Да възкреся темата

Оказва се че при правилно регулирано серво и МОСКВИЧ може да има по-добри спирачки от чисто нова кола.
Моля някой да сподели, ако е правил подобна или същата дивотия на описаната по-долу
http://moskvich-bg.org/phorum-5.2.6a/re ... 1994,21994Технологията
Вътре в буталото на сервото откъм педалите има винт за настроиване на сработването на "атмосферно-вакуумния клапан" ако превода е точен.Прави се по следната технология:
1.Разкулачва се вилката от педала и много внимателно се сваля предпазния маншон.
2.С тънка и ръбата отверка в ролята на лост (ръба й се забива в вътрешната стена на втулката, а цилиндричната част се опира в пръта на тласкача)се развива втулката на буталото и се изважда с тласкача комплект.Тук трябваше снимка,но дано е ясно как става .
3.С подвижна лампа(ако се прави на място) се осветява вътре в буталото и се вижда винт с широка и плоска глава в самото дъно.Той би трябвало да е зафиксиран с херметик,боя или друго срещу самоотвиване т.е не би трябвало да се отвива лесно без да се държи контра върху тласкача на сервото към главния.Затова просто се развиват двете гайки на главния от сервото и той се издърпва навън доката се извади от отвора на сервото опашката му.Слагат се едни чираци да захапят на цилиндричната част, а не на шестограна и се влиза пак отдолу, за да се развие винта.
4.Развития и изваден винт се почиства от остатъците от фиксатора с плашка М6 или нещо подобно, но внимателно и качественно.Надява се на някакъв дорник или друго приспособление метчик М6 и се прави същото с резбата на отвора, от който излезе винта.Целта е винта да се движи без задържане и леко.Затова препоръчвам да се провери след тази процедура дали е така.
5.Връща се главния цилиндър на мястото му,като ако има нужда се сменя уплътнителния пръстен(препоръчва се, защото обикновенно вече е деформирал по формата на процепа).
6.Намазва се винта(не резбовия отвор) с някакъв херметик,боя или каквото имате,аз го наплесках с някакво универсално лепило MOMENT ,защото друго нямах ,а беше вече затворено ,но в никакъв случай бързо съхнещ каноколит или супер бонд.
7.Поставя се винта в отвора като се натиска с пръст и леко пак с пръста се завива докато захване(при условие,че не сваляте сервото иначе е по-лесно).
8.Пуска се двигателя на празен ход,при затворен капак за да е тихо,спира се музика и разговори и започва завиване на винта бавно без да се дава аксиален натиск върху отверката.
В началото винта върви леко (около 3 оборота) после се усеща леко съпротивление,продължавате още да въртите и след това се чува шипенето на отворения клапан т.е. сервото е сработило.
Връща се 1,5 оборота назад и се изчаква времето за втвърдяване на фиксиращия състав.През това време може да се сложи втулката и тласкача, като препоръчвам да се смени въздушния филтър във втулката.
Според руснака ако винта е завит по-дълбоко, педала на спирачката ще се връща по-бавно, но аз правих опит да го отвия само на 1 оборот ,а не на 1,5-2 както препоръчват и в резултат колата се пльосваше по корем само като си допирах крака до педала на спирачката ,затова го коригирах по тяхните инструкции.
И друго,на който му се играе е добре да се разширят компенсационните отвори в главния на 1-1,2 мм и да се завие регулировъчния винт на тласкача от сервото към опашката на главния, така,че да стърчи с 6мм -0,3 ,а не както ги нагласят 7мм и даже в +.Обаче ако не разширявате отворите не е неоходимо,аз го правя заради калпавата спирачна течност и гъстотата й - който си е играл се сеща, но не е важно.
Съвети
За предпочитане е да се прави на място т.е при монтирано серво и главен ,защото всеки двигател си има специфика на работа,а пък и обратния клапан е със специфично позициониране ,имам предвид ,че ако малко усучеш маркуча от смукателния и може да не уплътнява добре.Друго което съм забелязал от опит е,че сервотата от магазина обикновенно не са много читави т.е. не държат вакуума дълго сигурно пускат от някъде или по принцип са си били дефектни и затова са ги пуснали за зип - не знам но е така ,не е лошо да намериш няко блъснат или нещо такова за сваляне.
Ако искаш коректни спирачки не забравяй да смениш и регулатора на задните - дори и малко по-бавно да връща буталото,вече си е голям проблем, защото губиш и предните, системата е адски прецизна и си иска честа поддръжка не като при диагоналните(ладите например могат и без него).
Да не забравя не се увличай като мен от лакомия да го правиш много чувствителен ,че става страшно без АБС - не се усеща кога ще блокират.
Ефекта
Преди месец си свалих от руския форум технологията за настройка на отварянето на вакуумния и атмосферния клапан на сервото.Сега разбрах-тази кола имала страшни спирачки - служебната корола просто избледня.Ако някой ми обясни как да го кача или линквам защото е малко неудобно за разказване трябва да се видят и картинките,но го проверих на практика - работи, ако го знаех преди 10 г. нямаше да се занимавам с лукас.
Цялата е технология е взета от
http://www.azlk.ru ,a обяснението и разяснение по работа благодарение на колегата Chunchev !