора гледа само при капачката на маслото отпред, там имаше малко масло, което беше станално на грес
Това не е вентилацията на картера от там смуче въздух от въздушният филтър, махни си кутията (пластмасата) над двигателя и хубаво разгледай за откачени букси, а изцапаното си го забърши (естествено внимавай при свалянето).
Отначало и аз сипах на ликимоли 10в40 и го смених на 5 х.км с 5в40 (моята е италянка и така реших да си прочистя двигателя и картера а не с добавка), едва ли е от това че е полусинтетика, по скоро да не ти е над максимума (трябва да е в разграфеното не над или под).
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"
владислав написа:infidel написа:
Отначало и аз сипах на ликимоли 10в40 и го смених на 5 х.км с 5в40 (моята е италянка и така реших да си прочистя двигателя и картера а не с добавка), едва ли е от това че е полусинтетика,
Аз даже бях с 15W40, но не съм имал такъв проблем.
P.s. Не ти разбрах идеята за прочистване, но в случая това не е от значение.
-
- Мнения: 676
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRBC
- Местоположение: София
Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"
Haralampi написа:P.s. Не ти разбрах идеята за прочистване, но в случая това не е от значение.
Аз ще ти отговоря понеже и колегата е писал за нещо като грес по капачката на масло което го имаше и при мен.
Чул съм, не твърдя че е вярно за колите от Италия, маслото след гаранцията не се сменява а само се долива.
Аз добавка за чистене на двигателя не бих си сложил, тъй като е много вероятно да остане част от нея и в новото масло, затова сложих полусинтетика, която да сменя по-ранно, може и сегашното да го сменя на 8 или 9 х км. ще видя колко черно ще стане.
Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"
Колега, много се чудя и аз дали да я направя тая промивка или само да сменя масло, защото и мойта и италианка и като ми сменяха консумативите ми казаха, че маслото от доста време не било сменяно. Така че, според мен си прав за това, че само доливат тия идиоти..
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"
infidel написа:Колега, много се чудя и аз дали да я направя тая промивка или само да сменя масло, защото и мойта и италианка и като ми сменяха консумативите ми казаха, че маслото от доста време не било сменяно. Така че, според мен си прав за това, че само доливат тия идиоти..
Това е всеизвестен факт.... и все още се намират хора, които оспорват, че ИМА разлика между кола от Германия/Австрия/Швейцария/Холандия и кола от Италия в общия случай и то не малка.
Рабира се всяко правило има изключение. Ама върви разчитай да попаднеш на читава "по изключение" кола от Италия тогава.
Човек никога не трябва да казва никога, за това в мека форма - нямам намерение някога да си взимам кола от Италия. От последните 6 коли в семейството 4 бяха/са от Австрия и 2 от Германия. Всеки допълнителен цент и евро (спрямо такава същата от Италия) си заслужава.
-
- Мнения: 676
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRBC
- Местоположение: София
Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"
Понеже не написа какво масло е сложено като марка, дали е наливно или от туба, аз бих го сменил.
За добавката написах какво мисля, вече от тук натам е твое решение може да покараш още малко ако не е много черно на пръчката и тогава да го смениш.
За добавката написах какво мисля, вече от тук натам е твое решение може да покараш още малко ако не е много черно на пръчката и тогава да го смениш.
Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"
Колеги, вчера ходих при Ваското1, измери ми налягането на маслото и каза, че е нормално и ми препоръча да си сменя датчика. Това направих днес, само че като ходих да го купувам се оказа, че има 2 датчика (зелен и черен), взех ги и двата, а после в сервиза ми казаха, че е само един, а съм взел 2 различни вида просто. Смених го и минах около 50-тина км, като всичко е наред. Дано повече да не се занимавам с тоя проблем, че ако не е датчик става доста по-сериозно...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта