Задна врата

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
sPellBouND
Мнения: 462
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Задна врата

Мнениеот sPellBouND » Пон 04 юли 2011 10:28


Ще сменям задната дясна врата и имам няколко въпроса.
Какви ключове са ми необходими за процедурата? Виджам, че на пантите и машинката за заключване има торкс - какви номера са?
Голямото стъкло след развиване на болтовете, които го държат, нагоре ли излиза през процепа(с ел. механизъм)?
Малкото стъкло как се сваля?
За сега е това. Чакам отговори от компетентни лица!
Благодаря!




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Задна врата

Мнениеот emo-gar » Пон 04 юли 2011 15:47


Привечер ще ти кажа кой е "торкса",ама може да свалиш от пантите-развивайки стоперните болтове на осичките на пантите.Глухо ключе 7-ца,или 8-ца.Буксата на колоната-долу(развива се около 90* и се отделя).Стъклото-май се сваля вертикалния водач между стъклата,би трябвало под уплътнението(горния ръб на вратата) да има винт.За носача на стъклото-ако е свалено до някакво положение-тогава е достижим,така че най-напред със стъклата почни,после демонтирай тенекето.

P.S.Торкса е 45.Нека още някой да се изкаже за демонтажа на стъклата,сега гледах и не видях точно къде е винта за вертикалната гредичка между стъклата...ама със сигурност се сваля.И още нещо-стандартният Г-образен "торкс" идва малко дълъг и аз съм го срязал от единият край на около 10-12мм. и парчето съм заварил за шина(своеобразна дръжка)


Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Re: Задна врата

Мнениеот VW`VENTO » Пон 04 юли 2011 21:14


Торска за пантите е 40 или 45 непомня в момента кой от двата беше.Вертикалната гредичка,която е м/у двете стъкла се държи на два болта.Единия е в долния край на гредичката с ключе 10,а другия болт е за кръстата отверка и се крие горе в уплътнението на стъклото.Като развиеш тези двата болта се маха таз гредичка и после се издърпва малкото стъкло.Предполага се,че ще е запекло и малко зор ще излезе понеже не е сваляно никога.Като извадиш и малкото стъкло вече може да се извади и цялото черно уплътнение


Потребителски аватар
sPellBouND
Мнения: 462
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Задна врата

Мнениеот sPellBouND » Пон 04 юли 2011 22:31


Външното или вътрешното уплътнение се маха за да се стигне до болтовете на гредата между прозорците и изцяло ли трябва да се свали? После слага ли се лесно?
А голямото стъкло как излиза?
Вратата мога ли да я откача направо от пантите към купето, другата врата е с целите панти и директно да я сложа?
По този начин вратата в затворено положение ли се монтира към купето или отворено? След това от вътрешните болтове ли се регулира?
Дайте малко подробности, че да не остане колата да нощува на пътя без врата. :Mr Green Fun


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Задна врата

Мнениеот emo-gar » Вто 05 юли 2011 18:56


Малко съм те заблудил,няма стоперно болтче на пантите,на Венто са ми малко по различни пантите в сравнение с Г3(тях съм свалял).Сваляш болтовете от колоната,вратата притворена само,необходим ти е втори човек да държи.Избери си по-слънчев ден-да има време и за реглаж,вероятно и трите болта ще трябва да се охлабват.Тия на колоната са "провисване",а чрез болтовете към самата врата-"хлътване-изпъкване".На гредичката още не съм видял точно къде са болтовете,огледай вратата-донор;)


Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Re: Задна врата

Мнениеот VW`VENTO » Вто 05 юли 2011 19:13


sPellBouND написа:Външното или вътрешното уплътнение се маха за да се стигне до болтовете на гредата между прозорците и изцяло ли трябва да се свали? После слага ли се лесно?
А голямото стъкло как излиза?
Вратата мога ли да я откача направо от пантите към купето, другата врата е с целите панти и директно да я сложа?
По този начин вратата в затворено положение ли се монтира към купето или отворено? След това от вътрешните болтове ли се регулира?
Дайте малко подробности, че да не остане колата да нощува на пътя без врата. :Mr Green Fun

след като свалиш кората на вратата първо развий двата болта на стъклоповдигача,които са с ключ 10.След това махаш черната пластмасова лайсна която стои в долния край.Тя се издърпва на горе с малко повечко усилие.Като свалиш и нея издърпваш стъклото на горе и го изваждаш.Тази вертикалната метална гредичка се държи също на 2 болта единия е в долния край на гредичката а другия в горния и се крие вътре в самото уплътнение и е за кръстата отверка.Като развиеш двата винта на тази метална гредичка вече можеш да извадиш и малкото триъгълно стъкло.Накрая ти остава само уплътнението на целия прозорец.
Изображение
Дано сме ти били полезни.Ако има нещо питай


Потребителски аватар
sPellBouND
Мнения: 462
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Задна врата

Мнениеот sPellBouND » Вто 05 юли 2011 22:32


Благодаря Ви много!
В събота или неделя ще я сменям.
Нещо за ел. механизма на стъклото?
Каквото се сетите пишете.


Потребителски аватар
sPellBouND
Мнения: 462
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Задна врата

Мнениеот sPellBouND » Съб 30 юли 2011 19:05


Днес смених вратата и ще опиша процедурата на кратко и какви инструменти са нужни.
Снимки няма за съжаление.
Инструменти:
2 х ключ гаечен 10.
Кръстата отвертка
Плоска отвертка
Торкс Т45 и Т30

Механизма за ел. стъклото се държи на 3 места с болт за гаечен ключ 10мм. Водача на стъклото с две гайки 10мм. Пантите на вратата са с торкс Т45, механизма за заключване с торкс Т30, дръжката отвън с торкс Т45 или Т40 (не помня точно). Куплунга за инсталацията на вратата се вади от към купето като се развива и се разединява маркуча за централното. Кабелите се измушват от същата страна на вратата, куплунзите излизат точно през дупката, освен този за ел. машинката на стъклото. На него му се вади плъзгащото капаче и тогава излиза. Това е при положение, че не се маха пластмасовия пръстен на вратата, за който се закача маншона. След като е свален механизма на ел. стъклото, същото го сваляме най-долу да опре в дъното на вратата. Вади се лайсната отвътрешната страна на вратата с издърпване на горе и се изваждат уплътненията внимателно. Всички са едно цяло. Вадят се до малкото стъкло. Гредата между двете съкла от долу на вратата се държи с болт за ключ 10мм, а горе, като се свали уплътнението има болт за кръстата отвертка. Сваля се гредата и голямото стъкло излиза нагоре от вътрешната част на вратата. Малково стъкло излиза много трудно с цялото уплътнение чрез издърпване към пространството за голямото стъкло.
Конзолата с дръжката за отваряне на вратата от вътре се сваля като се преплъзне цялата в посока пантите на вратата и се издърпва.
Пантите на вратата се стягат много здраво към нея и към купето, като се извършва последователно колкото е нужно докато всички стегнат яко.
Мисля, че това е всичко, но ако някой има въпроси за нещо може да пита.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi_xs и 76 госта