Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
infidel
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"

Мнениеот infidel » Съб 28 ное 2009 14:26


Здравейте,

Колата е г4, 2001г, 1.6 16V. Днес докато карах светна лампата на маслото и борд компа изписа: “STOP, OIL PRESS” и след 1 секунда изчезна. Отбих след 5 метра и огледах колата, като не видях нищо обезпокояващо. Запалих без проблеми и я закарах на диагностика.

Там не се отркиха никакви грешки. Майсторчето отвъртя капачката на маслото и каза, че трябва да направя промивка, защото имаше малко масло по отвора, което беше като грес (обслужване на колата е правено преди 2000км). Също каза, че отдушника леко се е запушил и двете неща са възможната причина за проблема. Реших все пак и тук да попитам. Благодаря предварително.

Последна промяна от dobrin на Пон 30 ное 2009 13:14, променено общо 1 път.
Причина: Без главни букви моля!




Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "OIL PRESS"

Мнениеот dokros » Съб 28 ное 2009 14:56


не знам с какво масло караш ,но за 16V е за предпочитане пълна синтетика 5/40,проблеми в налягането на маслото може да създава и масления филтър...има там едни клапанчета...


infidel
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "OIL PRESS"

Мнениеот infidel » Пон 30 ное 2009 11:14


Колега, мерси за отговора. Маслото, с което карам, е полусинтетично, 2-3 майстора ми казаха, че това е правилният избор. Иначе масленият филтър също е сменян преди 2000км


владислав
Мнения: 676
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRBC
Местоположение: София

Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "OIL PRESS"

Мнениеот владислав » Пон 30 ное 2009 13:13


Къде гледа за вентилация майстора отпред при капачката за наливане на масло или отзад от към купето, а да си гледал нивото на маслото, колко масло ти сипаха при смяната, да не е повечко че при повечето каталози за масла го дават, че 4.5 л., а то реално е 3.5 л.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"

Мнениеот Haralampi » Пон 30 ное 2009 14:04


Да, 3,5 и така го водят и навсякъде.... дръг е въпроса, че малко ми остава още да скоча на следващия "майстор" за който 1.6 SR = 1.6 16V!
:evil:

Провери наистина колко масло са ти сложили.... а за полусинтетично... карах на такова 2 години - не е в това проблема, но все пак правилното е синтетично. Не слушай майстори, а слушай производителя :idea:
За майстора най-правилното е винаги това, което има в наличност и това, от което слага най-много в джоба :idea:


infidel
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"

Мнениеот infidel » Пон 30 ное 2009 19:05


За съжаление нямам предства колко масло са сложили при обслужването, но би трябвало да е 3,5л. Иначе маслото си е на макс, колкото пъти съм го гледал

@ владислав - майстора гледа само при капачката на маслото отпред, там имаше малко масло, което беше станално на грес


владислав
Мнения: 676
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRBC
Местоположение: София

Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"

Мнениеот владислав » Вто 01 дек 2009 16:33


infidel написа: майстора гледа само при капачката на маслото отпред, там имаше малко масло, което беше станално на грес

Това не е вентилацията на картера от там смуче въздух от въздушният филтър, махни си кутията (пластмасата) над двигателя и хубаво разгледай за откачени букси, а изцапаното си го забърши (естествено внимавай при свалянето).
Отначало и аз сипах на ликимоли 10в40 и го смених на 5 х.км с 5в40 (моята е италянка и така реших да си прочистя двигателя и картера а не с добавка), едва ли е от това че е полусинтетика, по скоро да не ти е над максимума (трябва да е в разграфеното не над или под).


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"

Мнениеот Haralampi » Вто 01 дек 2009 16:53


владислав написа:
infidel написа:
Отначало и аз сипах на ликимоли 10в40 и го смених на 5 х.км с 5в40 (моята е италянка и така реших да си прочистя двигателя и картера а не с добавка), едва ли е от това че е полусинтетика,


Аз даже бях с 15W40, но не съм имал такъв проблем.

P.s. Не ти разбрах идеята за прочистване, но в случая това не е от значение.


владислав
Мнения: 676
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRBC
Местоположение: София

Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"

Мнениеот владислав » Сря 02 дек 2009 10:04


Haralampi написа:P.s. Не ти разбрах идеята за прочистване, но в случая това не е от значение.

Аз ще ти отговоря понеже и колегата е писал за нещо като грес по капачката на масло което го имаше и при мен.
Чул съм, не твърдя че е вярно за колите от Италия, маслото след гаранцията не се сменява а само се долива.
Аз добавка за чистене на двигателя не бих си сложил, тъй като е много вероятно да остане част от нея и в новото масло, затова сложих полусинтетика, която да сменя по-ранно, може и сегашното да го сменя на 8 или 9 х км. ще видя колко черно ще стане.


infidel
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"

Мнениеот infidel » Сря 02 дек 2009 18:15


Колега, много се чудя и аз дали да я направя тая промивка или само да сменя масло, защото и мойта и италианка и като ми сменяха консумативите ми казаха, че маслото от доста време не било сменяно. Така че, според мен си прав за това, че само доливат тия идиоти..


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"

Мнениеот Haralampi » Сря 02 дек 2009 20:35


infidel написа:Колега, много се чудя и аз дали да я направя тая промивка или само да сменя масло, защото и мойта и италианка и като ми сменяха консумативите ми казаха, че маслото от доста време не било сменяно. Така че, според мен си прав за това, че само доливат тия идиоти..


Това е всеизвестен факт.... и все още се намират хора, които оспорват, че ИМА разлика между кола от Германия/Австрия/Швейцария/Холандия и кола от Италия в общия случай и то не малка.
Рабира се всяко правило има изключение. Ама върви разчитай да попаднеш на читава "по изключение" кола от Италия тогава.
Човек никога не трябва да казва никога, за това в мека форма - нямам намерение някога да си взимам кола от Италия. От последните 6 коли в семейството 4 бяха/са от Австрия и 2 от Германия. Всеки допълнителен цент и евро (спрямо такава същата от Италия) си заслужава.


владислав
Мнения: 676
Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
Автомобил: Seat Leon ST
Двигател: CAXC 2015 - TDI CRBC
Местоположение: София

Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"

Мнениеот владислав » Чет 03 дек 2009 9:56


Понеже не написа какво масло е сложено като марка, дали е наливно или от туба, аз бих го сменил.
За добавката написах какво мисля, вече от тук натам е твое решение може да покараш още малко ако не е много черно на пръчката и тогава да го смениш.


infidel
Мнения: 12
Регистриран на: Нед 20 апр 2008 10:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4, 2001г, 1.6 16v, борд комп - "oil press"

Мнениеот infidel » Пет 04 дек 2009 16:24


Колеги, вчера ходих при Ваското1, измери ми налягането на маслото и каза, че е нормално и ми препоръча да си сменя датчика. Това направих днес, само че като ходих да го купувам се оказа, че има 2 датчика (зелен и черен), взех ги и двата, а после в сервиза ми казаха, че е само един, а съм взел 2 различни вида просто. Смених го и минах около 50-тина км, като всичко е наред. Дано повече да не се занимавам с тоя проблем, че ако не е датчик става доста по-сериозно...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта