Здравейте колеги,
тъй като имах проблеми при запалване на колата, когато е топло и от четеното във форума реших да си купя (втора ръка) реле 67, но тъй като поне там където проверявах имаше само 167 и реших да взема него.
Въпросът ми е дали има разлика между 67 и 167 и дали е проблем да карам с него? По схемата показана на релетата са еднакви, но незнам като ампераж, защото не пише.
колата е голф3 1.6 ABU
Благодя Ви предварително.
разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)
- neron-besniq
- Мнения: 138
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: V.Turnovo
Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)
Не си прави експерименти,купи си същото реле,има ги нови за по 12 лв. Инъче провери ампеража на крачетата дали съответства със старото. Ще ти кажат оригинално струва 25,но ти вземи евтиното,все тая е! На моята кола за бензиновата помпа е номер 30. Незнам защо си мислиш,че 167 е за нея! Аз сменях преди месец,че понякога зацепваше,понякога не...и сега няма ядове! Но е номер 30 за помпата при AFT мотора!
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)
neron-besniq написа:Не си прави експерименти,купи си същото реле,има ги нови за по 12 лв. Инъче провери ампеража на крачетата дали съответства със старото. Ще ти кажат оригинално струва 25,но ти вземи евтиното,все тая е! На моята кола за бензиновата помпа е номер 30. Незнам защо си мислиш,че 167 е за нея! Аз сменях преди месец,че понякога зацепваше,понякога не...и сега няма ядове! Но е номер 30 за помпата при AFT мотора!
Колега,
защо мислиш че реле 30 ти захранва бензиновата помпа???
На Г3 2Е мотор №30 реле захранва контролера, а той подава команда на 167 реле, което включва помпата.
Релето за помпата е 30А и силовите крачета са доста масивни.Намира се на долния ред най-дясно.
- neron-besniq
- Мнения: 138
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 18:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: V.Turnovo
Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)
реле 30 е за бензиновата помпа,гарантирано,в двата магазина в които го потърсих така си и излезе,но това е за мотор AFT,за другите незнам кое е,на пасат 3 изобщо няма такова...
- golfarata
- "Селски тунинг"
- Мнения: 1196
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 1:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: На село
Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)
Една хубава тема за релетата на бензиновата помпа Г2 / Г3 - 167№ /
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=113800
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=113800
- swifter
- Мнения: 611
- Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
- Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
- Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
- Местоположение: Велинград
Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)
neron-besniq написа:реле 30 е за бензиновата помпа,гарантирано,в двата магазина в които го потърсих така си и излезе,но това е за мотор AFT,за другите незнам кое е,на пасат 3 изобщо няма такова...
http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html
Реле 30 е за компа.
3 Digifant Control Unit (30 or 32), Motronic OBD1 Control Unit (109)
1 Main Fusebox Ground
2 Tachometer
3 Main Fusebox Start/Run Power
4 Main Fusebox Battery Power
5 To ECU (relay turn-on) (1990 G60, ABA/VR6 OBD1 only)
6 To ECU and Engine Electronics
За Помпата
12 Fuel Pump Relay (80, 67 or 167)
1 Main Fusebox Starter Power (not used)
2 Main Fusebox Start/Run Power
3 To ECU (Fuel Pump Turn-On)
4 To Fuse 18, Fuel Pump, Oxygen Sensor Heater
5 G2/6 (not used)
6 Main Fusebox Battery Power From 30B
7 G2/7, T1 (not used)
8 Main Fusebox Ground (not used)
9 M/4, U1/8, G2/5 (not used)
-
lz3cv
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 02 дек 2007 17:25
- Автомобил: Jetta II 1990
- Двигател: PN
- Местоположение: Пловдив
Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)
Малко стара тема, но да не отварям нова, пък и е по съществото на въпроса..
Всичко написано е за релета 67 и 167. А каква е ролята на реле 80?
защото при мен на Jetta II 89г с карбуратор 2Е-Е (електронния) съм с реле 80. И забелязвам, че когато е валяло здраво и времето е влажно, по време на движение това реле си цъка като в дискотека
Случва се през няколко секунди, до няколко пъти в секунда да прицъка.
Но се чудя, като съм с механична помпа, какво прави това реле на таблото с бушоните???
Или аз греша, и този модел двигател е с електрическа помпа? Но пък не съм чувал като дам на контакт, да бръмне помпа.
Всичко написано е за релета 67 и 167. А каква е ролята на реле 80?
защото при мен на Jetta II 89г с карбуратор 2Е-Е (електронния) съм с реле 80. И забелязвам, че когато е валяло здраво и времето е влажно, по време на движение това реле си цъка като в дискотека
Но се чудя, като съм с механична помпа, какво прави това реле на таблото с бушоните???
Или аз греша, и този модел двигател е с електрическа помпа? Но пък не съм чувал като дам на контакт, да бръмне помпа.
Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)
При теб е за таралежа във всмукателя, и явно е прецакан или откачен и затова така прави. Махаш релето и караш 
- jordancho
- Мнения: 487
- Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AGZ 1999
- Местоположение: Пловдив
Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)
На моя 1,8 ААМ също реле 167 е за помпата.
-
lz3cv
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 02 дек 2007 17:25
- Автомобил: Jetta II 1990
- Двигател: PN
- Местоположение: Пловдив
Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)
Колега много ти блягодаря. Вярно, че има и подгряване в колектора, него съвсем го бях забравил. Отстраняването на следствието не отстранява причината. Тези дни може да се разровя и да видя къде прекъсва системата. Най-вероятно няма да е таралежа, защото съм го пробвал наскоро и си работи (тест с последователна лампа). Освен това няма обратна връзка и дори ида прекъсва нагревателя, релето няма как да разбере това. Предполагам, че или датчик за температура ми прави "парчета" или компютъра някъде като се понамокри куплунга може да се прецаква сигнала към това реле (защото релето се управлява от електронния блок, хайде да не го наричам компютър
)
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта