пиши смислени заглавия-утре ще ти се наложи да ползваш търсачката, какво ще напишеш? ПОМОЩ ли? mod edit: vaskoto1
тресе ми волана на спирачки!
-
bliznaka2
- Мнения: 5
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
тресе ми волана на спирачки!
Помагайте !!!!!!!!!!!!! имам следния проблем Като натисна спирачката се получава едно тресене на волана като от криви дискове но не е от тях заштото ги проверих, Дайте съвет !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
пиши смислени заглавия-утре ще ти се наложи да ползваш търсачката, какво ще напишеш? ПОМОЩ ли? mod edit: vaskoto1
пиши смислени заглавия-утре ще ти се наложи да ползваш търсачката, какво ще напишеш? ПОМОЩ ли? mod edit: vaskoto1
- versace
- Мнения: 735
- Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
- Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
- Двигател: 320 CDI 224 Hp
- Местоположение: Варна
vaskoto1 написа:сменяй дискове-криви са!
Само като отправна точка за размисъл: може и да е от ABS системата (ако има такава) и дава грешки в модула или датчика на колелото не работи правилно пак може да се получи пулсация при спирането но при по резки манипулации с педала на спирачките.
Мисля че и това е възможно!
- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
Аз имах точно същия проблем и след смяна на дискове и накладки - всичко си дойде на мястото. Или дисковете са криви ( при мен "на око", разбира се, не се забелязваше ) или са износени и дебелината им е под минимално допустимата. В този случай при по-интензивно спиране диска се загрява до по-висока температура и в материала настъпват еластични деформаци, които от своя страна са причина за вибрациите ...
Но само да вметна, че и други проблеми имат същите симптоми. Един колега смени дискове, накладки, кормилни накрайници, шарнири ... Не и не. Накрая се оказа, че има луфтове в кормилната рейка и това довежда до вибрации във волана при спиране. На мен не ми звучи много логично ( или по-скоро да не се усещат тия луфтове и когато не се използват спирачки ), но фактът си е факт.
Но само да вметна, че и други проблеми имат същите симптоми. Един колега смени дискове, накладки, кормилни накрайници, шарнири ... Не и не. Накрая се оказа, че има луфтове в кормилната рейка и това довежда до вибрации във волана при спиране. На мен не ми звучи много логично ( или по-скоро да не се усещат тия луфтове и когато не се използват спирачки ), но фактът си е факт.
- hop
- Мнения: 100
- Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
- Автомобил: VW Touran 2005
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Не само от криви спирачни дискове може да е вибрацията. Но, наистина вероятноста да е в тях проблема е много голяма. А може и някоя незабележима пукнатина да има, а тогава работата става вече опасна. Друга причина може да е и елипсовидното износване на задните барабани...
И при мен го имаше този ефект. Ама, викам си, дисковете са "джам и огледало" - не може да е от тях. Даже измерих и дебелината им - 10,8 мм. при допустимо износване 10мм.
Докато не кандисах един ден и свалих единия. Вътрешната повърхност на диска бе износен от накладката не в плоскост, а на концентрични ивици, като разорана нива. Смених ги барабар с накладките и край с вибрациите.
Освен това, външния край на спирачните дискове се износва повече от вътрешния (по-близкия до центъра). Разликата в дебелините на периферията и по-централната част не трябва да е по-голяма от 0,5 мм. защото има опасност от заклинване на спирачния цилиндър след слагане на нови накладки на такъв диск.
Огледай ги добре (не само от вън, но и вътрешната плоскост), измери дебелината им и ако са наближили минимума - по добре ги сменяй!
Спирачните дискове са консуматив все пак...
И при мен го имаше този ефект. Ама, викам си, дисковете са "джам и огледало" - не може да е от тях. Даже измерих и дебелината им - 10,8 мм. при допустимо износване 10мм.
Докато не кандисах един ден и свалих единия. Вътрешната повърхност на диска бе износен от накладката не в плоскост, а на концентрични ивици, като разорана нива. Смених ги барабар с накладките и край с вибрациите.
Освен това, външния край на спирачните дискове се износва повече от вътрешния (по-близкия до центъра). Разликата в дебелините на периферията и по-централната част не трябва да е по-голяма от 0,5 мм. защото има опасност от заклинване на спирачния цилиндър след слагане на нови накладки на такъв диск.
Огледай ги добре (не само от вън, но и вътрешната плоскост), измери дебелината им и ако са наближили минимума - по добре ги сменяй!
Спирачните дискове са консуматив все пак...
- kris11
- VW експерт

- Мнения: 13566
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Човека пише - Като натисна спирачки .. дискове , оттам лошо износени накладки.
На малка скорост 20-40 км/ч и прав участък без движение освободи от скорост и леко и бавно натискай педала на спирачката. Ако е от криви дискове и накладки ще усетиш бой в педала.
Дисковете се кривят от прегряване, при продължителна употреба на спирачки - нагряване и преминаване през локва - рязко охлаждане на материала. Рядко при повторна процедура се оправя положението.
Провери как са износени дисковете - за бразди, степени, пукнатини. Огледай и самите накладки понякога от тях изпадат участъци или се износват на степени .Как е луфта на лагерите ?? на предните главини??
На малка скорост 20-40 км/ч и прав участък без движение освободи от скорост и леко и бавно натискай педала на спирачката. Ако е от криви дискове и накладки ще усетиш бой в педала.
Дисковете се кривят от прегряване, при продължителна употреба на спирачки - нагряване и преминаване през локва - рязко охлаждане на материала. Рядко при повторна процедура се оправя положението.
Провери как са износени дисковете - за бразди, степени, пукнатини. Огледай и самите накладки понякога от тях изпадат участъци или се износват на степени .Как е луфта на лагерите ?? на предните главини??
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта

