По конкретно в пътни условия как влияе на стабилността.....
Функция на стабилизиращата щанга.....
-
Symptom
- Мнения: 682
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Функция на стабилизиращата щанга.....
На по-техническо практически език ,каква функция играе щангата която все по-често бива монтирана отгоре между двата предни амортисьора ,че и между задните.
По конкретно в пътни условия как влияе на стабилността.....

По конкретно в пътни условия как влияе на стабилността.....
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
vw_golf_2_Memphis написа:strut brace-че![]()
има и X-brace.Само че той се слага под мотора...
и 2-те предпазват колата от усуквания
asentm написа:купето малко или много е динамично........ найстина тези неща служат да заздравят кумето от усуквания, но само при автомобили със подчертано твърно/спортна окачване........ тогава деформационните/да ги кажа така/ сили се пренасят върху купето, защото амортесьорите немегат да ги поемат. Твърдото купе означава пренцепно колкото шасито е по твърдо ... толкова и гумите държат повече в завой........просто 1то води регото за ръка.......на много от тези "бар"-ове има и винт за допълнително натягане както и при амортисьорите /примерно кони/, незнам защо /сигурно е до цената/ но малко хора в БГ сменят не само амортисьори и пружини, но и тампоните на носачите...има специялни много твърди повечето са в някакви цветове.....и струват 3 пъти по-скъпо това хубаво, но тогава къде отиват онези сили дето си ги кръстих деформационни .в заварките на купето.......затова на всички бегачки шефовете са едни голяями и грозни, т.е. подсилени.........
лошото е че нашите пътища не отговарят на нищо и честно казано имам 3-ма приятели с така направени коли, вярно по са стабилни но след като смениха и окачването........а и гумите ги сменят да кажем на 20-30 хил. , но нали знаете щом като питаш за цена , значи неможеш да си го позволиш![]()
Не съм разбирач, но се опитвам да ръсъждавам надявам се в правилна посока
source: http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=2536
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
забелязвам че напоследък все по широко разпространена грешка става наричането на разпорната щанга за която става дума в тая тема "стабилизираща".
нека внеса малко яснота по въпроса за истинската стабилизираща щанга.
стабилизиращата щанга е тази която свързва 2та носача на независимото окачване (обикновено отпред, в някои коли и отзад) за да се пренесе част от масата при завой върху другата страна на колата с цел силите при завой да не изместят центъра на тежестта извън физическите очертания на колата и да последва загуба на контрол! тази мярка обаче от своя страна втвърдява с малко независимото окачване и спъва комфорта му като такова.
за целта не е задължително да има такава щанга-на някои модификации с цел комфорт тя не се поставя. има презумпция че кола с подобно оборудване, мотор и сетъп на окачването (сток!) няма да се кара толкова екстремно че да има нужда от стабилизираща щанга на окачването.
нека внеса малко яснота по въпроса за истинската стабилизираща щанга.
стабилизиращата щанга е тази която свързва 2та носача на независимото окачване (обикновено отпред, в някои коли и отзад) за да се пренесе част от масата при завой върху другата страна на колата с цел силите при завой да не изместят центъра на тежестта извън физическите очертания на колата и да последва загуба на контрол! тази мярка обаче от своя страна втвърдява с малко независимото окачване и спъва комфорта му като такова.
за целта не е задължително да има такава щанга-на някои модификации с цел комфорт тя не се поставя. има презумпция че кола с подобно оборудване, мотор и сетъп на окачването (сток!) няма да се кара толкова екстремно че да има нужда от стабилизираща щанга на окачването.
-
Symptom
- Мнения: 682
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Такааа... смислен отговор всеоще не съм получил....
Не говоря за aftermarket окачване и амортис. а просто от практическия смисъл на това желязо, ....че да не стават грешки по натам...
ваското, мерси за пояснението, устроиството на колицата ми е ясно , няма да влизаме в спор е ли е стабилизираща или не, според мен е , ама не питах това,..
по ме интересуваше някои от колегите слагал ли е на сток окаяване и каква е разликата, в завои, на прав път и така нататък.....
а дали страда комфорта ....БМВ я монтират вече сериино та.....
- Ugeorge
- Мнения: 325
- Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Значи Ваското обясни какво е стабилизираща щанга и за какво служи. Symptom ти питаш НЕ за стабилизираща щанга а за тази която се поставя отгоре между носачите, не знам как точно се нарича, но не е стабилизираща. Тази за която ти питаш е с цел да се усили окачването при завой с висока скорост и когато гумите са доста по-добри от стандартните(стандартните ще поднесат и няма да има такова странично усилие върху окачването). Тази щанга с нищо не разваля возенето, просто е излишна в повечето случай.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
щангата предмет на темата се нарича разпорна щанга и в поста на asentm , който цитира Sunny е казано много точно предназначението й.
въпросната разпорка на сток окачване няма никакъв смисъл защото купето си е доволно силно за това окачване.
разлика няма да има.
при афтърмаркет окачване разлика в стабилността на колата също няма-има разлика че купето няма да се разлупи след 20 завоя и да му се прокъсат всички заварки... затова се слагат тия разпорки.
въпросната разпорка на сток окачване няма никакъв смисъл защото купето си е доволно силно за това окачване.
разлика няма да има.
при афтърмаркет окачване разлика в стабилността на колата също няма-има разлика че купето няма да се разлупи след 20 завоя и да му се прокъсат всички заварки... затова се слагат тия разпорки.
- kvalev
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 12:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
vaskoto1 написа:за целта не е задължително да има такава щанга-на някои модификации с цел комфорт тя не се поставя. има презумпция че кола с подобно оборудване, мотор и сетъп на окачването (сток!) няма да се кара толкова екстремно че да има нужда от стабилизираща щанга на окачването.
Както е при моя 1,4 ABD
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 18:11, променено общо 1 път.
-
UK GTI 16v
- Мнения: 16
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 15:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: London Kapa: Porsche 928 GT, Porsche 928 S2, VW Golf 2 GTI 16v KR
Re: Функция на стабилизиращата щанга.....
Symptom написа:На по-техническо практически език ,каква функция играе щангата която все по-често бива монтирана отгоре между двата предни амортисьора ,че и между задните.
По конкретно в пътни условия как влияе на стабилността.....
В нормалните пътни условия не влия никак. На писта пречи на ботушите на амортисьорите да се сгънат един към друг. Аз, брат ми и баща ми (Г2 ГТИ 16в КР, Г2 ГТ? и Г3 ГТИ1 16в АБФ) имаме такива отпред - отгоре и отдолу и отзад - отгоре... Аз съм също с полиуретанови тампони навсякъде и други разни анджаклами, ма това е друга тема...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта
