Здравейте, как се прави центровка със стробоскоп на 1.8 двигател 90к. имаше нещо да се откачи за да не коригира екуто предварението, демек екуто как да го вкарам в сервизен режим?
Абе с две думи някой да обясни всичко от А до Я за центовката със стробоскоп.
Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател
- kristinobal
- Мнения: 181
- Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- golf_III_2e
- Мнения: 965
- Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател
колегата radotom може да ти обясни много то4но и подробно пи6и му лс.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател
Защо ЛС това е форум, който трябва да е полезен на всички 

-
- Мнения: 682
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател
На тоз мотор по лични впечатления най-добрата настройка е на около 3 градуса .Дават оптимално 6 но..
Елементарна е настройката. Нагласяш на белези тоест си на 0 изпреварване. Връзваш стробоскопа и гледаш белега на коляновия вал откъм ангренажния ремък. Ако стробоскопа е по-стар настройваш на от 2-4 интервал.Ако е по точен можеш да догодиш направо 3. При настройка саблюдавай ,че има известно закъснение в реакцията. На делкото местиш съвсем малко имай на предвид ,че 1мм =6 градуса.
След като нагласиш градусите !!!! махни + клемата на акумулатора. Иди пий едно кафенце и след 40 ина минути вържи тока. Ако не го направиш компа "маже" настройките,,има ефект ама е некоректен. Ефект на вървене и икономия ще се прояви след около 60 ина до 100 км.. Тогава си влиза в ритъм и се дообучава компа.
Успех,
Елементарна е настройката. Нагласяш на белези тоест си на 0 изпреварване. Връзваш стробоскопа и гледаш белега на коляновия вал откъм ангренажния ремък. Ако стробоскопа е по-стар настройваш на от 2-4 интервал.Ако е по точен можеш да догодиш направо 3. При настройка саблюдавай ,че има известно закъснение в реакцията. На делкото местиш съвсем малко имай на предвид ,че 1мм =6 градуса.
След като нагласиш градусите !!!! махни + клемата на акумулатора. Иди пий едно кафенце и след 40 ина минути вържи тока. Ако не го направиш компа "маже" настройките,,има ефект ама е некоректен. Ефект на вървене и икономия ще се прояви след около 60 ина до 100 км.. Тогава си влиза в ритъм и се дообучава компа.
Успех,
- kristinobal
- Мнения: 181
- Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател
[quote="Symptom"]На тоз мотор по лични впечатления най-добрата настройка е на около 3 градуса .Дават оптимално 6 но..
Елементарна е настройката. Нагласяш на белези тоест си на 0 изпреварване. Връзваш стробоскопа и гледаш белега на коляновия вал откъм ангренажния ремък. Ако стробоскопа е по-стар настройваш на от 2-4 интервал.Ако е по точен можеш да догодиш направо 3. При настройка саблюдавай ,че има известно закъснение в реакцията. На делкото местиш съвсем малко имай на предвид ,че 1мм =6 градуса.
След като нагласиш градусите !!!! махни + клемата на акумулатора. Иди пий едно кафенце и след 40 ина минути вържи тока. Ако не го направиш компа "маже" настройките,,има ефект ама е некоректен. Ефект на вървене и икономия ще се прояви след около 60 ина до 100 км.. Тогава си влиза в ритъм и се дообучава компа.
Успех,[/quote]

Елементарна е настройката. Нагласяш на белези тоест си на 0 изпреварване. Връзваш стробоскопа и гледаш белега на коляновия вал откъм ангренажния ремък. Ако стробоскопа е по-стар настройваш на от 2-4 интервал.Ако е по точен можеш да догодиш направо 3. При настройка саблюдавай ,че има известно закъснение в реакцията. На делкото местиш съвсем малко имай на предвид ,че 1мм =6 градуса.
След като нагласиш градусите !!!! махни + клемата на акумулатора. Иди пий едно кафенце и след 40 ина минути вържи тока. Ако не го направиш компа "маже" настройките,,има ефект ама е некоректен. Ефект на вървене и икономия ще се прояви след около 60 ина до 100 км.. Тогава си влиза в ритъм и се дообучава компа.
Успех,[/quote]



- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател
Нито е елементарна настройката нито е толкова безпроблемна ако компютърът не се вкара в сервизен режим .....забрави за "домашни" центровки ако искаш колата да върви добре....
-
- Мнения: 175
- Регистриран на: Съб 08 дек 2007 15:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Някъде по света
Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател
Как се вкарва компа в сервизен режим?
- alex_zazy
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!
Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател
Откача се тем. датчик като работи и сам преминава в сервизен режим!
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател



Абс си е елементарен и нищо не се откача.Загрял мотор до първа перка.. и горе изброените врътки.
Да не говорим ,че в сервиза няма да то "оглупят" компа след центровка

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател
viewtopic.php?f=22&t=30024&start=30
Другия начин:
0. Загряваме двигателя до работна температура
1. Изключваме 'корекция ъгъла на изпреварване на запалването с VAG-COM 01->04->0000
2. Намиране отметката за 6* на маховика на коляновия вал
3. Включваме стробоскопа
4. Светкаме в отвора на скоростната кутия със стробоскоп и определяме ъгъла на запалването
5. Нагласяме ъгъла на запалване на 6* преди ГМТ
Инструкциите са от тук:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... 12733&st=0
Другия начин:
0. Загряваме двигателя до работна температура
1. Изключваме 'корекция ъгъла на изпреварване на запалването с VAG-COM 01->04->0000
2. Намиране отметката за 6* на маховика на коляновия вал
3. Включваме стробоскопа
4. Светкаме в отвора на скоростната кутия със стробоскоп и определяме ъгъла на запалването
5. Нагласяме ъгъла на запалване на 6* преди ГМТ
Инструкциите са от тук:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... 12733&st=0
- kristinobal
- Мнения: 181
- Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател
[quote="radotom"]http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=22&t=30024&start=30
Другия начин:
0. Загряваме двигателя до работна температура
1. Изключваме 'корекция ъгъла на изпреварване на запалването с VAG-COM [i]01->04->0000[/i]
2. Намиране отметката за 6* на маховика на коляновия вал
3. Включваме стробоскопа
4. Светкаме в отвора на скоростната кутия със стробоскоп и определяме ъгъла на запалването
5. Нагласяме ъгъла на запалване на 6* преди ГМТ
Инструкциите са от тук:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... 12733&st=0[/quote]
С две думи никъде не правят центровка.
Навсякъде единственото което връзват е кабелчето на стобоскопа към високоволтовия на първи цилиндър.
Другия начин:
0. Загряваме двигателя до работна температура
1. Изключваме 'корекция ъгъла на изпреварване на запалването с VAG-COM [i]01->04->0000[/i]
2. Намиране отметката за 6* на маховика на коляновия вал
3. Включваме стробоскопа
4. Светкаме в отвора на скоростната кутия със стробоскоп и определяме ъгъла на запалването
5. Нагласяме ъгъла на запалване на 6* преди ГМТ
Инструкциите са от тук:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... 12733&st=0[/quote]
С две думи никъде не правят центровка.
Навсякъде единственото което връзват е кабелчето на стобоскопа към високоволтовия на първи цилиндър.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19718
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател
Е как не правят?!?
А точки 4 и 5 какво са?
Работата е там, че не става просто да закачиш стробоскопа и да връткаш делкото, защото контролера ти мени ъгъла на испреварването на искрата.
Трябва да го накараш да спре да го прави, за да можеш ти да си го нагласиш като репер, а после вече контролера си знае работата, но от този, нагласения вече репер - нататък


А точки 4 и 5 какво са?
Работата е там, че не става просто да закачиш стробоскопа и да връткаш делкото, защото контролера ти мени ъгъла на испреварването на искрата.
Трябва да го накараш да спре да го прави, за да можеш ти да си го нагласиш като репер, а после вече контролера си знае работата, но от този, нагласения вече репер - нататък

Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател
колега аз съм с пасат 1.8 абс мотор и аз като тебе се чудех но ми обясниха и се получи,Специално за моно-мотроник, трябва да се омаси въпросния диагностичен извод преди да се запали, и да се държи замасен докато се проверява/наглася ъгъла на изпреварване.
Докато е вързан към маса, компютъра не пипа ъгъла на запалване.
Ако не го омасиш, добре ще видиш със стробоскопа как компютъра непрекъснато мени ъгъла.
като махнеш маншона на скоростния лост виждаш диагностичните букси взимаш едно кабелче и преди да си дал контакт свързваш долните 2 извода на буксите и тогава вече двигателя е в сервизен режим,и можеш да пипаш делкото както са ти обяснили.Надявам се съм бил полезен.
Докато е вързан към маса, компютъра не пипа ъгъла на запалване.
Ако не го омасиш, добре ще видиш със стробоскопа как компютъра непрекъснато мени ъгъла.

като махнеш маншона на скоростния лост виждаш диагностичните букси взимаш едно кабелче и преди да си дал контакт свързваш долните 2 извода на буксите и тогава вече двигателя е в сервизен режим,и можеш да пипаш делкото както са ти обяснили.Надявам се съм бил полезен.
-
- Мнения: 682
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател
Колегата lambi вкара интересна идея, лично аз не съм пробвал така.Да като се гледа на строба резката наистина мърда около белега. Е това е омразна история когато липсва точно инфо от производителя.Лично аз не съм срещал дори и в pdf-овете да се прави мостче на диагностичната букса. Те са бяла и черна, коя от двете окъсяваш? По спомен едната 2-ка е K и L line, и е бяла а другата е + и - i e черна.
Предстои ми донастройка и с радост ще изтествам метода.
Предстои ми донастройка и с радост ще изтествам метода.
Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател
замасяваш L групата правиш едно мостче с един кабел но задължително го слагаш преди да си дал на контакт,ако първо дадеш на контакт и после сложиш мостчето тогава триеш последната грешка,аз имах досадния проблем с тракане на аванс,и все си въртях делкото а аванса не спираше да трака докато не ми казаха за този номер,сега нямам никакви грижи.радвам се ако съм помогнал.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта