Здравейте съфорумци. От скоро имам закупен Голф 4 1.4 16V. Аз съм технически грамотен човек, но много бос на тема автомобили, защото това ми е първия автомобил, макар да наближавам 40-те. Четох доста информация, но съвсем друго е практическия опит и знания. Имам много въпроси, но засега ще се спра на само два.
Когато дам на контакт, светват лампите по таблото, но не всички(виж снимката). Лампата за “чека” на двигателя също не светва. Знам, че тя светва при проблем, но не трябва ли да светне и при даване на контакт и след това да угасне заедно с всички останали, ако няма проблем. Притеснява ме, че може да е изгоряла или умишлено повредена и да не светне никога, дори и при проблем с двигателя.
Втория въпрос ми е за климатика(не е климатроник). Как да разбера, дали работи. Сега времето е още хладно и не мога да разбера това. Винага ли заработва климатика като се включи от бутона или при по-ниски температури не се задейства. Не трябва ли да се усеща и лек спад в оборотите на двигателя, такъв спад се усеща на празен ход при вкл.на фаровете на къси и дълги светлини, но не и при включване на климатика.
Извинете ме, ако въпросите ми са доста глупави, но реших, че по-компетентно мнение ще получа тук, а не от хората пред блока. Там никой не успя да ми каже, как да си сменя изгорелите крушки на предните габарити, а аз само за три минути ги смених двата, без чужда помощ и без да съм го правил никога. Всичко си има първи път. Надявам се да науча още много неща от този форум.



Въпроси от начинаещ за Голф 4
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпроси от начинаещ за Голф 4
Здравеи колега за лампата на “чека” трябва да светне и изгасне с другите но ако има(нека някои със същия мотор да каже)не е лошо да споменеш годината и кода на мотора-от значение са за това имали или не лампа.А компресора би трябвало да вклучва сега е топло(ограничението е около 7градуса+/-)при вклучването му се чува изчаткване от шаибата на компресора(задеистава се съединителя) и се пускат перките на радиатора.
Малко размисли за чека viewtopic.php?f=5&t=241212&hilit=%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%B0+%D0%B7%D0%B0+%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B5%D0%BD+%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B8%D0%BC
Малко размисли за чека viewtopic.php?f=5&t=241212&hilit=%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%B0+%D0%B7%D0%B0+%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B5%D0%BD+%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B8%D0%BC
-
- Мнения: 264
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 23:09
- Автомобил: Passat B5 AFN Synhro
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Въпроси от начинаещ за Голф 4
Здравей колега,и аз съм Голф 4 AKQ 98 г. и при мен не светва тази лампа като дам на контакт,най вероятно светва само при проблем.
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: Пон 10 яну 2011 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Въпроси от начинаещ за Голф 4
При подаване на контакт лампите трябват да светват и после да изгасват една по една. Или има изгоряла лампа или няма крушка
- Presian
- Мнения: 490
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 17:30
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: BAG
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси от начинаещ за Голф 4
относно оборотите при влкючени фарове и т.н. виж тази тема viewtopic.php?f=5&t=237214
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Въпроси от начинаещ за Голф 4
това са ти тестващите лампи на таблото, поне за 98-99год.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпроси от начинаещ за Голф 4
За климатика ще помогна с малко информация :
за да го пуснеш,трябва да е включен вентилатора в купето на положение,различно от 0,без значение от степента.Няма значение дали дургата врътка е на положение топло или студено,както и няма значение на къде е насочен въздушния поток от третата врътка. След това при запален двигател,като цъкнеш бутончето за климатика (или пише AC или има звездичка),трябва да се слуат следните неща,ако всичко е наред :
1.трябва да се чуе "цък" от компресора за климатика.
2.трябва тънката тръба да се стопли,а дебелата да изстине (металните тръби,лъскавите,ще ти покажа и снимка,ако не с ориентираш)
3.трябва и двете перки отпред на радиатора да тръгнат на бавната си степен.Ако тръгне само едната,значи другата има проблем,но това пак е показателно за теста.
4.ако клапата за топло/студено е в положение студено,трябва да се усети понижаване на температурата на въздуха,който постъпва в колата.
и други разни неща.
Иначе за оборотите - при пускането на компресора на климатика,електрониката повдига оборотите на празен ход,за да компенсира спадането им заради натоварването от компресора (сериозен товар си е).Ако компресора не тръгва,поради някакъв проблем (различен от проблем в самия компресор),тогава и двигателя не си променя оборотите и няма как да разбереш дали е тръгнал или не,освен по другите белези.Ако не тръгне и компресора и перките,трябва да се види за какво става въпрос и най-вече дали колата има фреон или не.

за да го пуснеш,трябва да е включен вентилатора в купето на положение,различно от 0,без значение от степента.Няма значение дали дургата врътка е на положение топло или студено,както и няма значение на къде е насочен въздушния поток от третата врътка. След това при запален двигател,като цъкнеш бутончето за климатика (или пише AC или има звездичка),трябва да се слуат следните неща,ако всичко е наред :
1.трябва да се чуе "цък" от компресора за климатика.
2.трябва тънката тръба да се стопли,а дебелата да изстине (металните тръби,лъскавите,ще ти покажа и снимка,ако не с ориентираш)
3.трябва и двете перки отпред на радиатора да тръгнат на бавната си степен.Ако тръгне само едната,значи другата има проблем,но това пак е показателно за теста.
4.ако клапата за топло/студено е в положение студено,трябва да се усети понижаване на температурата на въздуха,който постъпва в колата.
и други разни неща.
Иначе за оборотите - при пускането на компресора на климатика,електрониката повдига оборотите на празен ход,за да компенсира спадането им заради натоварването от компресора (сериозен товар си е).Ако компресора не тръгва,поради някакъв проблем (различен от проблем в самия компресор),тогава и двигателя не си променя оборотите и няма как да разбереш дали е тръгнал или не,освен по другите белези.Ако не тръгне и компресора и перките,трябва да се види за какво става въпрос и най-вече дали колата има фреон или не.

- al_volante
- Мнения: 76
- Регистриран на: Сря 12 авг 2009 21:10
- Автомобил: golf 3
- Двигател: afn 1996
- Местоположение: софия
Re: Въпроси от начинаещ за Голф 4
да ти е честита придобивката и много безаварийни километри
само един съвет от мен:много внимавай с скоростите на тоя мотор,това им е слабото място,за другите неща колегите ти ги разясниха мисля.

- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Въпроси от начинаещ за Голф 4
при мен на незагрял двигател, като пусна климатика и само дясната-май по-малката перка тръгва??Пък всичко е 6.!!!
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Въпроси от начинаещ за Голф 4
Проверявай му и маслото по-честичко,особено след дълго пътуване.В месеца поне 1-2 пъти го гледай.На един приятел същия,смени му маслото,мери,отидохме до Свищов и навръщане на Шипка светна лампата,щеката беше най-отдолу 1 мм.Имай го в предвид защото си хапват масълце тия особено ако си около стоте (кг).
За защитниците му-няма да споря дали е подходящ или не !!!
За защитниците му-няма да споря дали е подходящ или не !!!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 128 госта