Маслена помпа

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Маслена помпа

Мнениеот Immortal » Сря 30 авг 2006 13:46


Тъй като утре ми предстои сваляне на картера и обстоен преглед на вътрешностите,някой може ли да ми каже как се прави проверка на маслената помпа дали е за смяна?Какви са допустимите луфтове на зъбните колела,с какво се измерват,клапана оправя ли се ако не е наред и въобще в какво се състои тази проверка :roll:




Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Сря 30 авг 2006 15:08


Проверяват се за голям аксиален луфт на вала на помпата. Вътре се оглеждат стените за драскотини а дъното за радиални драсотини от вала и зъпчатите колела. Ако стените са добре а на дъното има износване то то може да се претрие с водна шкурка 1500, но задължително поставена на стъкло и порядъчно вода. Отнема се толкова колкото да се лъсне дъното. За клапана е остатъчно да се натисне с една крива отверка отвътре за да се убедиш, че не е блокирал и го пази от вода при евентуално претриване на дъното с шкурката. При зглобяване всичко вътре трябва да блести от чистота.
Една песачинка прави голяма беля там.
Ето нагледен пример от моята помпа, която за една бройка да ме рърне в първи клас. Подозирам точно песъчинка или нещо от сорта.

Раидални драскотини
Изображение
Блокирал клапан...седи отворен
Изображение
Жестоки рески по зъпчатките
Изображение
Изображение
Вътре за стените да не говорим
Изображение
Изображение

Манометъра за налягане на масло от Ауди ми спаси мотора. Лампата на таблото светна чак при налягане 0,5бара

РАСО


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 30 авг 2006 15:11


М дааа освен външния оглед за драскотини.
Мерят се две неща аксиален луф и луфт между зъбчатките с пластини.
Пацо добър материал :D


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Сря 30 авг 2006 15:22


PACO,благодаря за подробното обяснение.Това за претриването задължително на стъкло не ми стана много ясно.А някакви стойности да знаете,примерно за аксиалния луфт и този между зъбчатките?Значи ако има много драскотини по частите на помпата да я сменям,така ли?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 30 авг 2006 20:14


:!:


Изображение


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Сря 30 авг 2006 20:41


:bowdown L&R
Само да попитам на втората снимка какво се измерва :oops:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 30 авг 2006 20:43


аксиалния луфт точно


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Сря 30 авг 2006 20:46


:bowdown
Утре ще допиша темата :bishop


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Чет 31 авг 2006 15:58


:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
До сваляне на маслената помпа не се стигна,тъй като беше свален един биелен лагер.Този на снимката е подобен на моя.
Изображение
Има нарянняване и по коляновия вал(леко посивял).Коляновия вал нямаше никакъв луфт.Биелните лагери не играеха при натискане.Леко са надрани(само един свалихме).Иначе цедката на маслената помпа беше чиста,самата помпа на моя мотор е с верига.Много лошо е свалянето на картера тъй като изпускателните тръби минават него и се наложи и сваляне на полуоската също.Предложиха ми да сложа добавка,дали ще помогне поне малко?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 124 госта