тресе ми волана на спирачки!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
bliznaka2
Мнения: 5
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

тресе ми волана на спирачки!

Мнениеот bliznaka2 » Съб 01 юли 2006 22:46


Помагайте !!!!!!!!!!!!! имам следния проблем Като натисна спирачката се получава едно тресене на волана като от криви дискове но не е от тях заштото ги проверих, Дайте съвет !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :(
пиши смислени заглавия-утре ще ти се наложи да ползваш търсачката, какво ще напишеш? ПОМОЩ ли? mod edit: vaskoto1




Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Съб 01 юли 2006 22:59


Първо си оправи заглавието.!!!!!

Как ги провери дисковете - 90% е от тях проблема.


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Съб 01 юли 2006 23:01


виж си тогава джантите или гумите да не са криви.макар че там признаците са други,но знаиш ли?


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Съб 01 юли 2006 23:33


А как се проверяват дискове дали са прави или не понеже не знам :dontknow:


Потребителски аватар
audiokick
Мнения: 603
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 8:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот audiokick » Нед 02 юли 2006 2:05


Виж дисковете и накладките. Ако ти тресе при висока скорост, може да видиш джантите отвътре, да не са с наслоена кал. Но ако тресе само при натискане на спирачките... не може да е нищо друго, освен нещо по спирачната система. За всеки случай можеш да минеш на стенд.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 02 юли 2006 9:58


rusiq_24 написа:А как се проверяват дискове дали са прави или не понеже не знам :dontknow:


и аз не се сещам щото... :roll:
нищо не можеш там да провериш-ако са криви на око-хептен няма да можеш да тръгнеш даже.

сменяй дискове-криви са!


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Мнениеот neon » Нед 02 юли 2006 11:35


:? Не е 100% сигурно че са дискове! Брат ми кара Астра и при него се получава този проблем след смяна на гуми. Балансирани са си, при висока скорост не играе волана, ама като тръгне да спира ше му строши пръстите(Астра)! Отиде при друг гумаджия, ония нещо му въртял гумите, струвал и сега всичко е ОК!


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Нед 02 юли 2006 11:37


neon написа:Астра и при него се получава този проблем след смяна на гуми!

ако джантите са от VW с по-голям централен отвор.се получават тези аномалии.


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Нед 02 юли 2006 11:38


Да и от небалансирани гуми става. Също и от криви джанти. :wink:


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Мнениеот djshomi » Нед 02 юли 2006 12:28


Колега може да са ти износени дисковете и да са по танки от допостимото и за това да ти тресе.


Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Мнениеот versace » Нед 02 юли 2006 14:54


vaskoto1 написа:сменяй дискове-криви са!


Само като отправна точка за размисъл: може и да е от ABS системата (ако има такава) и дава грешки в модула или датчика на колелото не работи правилно пак може да се получи пулсация при спирането но при по резки манипулации с педала на спирачките.
Мисля че и това е възможно!


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Нед 02 юли 2006 22:34


Аз имах точно същия проблем и след смяна на дискове и накладки - всичко си дойде на мястото. Или дисковете са криви ( при мен "на око", разбира се, не се забелязваше ) или са износени и дебелината им е под минимално допустимата. В този случай при по-интензивно спиране диска се загрява до по-висока температура и в материала настъпват еластични деформаци, които от своя страна са причина за вибрациите ...
Но само да вметна, че и други проблеми имат същите симптоми. Един колега смени дискове, накладки, кормилни накрайници, шарнири ... Не и не. Накрая се оказа, че има луфтове в кормилната рейка и това довежда до вибрации във волана при спиране. На мен не ми звучи много логично ( или по-скоро да не се усещат тия луфтове и когато не се използват спирачки ), но фактът си е факт.


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Мнениеот neon » Пон 03 юли 2006 12:36


blacki написа:Да и от небалансирани гуми става. Също и от криви джанти. :wink:

Еееее! Вие на ко ма напраихте бе!? Има си и тефлонови втулки на главините, и джантите са изправяни и гумите са балансирани!!!


Потребителски аватар
hop
Мнения: 100
Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
Автомобил: VW Touran 2005
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот hop » Пон 03 юли 2006 21:20


Не само от криви спирачни дискове може да е вибрацията. Но, наистина вероятноста да е в тях проблема е много голяма. А може и някоя незабележима пукнатина да има, а тогава работата става вече опасна. Друга причина може да е и елипсовидното износване на задните барабани...
И при мен го имаше този ефект. Ама, викам си, дисковете са "джам и огледало" - не може да е от тях. Даже измерих и дебелината им - 10,8 мм. при допустимо износване 10мм.
Докато не кандисах един ден и свалих единия. Вътрешната повърхност на диска бе износен от накладката не в плоскост, а на концентрични ивици, като разорана нива. Смених ги барабар с накладките и край с вибрациите.
Освен това, външния край на спирачните дискове се износва повече от вътрешния (по-близкия до центъра). Разликата в дебелините на периферията и по-централната част не трябва да е по-голяма от 0,5 мм. защото има опасност от заклинване на спирачния цилиндър след слагане на нови накладки на такъв диск.
Огледай ги добре (не само от вън, но и вътрешната плоскост), измери дебелината им и ако са наближили минимума - по добре ги сменяй!
Спирачните дискове са консуматив все пак...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 03 юли 2006 21:59


Човека пише - Като натисна спирачки .. дискове , оттам лошо износени накладки.
На малка скорост 20-40 км/ч и прав участък без движение освободи от скорост и леко и бавно натискай педала на спирачката. Ако е от криви дискове и накладки ще усетиш бой в педала.
Дисковете се кривят от прегряване, при продължителна употреба на спирачки - нагряване и преминаване през локва - рязко охлаждане на материала. Рядко при повторна процедура се оправя положението.
Провери как са износени дисковете - за бразди, степени, пукнатини. Огледай и самите накладки понякога от тях изпадат участъци или се износват на степени .Как е луфта на лагерите ?? на предните главини??



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 65 госта