Регулиране на серво усилвател

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Регулиране на серво усилвател

Мнениеот lyubobg » Съб 23 фев 2008 17:24


Сега докато е свалена помпата се загледах че като натисна педала 1см има някакъв луфт и нещо цъка и тогава става твърд (помпата е свалена)

Някъде по форумите бях мернал че нещо се върти - я тоя прът дето стърчи, я нещо откъм педала и се регулира - ама кво се регулира накъде се върти и защо се върти нямам идея :oops:

Някой да знае повече по въпроса :D ?




Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Регулиране на серво усилвател

Мнениеот lyubobg » Чет 02 апр 2009 20:25


Да възкреся темата :)
Оказва се че при правилно регулирано серво и МОСКВИЧ може да има по-добри спирачки от чисто нова кола.

Моля някой да сподели, ако е правил подобна или същата дивотия на описаната по-долу :roll:

http://moskvich-bg.org/phorum-5.2.6a/re ... 1994,21994

Технологията

Вътре в буталото на сервото откъм педалите има винт за настроиване на сработването на "атмосферно-вакуумния клапан" ако превода е точен.Прави се по следната технология:
1.Разкулачва се вилката от педала и много внимателно се сваля предпазния маншон.
2.С тънка и ръбата отверка в ролята на лост (ръба й се забива в вътрешната стена на втулката, а цилиндричната част се опира в пръта на тласкача)се развива втулката на буталото и се изважда с тласкача комплект.Тук трябваше снимка,но дано е ясно как става .
3.С подвижна лампа(ако се прави на място) се осветява вътре в буталото и се вижда винт с широка и плоска глава в самото дъно.Той би трябвало да е зафиксиран с херметик,боя или друго срещу самоотвиване т.е не би трябвало да се отвива лесно без да се държи контра върху тласкача на сервото към главния.Затова просто се развиват двете гайки на главния от сервото и той се издърпва навън доката се извади от отвора на сервото опашката му.Слагат се едни чираци да захапят на цилиндричната част, а не на шестограна и се влиза пак отдолу, за да се развие винта.
4.Развития и изваден винт се почиства от остатъците от фиксатора с плашка М6 или нещо подобно, но внимателно и качественно.Надява се на някакъв дорник или друго приспособление метчик М6 и се прави същото с резбата на отвора, от който излезе винта.Целта е винта да се движи без задържане и леко.Затова препоръчвам да се провери след тази процедура дали е така.
5.Връща се главния цилиндър на мястото му,като ако има нужда се сменя уплътнителния пръстен(препоръчва се, защото обикновенно вече е деформирал по формата на процепа).
6.Намазва се винта(не резбовия отвор) с някакъв херметик,боя или каквото имате,аз го наплесках с някакво универсално лепило MOMENT ,защото друго нямах ,а беше вече затворено ,но в никакъв случай бързо съхнещ каноколит или супер бонд.
7.Поставя се винта в отвора като се натиска с пръст и леко пак с пръста се завива докато захване(при условие,че не сваляте сервото иначе е по-лесно).
8.Пуска се двигателя на празен ход,при затворен капак за да е тихо,спира се музика и разговори и започва завиване на винта бавно без да се дава аксиален натиск върху отверката.
В началото винта върви леко (около 3 оборота) после се усеща леко съпротивление,продължавате още да въртите и след това се чува шипенето на отворения клапан т.е. сервото е сработило.
Връща се 1,5 оборота назад и се изчаква времето за втвърдяване на фиксиращия състав.През това време може да се сложи втулката и тласкача, като препоръчвам да се смени въздушния филтър във втулката.
Според руснака ако винта е завит по-дълбоко, педала на спирачката ще се връща по-бавно, но аз правих опит да го отвия само на 1 оборот ,а не на 1,5-2 както препоръчват и в резултат колата се пльосваше по корем само като си допирах крака до педала на спирачката ,затова го коригирах по тяхните инструкции.
И друго,на който му се играе е добре да се разширят компенсационните отвори в главния на 1-1,2 мм и да се завие регулировъчния винт на тласкача от сервото към опашката на главния, така,че да стърчи с 6мм -0,3 ,а не както ги нагласят 7мм и даже в +.Обаче ако не разширявате отворите не е неоходимо,аз го правя заради калпавата спирачна течност и гъстотата й - който си е играл се сеща, но не е важно.

Съвети

За предпочитане е да се прави на място т.е при монтирано серво и главен ,защото всеки двигател си има специфика на работа,а пък и обратния клапан е със специфично позициониране ,имам предвид ,че ако малко усучеш маркуча от смукателния и може да не уплътнява добре.Друго което съм забелязал от опит е,че сервотата от магазина обикновенно не са много читави т.е. не държат вакуума дълго сигурно пускат от някъде или по принцип са си били дефектни и затова са ги пуснали за зип - не знам но е така ,не е лошо да намериш няко блъснат или нещо такова за сваляне.
Ако искаш коректни спирачки не забравяй да смениш и регулатора на задните - дори и малко по-бавно да връща буталото,вече си е голям проблем, защото губиш и предните, системата е адски прецизна и си иска честа поддръжка не като при диагоналните(ладите например могат и без него).
Да не забравя не се увличай като мен от лакомия да го правиш много чувствителен ,че става страшно без АБС - не се усеща кога ще блокират.

Ефекта

Преди месец си свалих от руския форум технологията за настройка на отварянето на вакуумния и атмосферния клапан на сервото.Сега разбрах-тази кола имала страшни спирачки - служебната корола просто избледня.Ако някой ми обясни как да го кача или линквам защото е малко неудобно за разказване трябва да се видят и картинките,но го проверих на практика - работи, ако го знаех преди 10 г. нямаше да се занимавам с лукас.

Цялата е технология е взета от http://www.azlk.ru ,a обяснението и разяснение по работа благодарение на колегата Chunchev !


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Регулиране на серво усилвател

Мнениеот freestyler911 » Вто 07 апр 2009 9:06


ок, ама не разбрах за москвича ли иде реч или за фолксваген и какъв по точно.
И всяко серво ли може да "се лекува" по точ начин ???


Потребителски аватар
stanislav_s
Мнения: 579
Регистриран на: Пет 02 юни 2006 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Регулиране на серво усилвател

Мнениеот stanislav_s » Вто 07 апр 2009 9:36


freestyler911 написа:ок, ама не разбрах за москвича ли иде реч или за фолксваген и какъв по точно.
И всяко серво ли може да "се лекува" по точ начин ???



Нека компетентните като °niksi° и vaskoto1 да се изкажат, че и на мен ми е проблем чувствителността на спирачките.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2194
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Регулиране на серво усилвател

Мнениеот buller » Сря 08 апр 2009 8:40


Възможна е корекция на хода на педала откъм сервото (и на VW) чрез този винт ;)
Аз имах проблем с дългия празен ход на спирачния педал, който не ми даваше мира и след като 2-3 майстори и сервизи направиха всичко и казваха, че спирачките са отлични :screwy, след сменени накладки, 2 пъти течност, дискове, реглажи на ръчна и други операции + смяна на спирачна помпа с оригинална (моята се оказа, че е сменяна - явно и други са се опитвали да се справят с този проблем...) нямаше промяна. Спирачките ловяха на 2/3 от хода :(
При изправна вакуум помпа (аз съм с дизел) остана само сервото. При него има едно странно пукане при натискане на педала до пода. Явно нещо вътре не е наред...
Та, реглажът се прави с цел да скъси празния ход на педала. Именно това се постигна при мен и сега именно този ход е елиминиран почти напълно. Има около 1 см. празен ход, след което спирачките хващат. Подобрение в спирачното усилие няма как да има, но елиминирането на дългия празен ход е добро начало ;)


Потребителски аватар
paagrio
Мнения: 492
Регистриран на: Съб 27 сеп 2008 9:04
Автомобил: голф 1K
Двигател:

Re: Регулиране на серво усилвател

Мнениеот paagrio » Вто 02 юни 2009 22:13


Колеги имам същия проблем, кажете кой го е правил това нещо да отида при него, ако трябва и на другия край на България само и само да го оправи, че се отчаях вече от псевдо-майстори!!! :beat_butt2 :beat_butt2 :beat_butt2


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Регулиране на серво усилвател

Мнениеот icemenn » Вто 08 мар 2011 0:43


колеги искам малко разяснения по темата.Как точно се прави процедурата.Аз се опитвах да видя механизма на педалите но няма там нещо като ограничител,освен докато не опре до стоп-машинката


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Регулиране на серво усилвател

Мнениеот 6669 » Вто 08 мар 2011 1:00


Ограничителя е вътре в сервото, а не на самия педал
:arrow:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта