Здравейте колеги. Искам да ви попитам дали е нормално след като форсирам колата и после отпусна за да се нормализират оборотите уредът да отчита така (да прави пик -1 и да връща на -0.8
Мерено е на 2 уреда същата работа става
Налягане на 1.8т
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Налягане на 1.8т
Не съм на 100 % сигурен но мисля че при турбо бензин трябва да седи на 0 стрелката . Като подадеж газ трябва да отива нагоре , а съответно като си на скорост по надолнище да речем и отнемеш газта тогава стрелката да слиза в отрицателните стойности .
- madwifi
- Мнения: 231
- Регистриран на: Вто 22 юли 2008 14:35
- Автомобил: VW Polo 6N1
- Двигател: 1.9D AEF
- Местоположение: София
Re: Налягане на 1.8т
При мен стрелката си седи на -0.6 като е на свободна. Като подам газ на място не знам до колко се качва. Според чуждите форуми не трябва да се качва в положителни стойности а само до 0. Ако вече си в движение трябва да надува турбото. При мен до -0.8 пада само като съм надолнище с отнета газ.
- williams_vn
- Мнения: 744
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: opel astra H-OPC - lada 2103
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Налягане на 1.8т
споко и при мене е така ако не е на скорост колата турбото не бачка незнам как компа я управлява но съм пробвал с 90 километра в час да изключа да форсирам и пак не надува ,изглежда компа пази мотора да не се натоварва на празен ход
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: Налягане на 1.8т
Peteff написа:Не съм на 100 % сигурен но мисля че при турбо бензин трябва да седи на 0 стрелката . Като подадеж газ трябва да отива нагоре , а съответно като си на скорост по надолнище да речем и отнемеш газта тогава стрелката да слиза в отрицателните стойности .
Да не те разочаровам, но бензинов автомобил работи на празен ход в подналягане (демек вакуум). Ако автомобила няма турбина при отваряне на дросел-клапата налягането в най-добрия случай може да се изравни с атмосферното - тоест уреда да отчете 0. При автомобили с турбина след като турбината се развърти до необходимите и обороти започва да вдига налягането, като за 1,8Т двигателите неговия пик трябва да е 0.6bar и да холдва около 0,5bar. Т'ва е валидно ако колата е стокова и няма чип и т.н. и разбира се става при натоварване на двигателя в движение.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Налягане на 1.8т
Не ме разочароваш колега . Просто карам печка и съм по наясно с нея отколкото с тутбо бензиновите матори .
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Налягане на 1.8т
neon написа:Peteff написа:Не съм на 100 % сигурен но мисля че при турбо бензин трябва да седи на 0 стрелката . Като подадеж газ трябва да отива нагоре , а съответно като си на скорост по надолнище да речем и отнемеш газта тогава стрелката да слиза в отрицателните стойности .
Да не те разочаровам, но бензинов автомобил работи на празен ход в подналягане (демек вакуум). Ако автомобила няма турбина при отваряне на дросел-клапата налягането в най-добрия случай може да се изравни с атмосферното - тоест уреда да отчете 0. При автомобили с турбина след като турбината се развърти до необходимите и обороти започва да вдига налягането, като за 1,8Т двигателите неговия пик трябва да е 0.6bar и да холдва около 0,5bar. Т'ва е валидно ако колата е стокова и няма чип и т.н. и разбира се става при натоварване на двигателя в движение.
Колега не си прав и с тва изказване го хвърляш човека в приключение
Re: Налягане на 1.8т
За мен това не е нормално. Вакума на празен ход трябва да е -0,5 - 0,6.., а при теб е -1.
Когато засилиш колата да направи бууст и отпуснеш газта, тогава би трябвало да падне до -0.8..
Отделно ми се струва, че нещо май не е закачено отпред. Много рязко мърда тази стрелка. Не знам как е при К03-те, ама не трябва ли малко по-плавно да се развърта и да вдига налягане?
Тествай на 3-та и на 4-та какво прави да видим
Когато засилиш колата да направи бууст и отпуснеш газта, тогава би трябвало да падне до -0.8..
Отделно ми се струва, че нещо май не е закачено отпред. Много рязко мърда тази стрелка. Не знам как е при К03-те, ама не трябва ли малко по-плавно да се развърта и да вдига налягане?
Тествай на 3-та и на 4-та какво прави да видим
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Налягане на 1.8т
sk. написа: Не знам как е при К03-те, ама не трябва ли малко по-плавно да се развърта и да вдига налягане?
К03 вдига изведнъж налягането.
- marchq
- Мнения: 381
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 22:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Налягане на 1.8т
Май трябва да направя една такава консерва и аз и да видя от къде ще съсне
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Налягане на 1.8т
Истината е ,че на тоя мотор само тва е решението 
Re: Налягане на 1.8т
marchq написа:Здравейте колеги. Искам да ви попитам дали е нормално след като форсирам колата и после отпусна за да се нормализират оборотите уредът да отчита така (да прави пик -1 и да връща на -0.8
Мерено е на 2 уреда същата работа става
Според мен в този случай не трябва да те притеснява дали стрелката отива на -1 или -0.8 а самото и движение!Значи стрелката на уреда трябва да се движи почти право пропорционално със стрелката на оборотомера(не като стойности а като движение при подаване на газ) или като подаваш газ стрелката на уреда трябва да откликва директно все едно тя ти е оборотомера-докато на клипа се вижда,че ти даваш газ а стрелката на уреда отчита по-рано от оборотомера.Или уреда не е в ред или не е вързан правилно,но не е нормално!
Последна промяна от ELFA на Чет 05 май 2011 10:56, променено общо 2 пъти.
- bad racer
- Мнения: 54
- Регистриран на: Сря 09 фев 2011 9:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Налягане на 1.8т
Колега според писанията положението е следното.Когато колата работи на празен ход без натоварване(тоест да не е в движение)във всумкателния колектор се създава разреждане(вакум) и гейта на турбото е отворен за да не надува.Когато на празен ход,демек пак не си в движение и подадеш газ разреждането става по голямо и затова стрелката пада надолу(гейта на турбото все още е отворен),до момента докато не стигне необходимото разреждане(което и все пак се влияе от дросела) за да затвори гейта и да почне да надува,затова и първо стрелата ти отива надолу и след това рязко нагоре(ама това много не се вижда)
.Когато си в вижение натоварването на мотора е по колямо от това в положение на покой и следователно гейта се затваря по бързо за да може да надува.Това е в общи линии действието.Ако някъде греша нека ме поправят. 
.Когато си в вижение натоварването на мотора е по колямо от това в положение на покой и следователно гейта се затваря по бързо за да може да надува.Това е в общи линии действието.Ако някъде греша нека ме поправят. 
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Налягане на 1.8т
И двамата грешите тотално - ти поне си се опитал да разбереш какво прави гейта ,а ELFA направо го изкара ,че 1.8Т е с турбо бе гейт (да не кажа че е с механичен компресор)
.Иначе що се отнася до гейта на 1.8Т той се отваря за да отпусне налягането от Н75 (иначе стои затворен),а не както при променливата геоемтрия да го увеличи (тя пък стои затворена и Н75 я отваря) - сигурно затова се бъркаш.
Според мен комшютъра не следи (или поне директно) на коя рпедавка си и длаи си на свободна - поне доколкото съм виждал картите.Причината турбото да качва налягане под товар според мен е в самото турбо и гейта като начин на действие - ама как и защо някой просветен трябва да каже.
Според мен комшютъра не следи (или поне директно) на коя рпедавка си и длаи си на свободна - поне доколкото съм виждал картите.Причината турбото да качва налягане под товар според мен е в самото турбо и гейта като начин на действие - ама как и защо някой просветен трябва да каже.
Re: Налягане на 1.8т
Rabbit_TDI написа:И двамата грешите тотално - ти поне си се опитал да разбереш какво прави гейта ,а ELFA направо го изкара ,че 1.8Т е с турбо бе гейт (да не кажа че е с механичен компресор).Иначе що се отнася до гейта на 1.8Т той се отваря за да отпусне налягането от Н75 (иначе стои затворен),а не както при променливата геоемтрия да го увеличи (тя пък стои затворена и Н75 я отваря) - сигурно затова се бъркаш.
Според мен комшютъра не следи (или поне директно) на коя рпедавка си и длаи си на свободна - поне доколкото съм виждал картите.Причината турбото да качва налягане под товар според мен е в самото турбо и гейта като начин на действие - ама как и защо някой просветен трябва да каже.
Доколкото виждаме клипа е на кола в спряло положение на свободен ход,където повече от 0 неможе да се дигне налягането!
Къде видя да обяснавам за налягане,камо ли на предавки и т.н.че да казваш кой колко греши?!
Аз казах кое не е наред според мен в клипа!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 110 госта
