Функция на стабилизиращата щанга.....

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Функция на стабилизиращата щанга.....

Мнениеот Symptom » Съб 29 апр 2006 10:15


На по-техническо практически език ,каква функция играе щангата която все по-често бива монтирана отгоре между двата предни амортисьора ,че и между задните.

По конкретно в пътни условия как влияе на стабилността.....


8)




Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Съб 29 апр 2006 10:19


vw_golf_2_Memphis написа:strut brace-че :D
има и X-brace.Само че той се слага под мотора...
и 2-те предпазват колата от усуквания :wink:


asentm написа:купето малко или много е динамично........ найстина тези неща служат да заздравят кумето от усуквания, но само при автомобили със подчертано твърно/спортна окачване........ тогава деформационните/да ги кажа така/ сили се пренасят върху купето, защото амортесьорите немегат да ги поемат. Твърдото купе означава пренцепно колкото шасито е по твърдо ... толкова и гумите държат повече в завой........просто 1то води регото за ръка.......на много от тези "бар"-ове има и винт за допълнително натягане както и при амортисьорите /примерно кони/, незнам защо /сигурно е до цената/ но малко хора в БГ сменят не само амортисьори и пружини, но и тампоните на носачите...има специялни много твърди повечето са в някакви цветове.....и струват 3 пъти по-скъпо това хубаво, но тогава къде отиват онези сили дето си ги кръстих деформационни .в заварките на купето.......затова на всички бегачки шефовете са едни голяями и грозни, т.е. подсилени.........
лошото е че нашите пътища не отговарят на нищо и честно казано имам 3-ма приятели с така направени коли, вярно по са стабилни но след като смениха и окачването........а и гумите ги сменят да кажем на 20-30 хил. , но нали знаете щом като питаш за цена , значи неможеш да си го позволиш :lol:
Не съм разбирач, но се опитвам да ръсъждавам надявам се в правилна посока


source: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=2536


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 29 апр 2006 13:30


забелязвам че напоследък все по широко разпространена грешка става наричането на разпорната щанга за която става дума в тая тема "стабилизираща".
нека внеса малко яснота по въпроса за истинската стабилизираща щанга. 8)
стабилизиращата щанга е тази която свързва 2та носача на независимото окачване (обикновено отпред, в някои коли и отзад) за да се пренесе част от масата при завой върху другата страна на колата с цел силите при завой да не изместят центъра на тежестта извън физическите очертания на колата и да последва загуба на контрол! тази мярка обаче от своя страна втвърдява с малко независимото окачване и спъва комфорта му като такова.
за целта не е задължително да има такава щанга-на някои модификации с цел комфорт тя не се поставя. има презумпция че кола с подобно оборудване, мотор и сетъп на окачването (сток!) няма да се кара толкова екстремно че да има нужда от стабилизираща щанга на окачването.


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Съб 29 апр 2006 14:17


Аз съм чувал че тези дето я имат тая щанга(м/у носачите) им разбивала биалетките доста по-бързо :roll:


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Съб 29 апр 2006 14:47


8)

Такааа... смислен отговор всеоще не съм получил....

Не говоря за aftermarket окачване и амортис. а просто от практическия смисъл на това желязо, ....че да не стават грешки по натам...

ваското, мерси за пояснението, устроиството на колицата ми е ясно , няма да влизаме в спор е ли е стабилизираща или не, според мен е , ама не питах това,..
по ме интересуваше някои от колегите слагал ли е на сток окаяване и каква е разликата, в завои, на прав път и така нататък.....

а дали страда комфорта ....БМВ я монтират вече сериино та.....

8)


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Съб 29 апр 2006 15:00


Значи Ваското обясни какво е стабилизираща щанга и за какво служи. Symptom ти питаш НЕ за стабилизираща щанга а за тази която се поставя отгоре между носачите, не знам как точно се нарича, но не е стабилизираща. Тази за която ти питаш е с цел да се усили окачването при завой с висока скорост и когато гумите са доста по-добри от стандартните(стандартните ще поднесат и няма да има такова странично усилие върху окачването). Тази щанга с нищо не разваля возенето, просто е излишна в повечето случай.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 29 апр 2006 18:47


щангата предмет на темата се нарича разпорна щанга и в поста на asentm , който цитира Sunny е казано много точно предназначението й.

въпросната разпорка на сток окачване няма никакъв смисъл защото купето си е доволно силно за това окачване.
разлика няма да има.

при афтърмаркет окачване разлика в стабилността на колата също няма-има разлика че купето няма да се разлупи след 20 завоя и да му се прокъсат всички заварки... затова се слагат тия разпорки.


Потребителски аватар
kvalev
Мнения: 41
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sliven
Контакти:

Мнениеот kvalev » Чет 04 май 2006 14:31


vaskoto1 написа:за целта не е задължително да има такава щанга-на някои модификации с цел комфорт тя не се поставя. има презумпция че кола с подобно оборудване, мотор и сетъп на окачването (сток!) няма да се кара толкова екстремно че да има нужда от стабилизираща щанга на окачването.


Както е при моя 1,4 ABD


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Чет 04 май 2006 14:55


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 18:11, променено общо 1 път.


UK GTI 16v
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 15:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London Kapa: Porsche 928 GT, Porsche 928 S2, VW Golf 2 GTI 16v KR

Re: Функция на стабилизиращата щанга.....

Мнениеот UK GTI 16v » Пет 05 май 2006 18:00


Symptom написа:На по-техническо практически език ,каква функция играе щангата която все по-често бива монтирана отгоре между двата предни амортисьора ,че и между задните.

По конкретно в пътни условия как влияе на стабилността.....


8)


В нормалните пътни условия не влия никак. На писта пречи на ботушите на амортисьорите да се сгънат един към друг. Аз, брат ми и баща ми (Г2 ГТИ 16в КР, Г2 ГТ? и Г3 ГТИ1 16в АБФ) имаме такива отпред - отгоре и отдолу и отзад - отгоре... Аз съм също с полиуретанови тампони навсякъде и други разни анджаклами, ма това е друга тема...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта