Налягане на 1.8т

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
marchq
Мнения: 381
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 22:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Налягане на 1.8т

Мнениеот marchq » Пон 02 май 2011 23:34


Здравейте колеги. Искам да ви попитам дали е нормално след като форсирам колата и после отпусна за да се нормализират оборотите уредът да отчита така (да прави пик -1 и да връща на -0.8
Мерено е на 2 уреда същата работа става




Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот Peteff » Вто 03 май 2011 6:53


Не съм на 100 % сигурен но мисля че при турбо бензин трябва да седи на 0 стрелката . Като подадеж газ трябва да отива нагоре , а съответно като си на скорост по надолнище да речем и отнемеш газта тогава стрелката да слиза в отрицателните стойности .


Потребителски аватар
madwifi
Мнения: 231
Регистриран на: Вто 22 юли 2008 14:35
Автомобил: VW Polo 6N1
Двигател: 1.9D AEF
Местоположение: София

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот madwifi » Вто 03 май 2011 9:27


При мен стрелката си седи на -0.6 като е на свободна. Като подам газ на място не знам до колко се качва. Според чуждите форуми не трябва да се качва в положителни стойности а само до 0. Ако вече си в движение трябва да надува турбото. При мен до -0.8 пада само като съм надолнище с отнета газ.


Потребителски аватар
williams_vn
Мнения: 744
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот williams_vn » Вто 03 май 2011 9:32


споко и при мене е така ако не е на скорост колата турбото не бачка незнам как компа я управлява но съм пробвал с 90 километра в час да изключа да форсирам и пак не надува ,изглежда компа пази мотора да не се натоварва на празен ход


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот neon » Вто 03 май 2011 9:40


Peteff написа:Не съм на 100 % сигурен но мисля че при турбо бензин трябва да седи на 0 стрелката . Като подадеж газ трябва да отива нагоре , а съответно като си на скорост по надолнище да речем и отнемеш газта тогава стрелката да слиза в отрицателните стойности .

Да не те разочаровам, но бензинов автомобил работи на празен ход в подналягане (демек вакуум). Ако автомобила няма турбина при отваряне на дросел-клапата налягането в най-добрия случай може да се изравни с атмосферното - тоест уреда да отчете 0. При автомобили с турбина след като турбината се развърти до необходимите и обороти започва да вдига налягането, като за 1,8Т двигателите неговия пик трябва да е 0.6bar и да холдва около 0,5bar. Т'ва е валидно ако колата е стокова и няма чип и т.н. и разбира се става при натоварване на двигателя в движение.


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот Peteff » Вто 03 май 2011 9:42


Не ме разочароваш колега . Просто карам печка и съм по наясно с нея отколкото с тутбо бензиновите матори .


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 03 май 2011 9:49


neon написа:
Peteff написа:Не съм на 100 % сигурен но мисля че при турбо бензин трябва да седи на 0 стрелката . Като подадеж газ трябва да отива нагоре , а съответно като си на скорост по надолнище да речем и отнемеш газта тогава стрелката да слиза в отрицателните стойности .

Да не те разочаровам, но бензинов автомобил работи на празен ход в подналягане (демек вакуум). Ако автомобила няма турбина при отваряне на дросел-клапата налягането в най-добрия случай може да се изравни с атмосферното - тоест уреда да отчете 0. При автомобили с турбина след като турбината се развърти до необходимите и обороти започва да вдига налягането, като за 1,8Т двигателите неговия пик трябва да е 0.6bar и да холдва около 0,5bar. Т'ва е валидно ако колата е стокова и няма чип и т.н. и разбира се става при натоварване на двигателя в движение.

Колега не си прав и с тва изказване го хвърляш човека в приключение :lol: .На атмосферна кола и с отоврен дросел си на вакум(и то сериозен) щото мотора като развърти 6000-7000 оборота смуче яко(еле па ако е с 5 клапанчета :D ).Турбината от своя страна надува хубаво само когато е под товар(по-висока предавка)-защо е така досега никои не е споделил макар ,че съм пуснал една тема за тези особенности при 1.8Т http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=246261.Няма нищо което да я пази просто така си действа.От тука на празен ход не правиш налягане просто защото мотора на свободен ход се развърта толкова бързо(и почва да смуче),че турбината която не е под товар не смогва да нагнети ид а компенсира.Сега едни казват,че стигат до нула ,други си стоят във вакум - тука вече е интересно защо става така,но аз лично нямам отговор.При мен турбинта сега холдва на 1 бар и прави пик на 1,2 ,но като я меря(уреда ми има само положителни стоиности) на свободна и първа стрелката не отлепя от нулата,на втора прави 0,6 и чак от трта удря 1-1,2.


Потребителски аватар
sk.
Мнения: 1009
Регистриран на: Пон 08 фев 2010 19:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот sk. » Вто 03 май 2011 10:02


За мен това не е нормално. Вакума на празен ход трябва да е -0,5 - 0,6.., а при теб е -1.
Когато засилиш колата да направи бууст и отпуснеш газта, тогава би трябвало да падне до -0.8..
Отделно ми се струва, че нещо май не е закачено отпред. Много рязко мърда тази стрелка. Не знам как е при К03-те, ама не трябва ли малко по-плавно да се развърта и да вдига налягане?

Тествай на 3-та и на 4-та какво прави да видим :)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 03 май 2011 10:40


sk. написа: Не знам как е при К03-те, ама не трябва ли малко по-плавно да се развърта и да вдига налягане?

К03 вдига изведнъж налягането.


Потребителски аватар
marchq
Мнения: 381
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 22:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот marchq » Вто 03 май 2011 21:58


Май трябва да направя една такава консерва и аз и да видя от къде ще съсне


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 03 май 2011 22:00


Истината е ,че на тоя мотор само тва е решението :(


Потребителски аватар
ELFA
Мнения: 120
Регистриран на: Сря 09 юли 2008 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот ELFA » Чет 05 май 2011 8:24


marchq написа:Здравейте колеги. Искам да ви попитам дали е нормално след като форсирам колата и после отпусна за да се нормализират оборотите уредът да отчита така (да прави пик -1 и да връща на -0.8
Мерено е на 2 уреда същата работа става

Според мен в този случай не трябва да те притеснява дали стрелката отива на -1 или -0.8 а самото и движение!Значи стрелката на уреда трябва да се движи почти право пропорционално със стрелката на оборотомера(не като стойности а като движение при подаване на газ) или като подаваш газ стрелката на уреда трябва да откликва директно все едно тя ти е оборотомера-докато на клипа се вижда,че ти даваш газ а стрелката на уреда отчита по-рано от оборотомера.Или уреда не е в ред или не е вързан правилно,но не е нормално!

Последна промяна от ELFA на Чет 05 май 2011 10:56, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
bad racer
Мнения: 54
Регистриран на: Сря 09 фев 2011 9:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот bad racer » Чет 05 май 2011 8:46


Колега според писанията положението е следното.Когато колата работи на празен ход без натоварване(тоест да не е в движение)във всумкателния колектор се създава разреждане(вакум) и гейта на турбото е отворен за да не надува.Когато на празен ход,демек пак не си в движение и подадеш газ разреждането става по голямо и затова стрелката пада надолу(гейта на турбото все още е отворен),до момента докато не стигне необходимото разреждане(което и все пак се влияе от дросела) за да затвори гейта и да почне да надува,затова и първо стрелата ти отива надолу и след това рязко нагоре(ама това много не се вижда) :beer .Когато си в вижение натоварването на мотора е по колямо от това в положение на покой и следователно гейта се затваря по бързо за да може да надува.Това е в общи линии действието.Ако някъде греша нека ме поправят. :beer


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 05 май 2011 9:10


И двамата грешите тотално - ти поне си се опитал да разбереш какво прави гейта ,а ELFA направо го изкара ,че 1.8Т е с турбо бе гейт (да не кажа че е с механичен компресор) :lol: .Иначе що се отнася до гейта на 1.8Т той се отваря за да отпусне налягането от Н75 (иначе стои затворен),а не както при променливата геоемтрия да го увеличи (тя пък стои затворена и Н75 я отваря) - сигурно затова се бъркаш.
Според мен комшютъра не следи (или поне директно) на коя рпедавка си и длаи си на свободна - поне доколкото съм виждал картите.Причината турбото да качва налягане под товар според мен е в самото турбо и гейта като начин на действие - ама как и защо някой просветен трябва да каже.


Потребителски аватар
ELFA
Мнения: 120
Регистриран на: Сря 09 юли 2008 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Налягане на 1.8т

Мнениеот ELFA » Чет 05 май 2011 9:45


Rabbit_TDI написа:И двамата грешите тотално - ти поне си се опитал да разбереш какво прави гейта ,а ELFA направо го изкара ,че 1.8Т е с турбо бе гейт (да не кажа че е с механичен компресор) :lol: .Иначе що се отнася до гейта на 1.8Т той се отваря за да отпусне налягането от Н75 (иначе стои затворен),а не както при променливата геоемтрия да го увеличи (тя пък стои затворена и Н75 я отваря) - сигурно затова се бъркаш.
Според мен комшютъра не следи (или поне директно) на коя рпедавка си и длаи си на свободна - поне доколкото съм виждал картите.Причината турбото да качва налягане под товар според мен е в самото турбо и гейта като начин на действие - ама как и защо някой просветен трябва да каже.

Доколкото виждаме клипа е на кола в спряло положение на свободен ход,където повече от 0 неможе да се дигне налягането!
Къде видя да обяснавам за налягане,камо ли на предавки и т.н.че да казваш кой колко греши?!
Аз казах кое не е наред според мен в клипа!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта