Здравейте,
Голфа е 1.6sr 98г. уж на 160000 от които 10000 съм минал аз. В книжката пише че катализатора има ефективни 150 000 и трябва да се смени.
Тръгнах да го сменям с резонатор, но ми съобщиха че ламбда сондата ми е набита в катализатора.
Имам ли шанс да си сложа резонатор или трябва нов катализатор?
Golf MK4 1.6 SR 98г. Махане на катализатор?
- BS
- Мнения: 605
- Регистриран на: Пон 05 май 2008 16:46
- Автомобил: A6
- Двигател: BAU
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Махане на катализатор на голф 4
Може да се премахне катализатора спокойно и да се сложи на негово място резонатор.
Твоята кола е с една ламбда сонда, и се намира преди катализатора, така че няма проблеми.
Твоята кола е с една ламбда сонда, и се намира преди катализатора, така че няма проблеми.
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: Пет 05 ное 2010 16:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: казанлък
Re: Махане на катализатор на голф 4
BS написа:Може да се премахне катализатора спокойно и да се сложи на негово място резонатор.
Твоята кола е с една ламбда сонда, и се намира преди катализатора, така че няма проблеми.
Колега,колата ми е БОРА със същия двигател и същата година на производство,когато я взех имаше проблем с ламбда сондата,при отстраняването на проблема майстора ми каза ,че е с две сонди,едната е на колекторните тръби до двигателя а другата до катализатора,при мен беше развалена тази до катализатора.Друг е въпроса вече дали е било необходимо да се сменя катализатора щот така пишело в книжката.другата ми кола вече е на 240 000х.и още си върви перфектно с катализатор,затова,че моят съвет е ако още не си го махнал и не ти прави проблеми не го махай.

- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Махане на катализатор на голф 4
Христо, Бората ти най-вероятно е винтилка и за това е с двете сонди, а колегата BS има предвид обикновения 1.6.
И при ситуацията с двете сонди става смяната на катализатора с резонатор, като има проверени начини за лъгането на втората сонда.
И при ситуацията с двете сонди става смяната на катализатора с резонатор, като има проверени начини за лъгането на втората сонда.
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: Пет 05 ное 2010 16:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: казанлък
Re: Махане на катализатор на голф 4
pedalchobaba написа:Христо, Бората ти най-вероятно е винтилка и за това е с двете сонди, а колегата BS има предвид обикновения 1.6.
И при ситуацията с двете сонди става смяната на катализатора с резонатор, като има проверени начини за лъгането на втората сонда.
Колега,Колата ми е с 8 клапана,двигател 1.6SR 74kw.не е с 16 клапановия двигател,и е с две сонди.Като гледам двигателя на колегата който пуска темата е същия и затова мисля ,че не го мяткат.А ,че си има начини за лъгане на компа,не съм се съмнявал въобще в таланта на БЪЛГАРИТЕ.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Махане на катализатор на голф 4
Това означава ли, че си с APF?
А иначе "лъгането" май е дело на руснаците. Номера е само да се променят с малко данните от втората сонда, за да гъделичка ECU-то по такъв начин, че да си мисли, че има читав катализатор. Има електрически и механичен начин.
А иначе "лъгането" май е дело на руснаците. Номера е само да се променят с малко данните от втората сонда, за да гъделичка ECU-то по такъв начин, че да си мисли, че има читав катализатор. Има електрически и механичен начин.
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Махане на катализатор на голф 4
Най-добре, както колегата над мен, да говорим с кодове на моторите, иначе стават разминавания и недоразбирания. 1,6 101 к.с. при Г4 има 4 мотора. SR значи, че смукателният колектор е с променлив обем, това не е код на мотора. Предполагам обаче, че става дума за AKL.
Иначе, независимо колко са ламбда-сондите и къде са, катализаторът може да се замени с резонаторно гърне.
Само че, има ли обективна причина да го сменяш? Или просто "не те кефи"? На моята Бора, която е на 190 000 налълно реални километра, катализаторът не дава никакви признаци, че трябва да се сваля. Ти защо ще го сваляш?
Иначе, независимо колко са ламбда-сондите и къде са, катализаторът може да се замени с резонаторно гърне.
Само че, има ли обективна причина да го сменяш? Или просто "не те кефи"? На моята Бора, която е на 190 000 налълно реални километра, катализаторът не дава никакви признаци, че трябва да се сваля. Ти защо ще го сваляш?
- BS
- Мнения: 605
- Регистриран на: Пон 05 май 2008 16:46
- Автомобил: A6
- Двигател: BAU
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Махане на катализатор на голф 4
Аз бях писал на колегата за неговия случай, а доколкото разбрах неговата е Голф 4 с двигател AKL които е 8 винтила, и е с една ламбда сонда.
А твоята Бора също е 1.6 двигагел, но не е AKL и е може би производство след 2000/2001 година, тогава е с 2 ламбда сонди.
Извинявам се за недоуточненията.

А твоята Бора също е 1.6 двигагел, но не е AKL и е може би производство след 2000/2001 година, тогава е с 2 ламбда сонди.
Извинявам се за недоуточненията.

- DimoNN
- Мнения: 1055
- Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Махане на катализатор на голф 4
не мога да разбера защо си създавате сами проблеми
не пипай нищо по колата! 


Re: Махане на катализатор на голф 4
колега аз съм със същата кола,махнах катализатора и сложих резонантно гърне,не е проблем с ланда сондата,обаче после съжалявах,катализатора беше като нов и само дето го извадих,а с това гурна колата си е по шумна от преди.
Re: Махане на катализатор на голф 4
Честно казано не ми прави абсолютно никакви проблеми. Колата си върви прекрасно... като за 101 кс естествено.
Просто имам повишен разход на гориво(10-12/100 градско), а в книжката пише че катализатора може да е причина.
Иначе смятам че колата е на реални километри защото досега все оригинални части вадим от нея.
Ще ви послушам и няма да го махам...
Просто имам повишен разход на гориво(10-12/100 градско), а в книжката пише че катализатора може да е причина.
Иначе смятам че колата е на реални километри защото досега все оригинални части вадим от нея.

Ще ви послушам и няма да го махам...
-
- Мнения: 224
- Регистриран на: Пет 05 ное 2010 16:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: казанлък
Re: Махане на катализатор на голф 4
Колега,разхода ти за ГРАДСКО си е напълно нормален,по книга мисля ,че е 11л. Те и на извънградско му дават 6л. но трудно се постига,да кажа невъзможно.С две думи НЕ СИ МАХАЙ КАТАЛИЗАТОРА!!!!!!
Re: Махане на катализатор на голф 4
Благодаря за съвета! Ше го оставя.
Извънградско наистина съм го докарвал на 6, но сам без багаж ...
Извънградско наистина съм го докарвал на 6, но сам без багаж ...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта