Ще сменям задната дясна врата и имам няколко въпроса.
Какви ключове са ми необходими за процедурата? Виджам, че на пантите и машинката за заключване има торкс - какви номера са?
Голямото стъкло след развиване на болтовете, които го държат, нагоре ли излиза през процепа(с ел. механизъм)?
Малкото стъкло как се сваля?
За сега е това. Чакам отговори от компетентни лица!
Благодаря!
Задна врата
- sPellBouND
- Мнения: 462
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
-
emo-gar
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Задна врата
Привечер ще ти кажа кой е "торкса",ама може да свалиш от пантите-развивайки стоперните болтове на осичките на пантите.Глухо ключе 7-ца,или 8-ца.Буксата на колоната-долу(развива се около 90* и се отделя).Стъклото-май се сваля вертикалния водач между стъклата,би трябвало под уплътнението(горния ръб на вратата) да има винт.За носача на стъклото-ако е свалено до някакво положение-тогава е достижим,така че най-напред със стъклата почни,после демонтирай тенекето.
P.S.Торкса е 45.Нека още някой да се изкаже за демонтажа на стъклата,сега гледах и не видях точно къде е винта за вертикалната гредичка между стъклата...ама със сигурност се сваля.И още нещо-стандартният Г-образен "торкс" идва малко дълъг и аз съм го срязал от единият край на около 10-12мм. и парчето съм заварил за шина(своеобразна дръжка)
P.S.Торкса е 45.Нека още някой да се изкаже за демонтажа на стъклата,сега гледах и не видях точно къде е винта за вертикалната гредичка между стъклата...ама със сигурност се сваля.И още нещо-стандартният Г-образен "торкс" идва малко дълъг и аз съм го срязал от единият край на около 10-12мм. и парчето съм заварил за шина(своеобразна дръжка)
- VW`VENTO
- Мнения: 584
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
- Автомобил: VW BORA 1.9TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Ловеч
Re: Задна врата
Торска за пантите е 40 или 45 непомня в момента кой от двата беше.Вертикалната гредичка,която е м/у двете стъкла се държи на два болта.Единия е в долния край на гредичката с ключе 10,а другия болт е за кръстата отверка и се крие горе в уплътнението на стъклото.Като развиеш тези двата болта се маха таз гредичка и после се издърпва малкото стъкло.Предполага се,че ще е запекло и малко зор ще излезе понеже не е сваляно никога.Като извадиш и малкото стъкло вече може да се извади и цялото черно уплътнение
- sPellBouND
- Мнения: 462
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Задна врата
Външното или вътрешното уплътнение се маха за да се стигне до болтовете на гредата между прозорците и изцяло ли трябва да се свали? После слага ли се лесно?
А голямото стъкло как излиза?
Вратата мога ли да я откача направо от пантите към купето, другата врата е с целите панти и директно да я сложа?
По този начин вратата в затворено положение ли се монтира към купето или отворено? След това от вътрешните болтове ли се регулира?
Дайте малко подробности, че да не остане колата да нощува на пътя без врата.
А голямото стъкло как излиза?
Вратата мога ли да я откача направо от пантите към купето, другата врата е с целите панти и директно да я сложа?
По този начин вратата в затворено положение ли се монтира към купето или отворено? След това от вътрешните болтове ли се регулира?
Дайте малко подробности, че да не остане колата да нощува на пътя без врата.

-
emo-gar
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Задна врата
Малко съм те заблудил,няма стоперно болтче на пантите,на Венто са ми малко по различни пантите в сравнение с Г3(тях съм свалял).Сваляш болтовете от колоната,вратата притворена само,необходим ти е втори човек да държи.Избери си по-слънчев ден-да има време и за реглаж,вероятно и трите болта ще трябва да се охлабват.Тия на колоната са "провисване",а чрез болтовете към самата врата-"хлътване-изпъкване".На гредичката още не съм видял точно къде са болтовете,огледай вратата-донор;)
- VW`VENTO
- Мнения: 584
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
- Автомобил: VW BORA 1.9TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Ловеч
Re: Задна врата
sPellBouND написа:Външното или вътрешното уплътнение се маха за да се стигне до болтовете на гредата между прозорците и изцяло ли трябва да се свали? После слага ли се лесно?
А голямото стъкло как излиза?
Вратата мога ли да я откача направо от пантите към купето, другата врата е с целите панти и директно да я сложа?
По този начин вратата в затворено положение ли се монтира към купето или отворено? След това от вътрешните болтове ли се регулира?
Дайте малко подробности, че да не остане колата да нощува на пътя без врата.
след като свалиш кората на вратата първо развий двата болта на стъклоповдигача,които са с ключ 10.След това махаш черната пластмасова лайсна която стои в долния край.Тя се издърпва на горе с малко повечко усилие.Като свалиш и нея издърпваш стъклото на горе и го изваждаш.Тази вертикалната метална гредичка се държи също на 2 болта единия е в долния край на гредичката а другия в горния и се крие вътре в самото уплътнение и е за кръстата отверка.Като развиеш двата винта на тази метална гредичка вече можеш да извадиш и малкото триъгълно стъкло.Накрая ти остава само уплътнението на целия прозорец.
Дано сме ти били полезни.Ако има нещо питай
- sPellBouND
- Мнения: 462
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Задна врата
Благодаря Ви много!
В събота или неделя ще я сменям.
Нещо за ел. механизма на стъклото?
Каквото се сетите пишете.
В събота или неделя ще я сменям.
Нещо за ел. механизма на стъклото?
Каквото се сетите пишете.
- sPellBouND
- Мнения: 462
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 18:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Задна врата
Днес смених вратата и ще опиша процедурата на кратко и какви инструменти са нужни.
Снимки няма за съжаление.
Инструменти:
2 х ключ гаечен 10.
Кръстата отвертка
Плоска отвертка
Торкс Т45 и Т30
Механизма за ел. стъклото се държи на 3 места с болт за гаечен ключ 10мм. Водача на стъклото с две гайки 10мм. Пантите на вратата са с торкс Т45, механизма за заключване с торкс Т30, дръжката отвън с торкс Т45 или Т40 (не помня точно). Куплунга за инсталацията на вратата се вади от към купето като се развива и се разединява маркуча за централното. Кабелите се измушват от същата страна на вратата, куплунзите излизат точно през дупката, освен този за ел. машинката на стъклото. На него му се вади плъзгащото капаче и тогава излиза. Това е при положение, че не се маха пластмасовия пръстен на вратата, за който се закача маншона. След като е свален механизма на ел. стъклото, същото го сваляме най-долу да опре в дъното на вратата. Вади се лайсната отвътрешната страна на вратата с издърпване на горе и се изваждат уплътненията внимателно. Всички са едно цяло. Вадят се до малкото стъкло. Гредата между двете съкла от долу на вратата се държи с болт за ключ 10мм, а горе, като се свали уплътнението има болт за кръстата отвертка. Сваля се гредата и голямото стъкло излиза нагоре от вътрешната част на вратата. Малково стъкло излиза много трудно с цялото уплътнение чрез издърпване към пространството за голямото стъкло.
Конзолата с дръжката за отваряне на вратата от вътре се сваля като се преплъзне цялата в посока пантите на вратата и се издърпва.
Пантите на вратата се стягат много здраво към нея и към купето, като се извършва последователно колкото е нужно докато всички стегнат яко.
Мисля, че това е всичко, но ако някой има въпроси за нещо може да пита.
Снимки няма за съжаление.
Инструменти:
2 х ключ гаечен 10.
Кръстата отвертка
Плоска отвертка
Торкс Т45 и Т30
Механизма за ел. стъклото се държи на 3 места с болт за гаечен ключ 10мм. Водача на стъклото с две гайки 10мм. Пантите на вратата са с торкс Т45, механизма за заключване с торкс Т30, дръжката отвън с торкс Т45 или Т40 (не помня точно). Куплунга за инсталацията на вратата се вади от към купето като се развива и се разединява маркуча за централното. Кабелите се измушват от същата страна на вратата, куплунзите излизат точно през дупката, освен този за ел. машинката на стъклото. На него му се вади плъзгащото капаче и тогава излиза. Това е при положение, че не се маха пластмасовия пръстен на вратата, за който се закача маншона. След като е свален механизма на ел. стъклото, същото го сваляме най-долу да опре в дъното на вратата. Вади се лайсната отвътрешната страна на вратата с издърпване на горе и се изваждат уплътненията внимателно. Всички са едно цяло. Вадят се до малкото стъкло. Гредата между двете съкла от долу на вратата се държи с болт за ключ 10мм, а горе, като се свали уплътнението има болт за кръстата отвертка. Сваля се гредата и голямото стъкло излиза нагоре от вътрешната част на вратата. Малково стъкло излиза много трудно с цялото уплътнение чрез издърпване към пространството за голямото стъкло.
Конзолата с дръжката за отваряне на вратата от вътре се сваля като се преплъзне цялата в посока пантите на вратата и се издърпва.
Пантите на вратата се стягат много здраво към нея и към купето, като се извършва последователно колкото е нужно докато всички стегнат яко.
Мисля, че това е всичко, но ако някой има въпроси за нещо може да пита.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 76 госта