Въпрос за скъсан болт на коляновия вал
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Въпрос за скъсан болт на коляновия вал
Имам въпрос относно скъсания болт на коляновия вал.Трябва ли да се маха двигателя за да се избие болта или има някакъв начин без да се сваля.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Въпрос за скъсан болт на коляновия вал
Кой болт колега?Откъм ремъчна шайба,откъм маховик?Играчката е голяма със или без сваляне-разпробиване на болта и вадене с обратен метчик или с набиване на заточен квадрат в отвора.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за скъсан болт на коляновия вал
И от двете страни би имало начин да се бърка и да се работи ако стане по тези методи...обаче ако не стане трябва да се свали вала и да се носи на електроерозия или други методи...за да се свали вала мотора може да си е на място ама трябва да се свали скоростната кутия и да се отвори картера...тогава вала се развива от петите на основните лагери и от биелите и изпада.Разбира се трябва и ангренажа да е свален.Свалят се също и двата капака,които крепят семерингите на вала.
След това се вади болта от вала и всичко по обратния ред с нови биелни и основни лагери,стгенати с необходимото усилие (според двигателя си го пише по книгите).
След това се вади болта от вала и всичко по обратния ред с нови биелни и основни лагери,стгенати с необходимото усилие (според двигателя си го пише по книгите).
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Въпрос за скъсан болт на коляновия вал
Що ли си мисля,че става въпрос за дизелов Голф?!Колегата имаше теми за проблемна "ролка"(зъбно колело) на кол.вал...некви нафти..пушеци...ремъци..Ако съм познал,това е симптома на повредената демпферна шайба,ако не съм-извинете,колегата ще си каже най-точно.Иначе болта се вади,но въпроса е що се къса може би?
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Въпрос за скъсан болт на коляновия вал
Да точно за дизелов двигател става на въпрос,а причината е че при смяна на ролката,задължително се сменя болта с нов,но при мене майсторите са завинтили стария и се е сцепил,на самата пукнатина се забелязва ръжда преди да се сцепи болта на две!
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Въпрос за скъсан болт на коляновия вал
А лепило слагано ли е?То,че ще се разпробива-две мнения няма,и ако не е лепен може и да "тръгне"-дали с "екстрактор" или с друго желязо.Екстрактора(или както му викат-обратен метчик) да е добър и внимавайте да не се счупи в отвора,тогава ... .Разпробивайте с няколко последователни по размер свредла,важно е що-годе да се хване центъра на болта.Самата топлина от пробиването понякога помага.Ако се набие нещо в отвора и има опитен заварчик да прикапе "дръжката"(на място,маса да се хване на допълнителното желязо!)-това често е успешна практика.
И един съвет:ревизия на челото на вала.
Успех,ще се "чуеме" вероятно в дизеловия раздел
И един съвет:ревизия на челото на вала.
Успех,ще се "чуеме" вероятно в дизеловия раздел
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Въпрос за скъсан болт на коляновия вал
Причината излезе наяве,от бързина изглежда майсторите не са залепили болта,и тои се развива,излиза от шпонката и се къса.Последствията са:Счупена ролка,нов агренажен ремък,клапани и мн работа и потене.Така че внимавайте на какви майтори ще попаднете ако ви сменя ролкиБолта трябва задължително да е нов и да е залепен със специално лепило
- fantomasss
- Мнения: 317
- Регистриран на: Съб 21 мар 2009 20:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос за скъсан болт на коляновия вал
Колега, аз съм вадил скъсан такъв болт с наваряване на остатъка вътре, докато се покаже наварката отвън и на нея се завари гайка примерно за ключ 27 и после е много лесно и минаваш без тотално разглобяване. НО! Заварчика трябва да е адски добър и да знае какво прави, иначе има да си се къса без да се отвие нищо или по лошо да завари не което трябва. Успех! И пиши после как си решил проблема.
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Въпрос за скъсан болт на коляновия вал
Работата излезе ужасяваща ремонта излезе 450лв!От сервиз на приятел!Части 200лв др за него
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Въпрос за скъсан болт на коляновия вал
Важното е ремонта да е успешен колега,ще споделиш ли какво си сменил като части и какво ви измъчи при ремонта-информацията ще бъде полезна.
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: Съб 25 окт 2008 15:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Въпрос за скъсан болт на коляновия вал
Сега центровката остана да се направи,като цяло работата е нов болт на коляновия вал-10 тина лева,трудното беше изваждането на скъсания,сменят се клапаните 6 от тях бяха криви!Нова гарнитура,нова ролка,нов агренажен ремък!Това всичкото беше предизвикано от НЕДОБРЕ ЗАЛЕПЕН БОЛТ !!!Просто трябва да се гледа на какви майстори се ходи!
- alex_zazy
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!
Re: Въпрос за скъсан болт на коляновия вал
Бе това с лепенето не е толкова важно важно е как и скакво и най-вече кои го стяга! Казвам ти го защото работя в сервиз, не че си измислям нещо!
-
- Мнения: 59
- Регистриран на: Нед 25 мар 2007 18:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос за скъсан болт на коляновия вал
Аз мога да ти кажа че изобщо не е необходимо лепене даже на опаковката на болта е дадено да се маже само с масло.Трябва да имаш спецялно приспособление за стяганане.Друг е въпроса че изобщо не е необходимо да се сваля това зъбно колело(ролка)при смяната на ремъка
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта