Смяна на опорни тампони на макферсон

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
paradoxkc
Мнения: 111
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 20:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Смяна на опорни тампони на макферсон

Мнениеот paradoxkc » Пон 15 ное 2010 22:19


Предстои ми смяна на опорни тампони на макферсон.Гледах във форума че доста хора с голфове слагат тампони от пасат,това по добрия вариант ли е и оказва ли влияние на возията?Трудно ли се сменят,някой който е сменял ако може да каже как става точно и какви инструменти са нужни.




Потребителски аватар
zzzz323
Мнения: 42
Регистриран на: Нед 17 яну 2010 15:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Смяна на опорни тампони на макферсон

Мнениеот zzzz323 » Вто 16 ное 2010 6:12


Няма промяна в нищо,трябват ти:шестограм,лула и скоби за пружините.Другото е ясно как става. 8)


Потребителски аватар
ahhi
Мнения: 486
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 14:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на опорни тампони на макферсон

Мнениеот ahhi » Вто 16 ное 2010 10:07


ами,яко нямаш необходимите инструменти по-добре не се захващай,също и ако идея си нямаш какво правиш,иначе това за пасатските- може би са по-добре, ама най-важна е марката според мен търси Льомфюрдер или нещо такова (все не му научавам името),после реглаж трябва,но може и да ги махаш на място и тогава не трябва,но мисля е доста по-трудно.


paradoxkc
Мнения: 111
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 20:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Смяна на опорни тампони на макферсон

Мнениеот paradoxkc » Вто 16 ное 2010 21:47


zzzz323 написа:Няма промяна в нищо,трябват ти:шестограм,лула и скоби за пружините.Другото е ясно как става. 8)

а динамометър?


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на опорни тампони на макферсон

Мнениеот Bobby_ » Вто 16 ное 2010 21:53


paradoxkc написа:
zzzz323 написа:Няма промяна в нищо,трябват ти:шестограм,лула и скоби за пружините.Другото е ясно как става. 8)

а динамометър?


това за какво ще се използва? особено към макфесоните????


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на опорни тампони на макферсон

Мнениеот Vento » Вто 16 ное 2010 22:00


За стягане на джантите! СЕРИОЗНО! На 90-100Nm или 9-10kg :idea:


paradoxkc
Мнения: 111
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 20:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Смяна на опорни тампони на макферсон

Мнениеот paradoxkc » Вто 16 ное 2010 22:44


Bobby_ написа:
paradoxkc написа:
zzzz323 написа:Няма промяна в нищо,трябват ти:шестограм,лула и скоби за пружините.Другото е ясно как става. 8)

а динамометър?


това за какво ще се използва? особено към макфесоните????

самозастопоряващата се гайка над тампона 60Н.м. , гайката за съединяване на стойката с шенкела 95Н.м. ,гайка на сферичния шарнир,болтове за закрепване на фланеца на задвижващия вал,гайка на стабилизатора за напречна устойчивост


Потребителски аватар
vw_derby
Мнения: 1323
Регистриран на: Пон 24 дек 2007 19:57
Автомобил: audi a4
Двигател: AFN

Re: Смяна на опорни тампони на макферсон

Мнениеот vw_derby » Вто 16 ное 2010 22:58


имаш два болта на макферсона от долу(зад диска) и един от горе на стеблото(ако е за голф 2,3),не ти трябват стяго за пружините,става и на ръка,но ако не си го правил и не знаеш как,не се захваащай.

след като отвиеш тези бболтове и гайката трябва да извадиш макферсона и да развиеш още една гайка ,която е над тампона(за да излезе)


paradoxkc
Мнения: 111
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 20:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Смяна на опорни тампони на макферсон

Мнениеот paradoxkc » Вто 16 ное 2010 23:04


vw_derby написа:имаш два болта на макферсона от долу(зад диска) и един от горе на стеблото(ако е за голф 2,3),не ти трябват стяго за пружините,става и на ръка,но ако не си го правил и не знаеш как,не се захваащай.

след като отвиеш тези бболтове и гайката трябва да извадиш макферсона и да развиеш още една гайка ,която е над тампона(за да излезе)

не съм го правил но имам книга в която е дадено как става,но там е описано по по-сложен начин и пише че скобите са задължителни.Нали трябва да махна и спирачните апарати???
П.П забравих да напиша че колата е VW Golf 3 1.8 75к.с. AAM 96г.


Потребителски аватар
Pavcho2
Мнения: 2008
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
Автомобил: Golf Mk4 GTI
Двигател: 1798 Т AGU custom intake
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна на опорни тампони на макферсон

Мнениеот Pavcho2 » Сря 17 ное 2010 12:37


Предполага се че тампоните на пасата са по-здрави като по-тежък може и да е доказано може и да не е.
Ти си с малкия тампон така че ако вземеш голям тампон трябва да смениш и чашката - при пасат Б3 чашката е голяма и тампона е голям (като на голф2 и повечето 3ойки до 94 май :oops: ). После ще трябва да идеш и на реглаж.


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на опорни тампони на макферсон

Мнениеот Bobby_ » Пет 19 ное 2010 22:01


paradoxkc написа:самозастопоряващата се гайка над тампона 60Н.м. , гайката за съединяване на стойката с шенкела 95Н.м. ,гайка на сферичния шарнир,болтове за закрепване на фланеца на задвижващия вал,гайка на стабилизатора за напречна устойчивост


то по тази логика трябва да си вземеш 2-3 динамометрични ключа и да спазваш какви ли не цифри за стягане....

пп като отидеш на гумаджия ... той с какво ти стяга джантите?????
на колко нм си стягаш карето????
на колко нм стягаш гарнитурата на картера или на капака на клапаните?????
като отидеш на рег. предница някой да не би да ти стяга с динамомеричен ключ оксидиралите или ръждясалите макферсони......

мога да изброя още примери в които НЕ или (никой) не използва такъв инструмент....
има много обстоятелства които налагат тази процедура да не се практикува !


Потребителски аватар
zzzz323
Мнения: 42
Регистриран на: Нед 17 яну 2010 15:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Смяна на опорни тампони на макферсон

Мнениеот zzzz323 » Нед 21 ное 2010 0:22


Стягаш без динамометричен ключ просто малко се напъваш и готово.Както пояснява колегата.И не сваляш апарати и реглаж не ти трябва. :wink:


Потребителски аватар
skydiver_pd
Мнения: 199
Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: 1z 95
Местоположение: София

Re: Смяна на опорни тампони на макферсон

Мнениеот skydiver_pd » Вто 09 авг 2016 10:33


zzzz323 написа:Стягаш без динамометричен ключ просто малко се напъваш и готово.Както пояснява колегата.И не сваляш апарати и реглаж не ти трябва. :wink:

То тогава дали не може да си се кара със старите тампони, по тази логика?
На око, може да го направи "майстор".
А без реглаж след това ще се износят гумите неравномерно за кратко време, също така се влошава спирачния път поради по-лошия контакт на гумата с пътя.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MyLens и 124 госта