Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
kristinobal
Мнения: 181
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател

Мнениеот kristinobal » Вто 22 дек 2009 19:18


Здравейте, как се прави центровка със стробоскоп на 1.8 двигател 90к. имаше нещо да се откачи за да не коригира екуто предварението, демек екуто как да го вкарам в сервизен режим?
Абе с две думи някой да обясни всичко от А до Я за центовката със стробоскоп.




Потребителски аватар
golf_III_2e
Мнения: 965
Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател

Мнениеот golf_III_2e » Вто 22 дек 2009 19:41


колегата radotom може да ти обясни много то4но и подробно пи6и му лс.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател

Мнениеот L&R » Вто 22 дек 2009 20:29


Защо ЛС това е форум, който трябва да е полезен на всички :!:


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател

Мнениеот Symptom » Вто 22 дек 2009 22:46


На тоз мотор по лични впечатления най-добрата настройка е на около 3 градуса .Дават оптимално 6 но..

Елементарна е настройката. Нагласяш на белези тоест си на 0 изпреварване. Връзваш стробоскопа и гледаш белега на коляновия вал откъм ангренажния ремък. Ако стробоскопа е по-стар настройваш на от 2-4 интервал.Ако е по точен можеш да догодиш направо 3. При настройка саблюдавай ,че има известно закъснение в реакцията. На делкото местиш съвсем малко имай на предвид ,че 1мм =6 градуса.

След като нагласиш градусите !!!! махни + клемата на акумулатора. Иди пий едно кафенце и след 40 ина минути вържи тока. Ако не го направиш компа "маже" настройките,,има ефект ама е некоректен. Ефект на вървене и икономия ще се прояви след около 60 ина до 100 км.. Тогава си влиза в ритъм и се дообучава компа.

Успех,


Потребителски аватар
kristinobal
Мнения: 181
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател

Мнениеот kristinobal » Вто 22 дек 2009 23:51


[quote="Symptom"]На тоз мотор по лични впечатления най-добрата настройка е на около 3 градуса .Дават оптимално 6 но..

Елементарна е настройката. Нагласяш на белези тоест си на 0 изпреварване. Връзваш стробоскопа и гледаш белега на коляновия вал откъм ангренажния ремък. Ако стробоскопа е по-стар настройваш на от 2-4 интервал.Ако е по точен можеш да догодиш направо 3. При настройка саблюдавай ,че има известно закъснение в реакцията. На делкото местиш съвсем малко имай на предвид ,че 1мм =6 градуса.

След като нагласиш градусите !!!! махни + клемата на акумулатора. Иди пий едно кафенце и след 40 ина минути вържи тока. Ако не го направиш компа "маже" настройките,,има ефект ама е некоректен. Ефект на вървене и икономия ще се прояви след около 60 ина до 100 км.. Тогава си влиза в ритъм и се дообучава компа.

Успех,[/quote]
:idea3 :idea3 :idea3


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател

Мнениеот joker » Сря 23 дек 2009 12:18


Нито е елементарна настройката нито е толкова безпроблемна ако компютърът не се вкара в сервизен режим .....забрави за "домашни" центровки ако искаш колата да върви добре....


zmei
Мнения: 175
Регистриран на: Съб 08 дек 2007 15:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Някъде по света

Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател

Мнениеот zmei » Сря 23 дек 2009 13:51


Как се вкарва компа в сервизен режим?


Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател

Мнениеот alex_zazy » Сря 23 дек 2009 18:53


Откача се тем. датчик като работи и сам преминава в сервизен режим!


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател

Мнениеот Symptom » Сря 23 дек 2009 20:15


:mrgreen: Откача се ..ама на 2.0 :) На АБС като го откачиш ще получиш засилване на оборотите щото термо сензора дава инфо колк ое загряла колата. Тоест ще симулираш студен двигател а той всъщност ще е загрял ;).
Абс си е елементарен и нищо не се откача.Загрял мотор до първа перка.. и горе изброените врътки.
Да не говорим ,че в сервиза няма да то "оглупят" компа след центровка :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател

Мнениеот radotom » Сря 23 дек 2009 23:54


viewtopic.php?f=22&t=30024&start=30


Другия начин:
0. Загряваме двигателя до работна температура
1. Изключваме 'корекция ъгъла на изпреварване на запалването с VAG-COM 01->04->0000
2. Намиране отметката за 6* на маховика на коляновия вал
3. Включваме стробоскопа
4. Светкаме в отвора на скоростната кутия със стробоскоп и определяме ъгъла на запалването
5. Нагласяме ъгъла на запалване на 6* преди ГМТ

Инструкциите са от тук:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... 12733&st=0


Потребителски аватар
kristinobal
Мнения: 181
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател

Мнениеот kristinobal » Нед 27 дек 2009 19:55


[quote="radotom"]http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=22&t=30024&start=30


Другия начин:
0. Загряваме двигателя до работна температура
1. Изключваме 'корекция ъгъла на изпреварване на запалването с VAG-COM [i]01->04->0000[/i]
2. Намиране отметката за 6* на маховика на коляновия вал
3. Включваме стробоскопа
4. Светкаме в отвора на скоростната кутия със стробоскоп и определяме ъгъла на запалването
5. Нагласяме ъгъла на запалване на 6* преди ГМТ

Инструкциите са от тук:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... 12733&st=0[/quote]

С две думи никъде не правят центровка.
Навсякъде единственото което връзват е кабелчето на стобоскопа към високоволтовия на първи цилиндър.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател

Мнениеот radotom » Нед 27 дек 2009 23:44


Е как не правят?!? :lol: :lol:
А точки 4 и 5 какво са?

Работата е там, че не става просто да закачиш стробоскопа и да връткаш делкото, защото контролера ти мени ъгъла на испреварването на искрата.
Трябва да го накараш да спре да го прави, за да можеш ти да си го нагласиш като репер, а после вече контролера си знае работата, но от този, нагласения вече репер - нататък ;)


Потребителски аватар
lambi
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател

Мнениеот lambi » Пон 28 дек 2009 12:10


колега аз съм с пасат 1.8 абс мотор и аз като тебе се чудех но ми обясниха и се получи,Специално за моно-мотроник, трябва да се омаси въпросния диагностичен извод преди да се запали, и да се държи замасен докато се проверява/наглася ъгъла на изпреварване.
Докато е вързан към маса, компютъра не пипа ъгъла на запалване.
Ако не го омасиш, добре ще видиш със стробоскопа как компютъра непрекъснато мени ъгъла. :-)
като махнеш маншона на скоростния лост виждаш диагностичните букси взимаш едно кабелче и преди да си дал контакт свързваш долните 2 извода на буксите и тогава вече двигателя е в сервизен режим,и можеш да пипаш делкото както са ти обяснили.Надявам се съм бил полезен.


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател

Мнениеот Symptom » Пон 28 дек 2009 17:30


Колегата lambi вкара интересна идея, лично аз не съм пробвал така.Да като се гледа на строба резката наистина мърда около белега. Е това е омразна история когато липсва точно инфо от производителя.Лично аз не съм срещал дори и в pdf-овете да се прави мостче на диагностичната букса. Те са бяла и черна, коя от двете окъсяваш? По спомен едната 2-ка е K и L line, и е бяла а другата е + и - i e черна.
Предстои ми донастройка и с радост ще изтествам метода.


Потребителски аватар
lambi
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Kak се прави центовка със стробоскоп на ABS двигател

Мнениеот lambi » Пон 28 дек 2009 22:20


замасяваш L групата правиш едно мостче с един кабел но задължително го слагаш преди да си дал на контакт,ако първо дадеш на контакт и после сложиш мостчето тогава триеш последната грешка,аз имах досадния проблем с тракане на аванс,и все си въртях делкото а аванса не спираше да трака докато не ми казаха за този номер,сега нямам никакви грижи.радвам се ако съм помогнал.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта