
Маслена помпа
- Immortal
- Мнения: 435
- Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Маслена помпа
Тъй като утре ми предстои сваляне на картера и обстоен преглед на вътрешностите,някой може ли да ми каже как се прави проверка на маслената помпа дали е за смяна?Какви са допустимите луфтове на зъбните колела,с какво се измерват,клапана оправя ли се ако не е наред и въобще в какво се състои тази проверка 

- paco
- Мнения: 1817
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Проверяват се за голям аксиален луфт на вала на помпата. Вътре се оглеждат стените за драскотини а дъното за радиални драсотини от вала и зъпчатите колела. Ако стените са добре а на дъното има износване то то може да се претрие с водна шкурка 1500, но задължително поставена на стъкло и порядъчно вода. Отнема се толкова колкото да се лъсне дъното. За клапана е остатъчно да се натисне с една крива отверка отвътре за да се убедиш, че не е блокирал и го пази от вода при евентуално претриване на дъното с шкурката. При зглобяване всичко вътре трябва да блести от чистота.
Една песачинка прави голяма беля там.
Ето нагледен пример от моята помпа, която за една бройка да ме рърне в първи клас. Подозирам точно песъчинка или нещо от сорта.
Раидални драскотини
Блокирал клапан...седи отворен
Жестоки рески по зъпчатките
Вътре за стените да не говорим
Манометъра за налягане на масло от Ауди ми спаси мотора. Лампата на таблото светна чак при налягане 0,5бара
РАСО
Една песачинка прави голяма беля там.
Ето нагледен пример от моята помпа, която за една бройка да ме рърне в първи клас. Подозирам точно песъчинка или нещо от сорта.
Раидални драскотини
Блокирал клапан...седи отворен
Жестоки рески по зъпчатките
Вътре за стените да не говорим
Манометъра за налягане на масло от Ауди ми спаси мотора. Лампата на таблото светна чак при налягане 0,5бара
РАСО
- Immortal
- Мнения: 435
- Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София





До сваляне на маслената помпа не се стигна,тъй като беше свален един биелен лагер.Този на снимката е подобен на моя.

Има нарянняване и по коляновия вал(леко посивял).Коляновия вал нямаше никакъв луфт.Биелните лагери не играеха при натискане.Леко са надрани(само един свалихме).Иначе цедката на маслената помпа беше чиста,самата помпа на моя мотор е с верига.Много лошо е свалянето на картера тъй като изпускателните тръби минават него и се наложи и сваляне на полуоската също.Предложиха ми да сложа добавка,дали ще помогне поне малко?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MyLens и 86 госта