разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
freshk0
Мнения: 251
Регистриран на: Пон 28 ное 2005 18:38
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABU 94
Местоположение: София, Плевен

разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)

Мнениеот freshk0 » Пет 04 юни 2010 12:05


Здравейте колеги,

тъй като имах проблеми при запалване на колата, когато е топло и от четеното във форума реших да си купя (втора ръка) реле 67, но тъй като поне там където проверявах имаше само 167 и реших да взема него.
Въпросът ми е дали има разлика между 67 и 167 и дали е проблем да карам с него? По схемата показана на релетата са еднакви, но незнам като ампераж, защото не пише.
колата е голф3 1.6 ABU
Благодя Ви предварително.




Потребителски аватар
neron-besniq
Мнения: 138
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: V.Turnovo

Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)

Мнениеот neron-besniq » Пет 04 юни 2010 13:24


Не си прави експерименти,купи си същото реле,има ги нови за по 12 лв. Инъче провери ампеража на крачетата дали съответства със старото. Ще ти кажат оригинално струва 25,но ти вземи евтиното,все тая е! На моята кола за бензиновата помпа е номер 30. Незнам защо си мислиш,че 167 е за нея! Аз сменях преди месец,че понякога зацепваше,понякога не...и сега няма ядове! Но е номер 30 за помпата при AFT мотора!


Потребителски аватар
overapac
Мнения: 712
Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)

Мнениеот overapac » Пет 04 юни 2010 13:29


167 - AEK


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)

Мнениеот vladovelin » Пет 04 юни 2010 14:31


neron-besniq написа:Не си прави експерименти,купи си същото реле,има ги нови за по 12 лв. Инъче провери ампеража на крачетата дали съответства със старото. Ще ти кажат оригинално струва 25,но ти вземи евтиното,все тая е! На моята кола за бензиновата помпа е номер 30. Незнам защо си мислиш,че 167 е за нея! Аз сменях преди месец,че понякога зацепваше,понякога не...и сега няма ядове! Но е номер 30 за помпата при AFT мотора!



Колега,
защо мислиш че реле 30 ти захранва бензиновата помпа???
На Г3 2Е мотор №30 реле захранва контролера, а той подава команда на 167 реле, което включва помпата.
Релето за помпата е 30А и силовите крачета са доста масивни.Намира се на долния ред най-дясно.


Потребителски аватар
ivo_555
Мнения: 1913
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 11:16
Автомобил:
Двигател:

Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)

Мнениеот ivo_555 » Пет 04 юни 2010 14:36


С Ибиза ABU съм и релето ми е 167!


Потребителски аватар
neron-besniq
Мнения: 138
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: V.Turnovo

Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)

Мнениеот neron-besniq » Съб 05 юни 2010 18:53


реле 30 е за бензиновата помпа,гарантирано,в двата магазина в които го потърсих така си и излезе,но това е за мотор AFT,за другите незнам кое е,на пасат 3 изобщо няма такова...


Потребителски аватар
golfarata
"Селски тунинг"
Мнения: 1196
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 1:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: На село

Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)

Мнениеот golfarata » Съб 05 юни 2010 22:46


Една хубава тема за релетата на бензиновата помпа Г2 / Г3 - 167№ /
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=113800


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)

Мнениеот swifter » Пон 07 юни 2010 15:51


neron-besniq написа:реле 30 е за бензиновата помпа,гарантирано,в двата магазина в които го потърсих така си и излезе,но това е за мотор AFT,за другите незнам кое е,на пасат 3 изобщо няма такова...


http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html


Реле 30 е за компа.
3 Digifant Control Unit (30 or 32), Motronic OBD1 Control Unit (109)
1 Main Fusebox Ground
2 Tachometer
3 Main Fusebox Start/Run Power
4 Main Fusebox Battery Power
5 To ECU (relay turn-on) (1990 G60, ABA/VR6 OBD1 only)
6 To ECU and Engine Electronics

За Помпата
12 Fuel Pump Relay (80, 67 or 167)
1 Main Fusebox Starter Power (not used)
2 Main Fusebox Start/Run Power
3 To ECU (Fuel Pump Turn-On)
4 To Fuse 18, Fuel Pump, Oxygen Sensor Heater
5 G2/6 (not used)
6 Main Fusebox Battery Power From 30B
7 G2/7, T1 (not used)
8 Main Fusebox Ground (not used)
9 M/4, U1/8, G2/5 (not used)


lz3cv
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 02 дек 2007 17:25
Автомобил: Jetta II 1990
Двигател: PN
Местоположение: Пловдив

Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)

Мнениеот lz3cv » Пон 21 мар 2011 10:04


Малко стара тема, но да не отварям нова, пък и е по съществото на въпроса..
Всичко написано е за релета 67 и 167. А каква е ролята на реле 80?
защото при мен на Jetta II 89г с карбуратор 2Е-Е (електронния) съм с реле 80. И забелязвам, че когато е валяло здраво и времето е влажно, по време на движение това реле си цъка като в дискотека :) Случва се през няколко секунди, до няколко пъти в секунда да прицъка.
Но се чудя, като съм с механична помпа, какво прави това реле на таблото с бушоните???
Или аз греша, и този модел двигател е с електрическа помпа? Но пък не съм чувал като дам на контакт, да бръмне помпа.


Потребителски аватар
lino__
Мнения: 169
Регистриран на: Вто 16 дек 2008 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)

Мнениеот lino__ » Пон 21 мар 2011 12:17


При теб е за таралежа във всмукателя, и явно е прецакан или откачен и затова така прави. Махаш релето и караш :wink:


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)

Мнениеот jordancho » Вто 22 мар 2011 19:22


На моя 1,8 ААМ също реле 167 е за помпата.


lz3cv
Мнения: 33
Регистриран на: Нед 02 дек 2007 17:25
Автомобил: Jetta II 1990
Двигател: PN
Местоположение: Пловдив

Re: разлика между реле 67 и 167(бензинова помпа)

Мнениеот lz3cv » Сря 23 мар 2011 8:40


Колега много ти блягодаря. Вярно, че има и подгряване в колектора, него съвсем го бях забравил. Отстраняването на следствието не отстранява причината. Тези дни може да се разровя и да видя къде прекъсва системата. Най-вероятно няма да е таралежа, защото съм го пробвал наскоро и си работи (тест с последователна лампа). Освен това няма обратна връзка и дори ида прекъсва нагревателя, релето няма как да разбере това. Предполагам, че или датчик за температура ми прави "парчета" или компютъра някъде като се понамокри куплунга може да се прецаква сигнала към това реле (защото релето се управлява от електронния блок, хайде да не го наричам компютър :) )



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта