Смяна на опорни тампони на макферсон
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 20:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Смяна на опорни тампони на макферсон
Предстои ми смяна на опорни тампони на макферсон.Гледах във форума че доста хора с голфове слагат тампони от пасат,това по добрия вариант ли е и оказва ли влияние на возията?Трудно ли се сменят,някой който е сменял ако може да каже как става точно и какви инструменти са нужни.
Re: Смяна на опорни тампони на макферсон
Няма промяна в нищо,трябват ти:шестограм,лула и скоби за пружините.Другото е ясно как става. 

Re: Смяна на опорни тампони на макферсон
ами,яко нямаш необходимите инструменти по-добре не се захващай,също и ако идея си нямаш какво правиш,иначе това за пасатските- може би са по-добре, ама най-важна е марката според мен търси Льомфюрдер или нещо такова (все не му научавам името),после реглаж трябва,но може и да ги махаш на място и тогава не трябва,но мисля е доста по-трудно.
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 20:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Смяна на опорни тампони на макферсон
zzzz323 написа:Няма промяна в нищо,трябват ти:шестограм,лула и скоби за пружините.Другото е ясно как става.
а динамометър?
Re: Смяна на опорни тампони на макферсон
paradoxkc написа:zzzz323 написа:Няма промяна в нищо,трябват ти:шестограм,лула и скоби за пружините.Другото е ясно как става.
а динамометър?
това за какво ще се използва? особено към макфесоните????
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Смяна на опорни тампони на макферсон
За стягане на джантите! СЕРИОЗНО! На 90-100Nm или 9-10kg 

-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 20:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Смяна на опорни тампони на макферсон
Bobby_ написа:paradoxkc написа:zzzz323 написа:Няма промяна в нищо,трябват ти:шестограм,лула и скоби за пружините.Другото е ясно как става.
а динамометър?
това за какво ще се използва? особено към макфесоните????
самозастопоряващата се гайка над тампона 60Н.м. , гайката за съединяване на стойката с шенкела 95Н.м. ,гайка на сферичния шарнир,болтове за закрепване на фланеца на задвижващия вал,гайка на стабилизатора за напречна устойчивост
Re: Смяна на опорни тампони на макферсон
имаш два болта на макферсона от долу(зад диска) и един от горе на стеблото(ако е за голф 2,3),не ти трябват стяго за пружините,става и на ръка,но ако не си го правил и не знаеш как,не се захваащай.
след като отвиеш тези бболтове и гайката трябва да извадиш макферсона и да развиеш още една гайка ,която е над тампона(за да излезе)
след като отвиеш тези бболтове и гайката трябва да извадиш макферсона и да развиеш още една гайка ,която е над тампона(за да излезе)
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 20:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Смяна на опорни тампони на макферсон
vw_derby написа:имаш два болта на макферсона от долу(зад диска) и един от горе на стеблото(ако е за голф 2,3),не ти трябват стяго за пружините,става и на ръка,но ако не си го правил и не знаеш как,не се захваащай.
след като отвиеш тези бболтове и гайката трябва да извадиш макферсона и да развиеш още една гайка ,която е над тампона(за да излезе)
не съм го правил но имам книга в която е дадено как става,но там е описано по по-сложен начин и пише че скобите са задължителни.Нали трябва да махна и спирачните апарати???
П.П забравих да напиша че колата е VW Golf 3 1.8 75к.с. AAM 96г.
- Pavcho2
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
- Автомобил: Golf Mk4 GTI
- Двигател: 1798 Т AGU custom intake
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на опорни тампони на макферсон
Предполага се че тампоните на пасата са по-здрави като по-тежък може и да е доказано може и да не е.
Ти си с малкия тампон така че ако вземеш голям тампон трябва да смениш и чашката - при пасат Б3 чашката е голяма и тампона е голям (като на голф2 и повечето 3ойки до 94 май
). После ще трябва да идеш и на реглаж.
Ти си с малкия тампон така че ако вземеш голям тампон трябва да смениш и чашката - при пасат Б3 чашката е голяма и тампона е голям (като на голф2 и повечето 3ойки до 94 май

Re: Смяна на опорни тампони на макферсон
paradoxkc написа:самозастопоряващата се гайка над тампона 60Н.м. , гайката за съединяване на стойката с шенкела 95Н.м. ,гайка на сферичния шарнир,болтове за закрепване на фланеца на задвижващия вал,гайка на стабилизатора за напречна устойчивост
то по тази логика трябва да си вземеш 2-3 динамометрични ключа и да спазваш какви ли не цифри за стягане....
пп като отидеш на гумаджия ... той с какво ти стяга джантите?????
на колко нм си стягаш карето????
на колко нм стягаш гарнитурата на картера или на капака на клапаните?????
като отидеш на рег. предница някой да не би да ти стяга с динамомеричен ключ оксидиралите или ръждясалите макферсони......
мога да изброя още примери в които НЕ или (никой) не използва такъв инструмент....
има много обстоятелства които налагат тази процедура да не се практикува !
Re: Смяна на опорни тампони на макферсон
Стягаш без динамометричен ключ просто малко се напъваш и готово.Както пояснява колегата.И не сваляш апарати и реглаж не ти трябва. 

- skydiver_pd
- Мнения: 199
- Регистриран на: Съб 17 дек 2011 14:47
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 1z 95
- Местоположение: София
Re: Смяна на опорни тампони на макферсон
zzzz323 написа:Стягаш без динамометричен ключ просто малко се напъваш и готово.Както пояснява колегата.И не сваляш апарати и реглаж не ти трябва.:
То тогава дали не може да си се кара със старите тампони, по тази логика?
На око, може да го направи "майстор".
А без реглаж след това ще се износят гумите неравномерно за кратко време, също така се влошава спирачния път поради по-лошия контакт на гумата с пътя.