проба тампон на амортисьор?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Ixidor
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 9:19
Автомобил: VW Bora 2.0 -- Honda CB500-R
Двигател:
Местоположение: сф / плд

проба тампон на амортисьор?

Мнениеот Ixidor » Сря 20 юли 2011 8:37


Как мога да разбера в "домашни условия" дали ми е за смяна някой от тампоните на амортисьорите?
Напоследък хлопа по дупките, а майсторчЕтата казват, че долу нищо няма за смяна (шарнири, накрайници...). И си мисля за тампон.
Как да го проверя?
Голф 3 1.4 93г




Потребителски аватар
Краси Кунчев
Мнения: 178
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 14:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: проба тампон на амортисьор?

Мнениеот Краси Кунчев » Сря 20 юли 2011 20:32


Здравей колега. Ще ти насоча мислите в друга посока. Моята мила съпруга има клио2. Преди да се заимам с бората карахме само него, а аз понеже съм фен автомобилист все много му се заслушвах. Та и аз като теб изследвах някакво тропане много време. Майсторите я гледаха-нищо. Реших, че аз ще го намеря. На ум бях прехвърлил няколко пъти усътройството на колата и нищо. Но един ден, като се дупих отново под нея забелязах,че още преди да купим колата някой, като е давал назад е ударил аспуха и се свила още огъвката над задния мост. Съответно аспуха чука в купето. Защо ти го разказвам това-ауспуха беще огънат, но не допираше, дрънчеше само в движение. Та и при теб, загледай се внимателно, може да е нещо, което да е пред очите ти. Успех. Забравих да кажа, че и аз бях набедил танпоните на макферсона.


Потребителски аватар
Ixidor
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 9:19
Автомобил: VW Bora 2.0 -- Honda CB500-R
Двигател:
Местоположение: сф / плд

Re: проба тампон на амортисьор?

Мнениеот Ixidor » Чет 21 юли 2011 8:55


10x! Гледам да не се заслушвам много, но дразни все пак :)

Може да не е тампона, но все пак искам да разбера как мога да го проверя.


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: проба тампон на амортисьор?

Мнениеот the_tupan » Чет 21 юли 2011 9:16


Вдигаш предницата на крик/подемник, хващаш гумата и клатиш силно нагоре-надолу. Не трябва да има луфт ако са наред макферсоните.


Потребителски аватар
Ixidor
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 9:19
Автомобил: VW Bora 2.0 -- Honda CB500-R
Двигател:
Местоположение: сф / плд

Re: проба тампон на амортисьор?

Мнениеот Ixidor » Чет 21 юли 2011 9:35


благодаря :)


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: проба тампон на амортисьор?

Мнениеот emo-gar » Чет 21 юли 2011 23:46


the_tupan написа:Вдигаш предницата на крик/подемник, хващаш гумата и клатиш силно нагоре-надолу. Не трябва да има луфт ако са наред макферсоните.


Точно тоя тест демонстрират във всеки сервиз,като видят Г3,особено ако е управляван от женска особа.Изглежда много обезспокоително...и се почва.Мога да изкарам почти всеки Г3 и венто за смяна на тампон-преден макферсон,ако не клопне сам надолу,един ритник помага mhihi .Конструкцията е такава и позволява този луфт при вдигната кола.Не че не може да се скапе тампон,не че е скъп..ама точно този тест :screwy


Потребителски аватар
ZeroCool
Мнения: 1840
Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
Автомобил: ImamDa
Двигател: sVatreshnoGorene
Местоположение: Горна Оряховица
Контакти:

Re: проба тампон на амортисьор?

Мнениеот ZeroCool » Пет 22 юли 2011 0:26


emo-gar написа:
the_tupan написа:Вдигаш предницата на крик/подемник, хващаш гумата и клатиш силно нагоре-надолу. Не трябва да има луфт ако са наред макферсоните.


Точно тоя тест демонстрират във всеки сервиз,като видят Г3,особено ако е управляван от женска особа.Изглежда много обезспокоително...и се почва.Мога да изкарам почти всеки Г3 и венто за смяна на тампон-преден макферсон,ако не клопне сам надолу,един ритник помага mhihi .Конструкцията е такава и позволява този луфт при вдигната кола.Не че не може да се скапе тампон,не че е скъп..ама точно този тест :screwy


На мене ми се разходжаха целите амортресьори настрани да остави нагоре надоло...самите тампони изглеждат здравни..но най-вероятно са смачкани вече..обаче лагерчета бяха дали фира доста отдавна :)


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: проба тампон на амортисьор?

Мнениеот Danny boy » Пет 22 юли 2011 6:10


Теста е следния:
вдигаш едната страна предния край на крик колкото да провреш дълга здрава метална тръба под гумата и малко повече.започваш да буташ гумата на колата нагоре като използващ асфалта за упора.Ако има лудфт ти ще го усетиш веднага усеща се като празен ход.
Тампоните изкарват от 1до2 макс 3 години,така че ако този период не си сменял то със сигурност си за смяна.
От къде знам ли?От опит,сменям си ги сам.


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: проба тампон на амортисьор?

Мнениеот the_tupan » Пет 22 юли 2011 8:31


emo-gar написа:
the_tupan написа:Вдигаш предницата на крик/подемник, хващаш гумата и клатиш силно нагоре-надолу. Не трябва да има луфт ако са наред макферсоните.


Точно тоя тест демонстрират във всеки сервиз,като видят Г3,особено ако е управляван от женска особа.Изглежда много обезспокоително...и се почва.Мога да изкарам почти всеки Г3 и венто за смяна на тампон-преден макферсон,ако не клопне сам надолу,един ритник помага mhihi .Конструкцията е такава и позволява този луфт при вдигната кола.Не че не може да се скапе тампон,не че е скъп..ама точно този тест :screwy

Преди да ги сменя моите имаха стабилен луфт. Като се вдигнеше колата на подемник направо се чуваше как клопват надолу. След смяната не мърдат пък дори и груба сила да прилагаш.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: проба тампон на амортисьор?

Мнениеот emo-gar » Пет 22 юли 2011 9:17


Всички знаем как изглежда тампона-гумен "пресечен конус" и единственото ,което го държи в бомбето е закона на Нютон (тежестта на купето).При вдигане,за да не изпадне, е предвидена защитната "чинийка".Луфта между чинийката и бомбето(вижда се под капака) е видимо до около 1см.,и трябва да има такъв защото чинийката-респективно стержена-мърда спрямо бомбето.Това,че на някои прясно сменени тампони не пропада,може да се дължи на "залепване","заглавяне" в дупката на свежия тампон,или пък торсионната щанга да "подпира" в известна степен вдигнатата страна(нали другата е на земята и поема тежестта).Бих разсъждавал около споменатия по-горе "просвет" м/у чинийката и бомбето,както и по състоянието на аксиалното лагерче(на някои модели е сменяем,на други е набит в тампона-тъй наречените "малки-големи" тампони).Това са моите изводи около тоя "шантаво скроен" възел на Цваген.
Чудех се дали е конструктивен пропуск(бах'го пропуска-цяло десетилетие една и съща грешка!!!),но накрая установих(за себе си!) причината за това решение:оста на въртене на шенкела НЕ съвпада с оста на въртене на амортисьора!.Иначе казано-там,в тампона,не само се върти,но се и усуква,вижда се с просто око как чинийката променя равнината спрямо бомбето-особено при въртене на неравно място.
Умен,той..германец,ама нашите части не понасят тия огъвкиии mhihi


Потребителски аватар
Ixidor
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 9:19
Автомобил: VW Bora 2.0 -- Honda CB500-R
Двигател:
Местоположение: сф / плд

Re: проба тампон на амортисьор?

Мнениеот Ixidor » Пет 22 юли 2011 9:53


Danny boy написа:Тампоните изкарват от 1до2 макс 3 години,така че ако този период не си сменял то със сигурност си за смяна.

Еми моя е на 1год... Нищо чудно да е сдал.

Почивните дни ще пробвам как е


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: проба тампон на амортисьор?

Мнениеот emo-gar » Съб 23 юли 2011 18:50


Преди около час разхвърлях предницата на бензинката (1.8 моно,Г3).От лето '92 там не е пипано,та на пръв поглед смених кормилни къси накрайници,тампони на макферсона ,шок-тампони и прашници.То самите амортисьори са за смяна,но по-натам.
Във връзка с тампон-макферсон:преди смяната луфт между бомбето и предпазна чинийка 8-9мм.След смяна с нови,луфта е около 1мм.,Даже се притесних,че ще чегърта чинийката.Да,ако сега някой проведе "теста"-ами няма да го има "оня" луфт нагоре-надолу,но след месец ще го има.Забележимо е износването на аксиалните лагерчета,старите дрънкат във всички посоки и то по над 1-2мм.,на новите е значително по-малък аксиалният луфт ,а радиален липсва.

за информация:маркировка на предни пружини 1каф.+1бяла точки(ако не са променени цветовете от времето).
Стари амове,ама ще мина един реглаж(всичко е раздвижено и ще е удоволствие за мостаджията,па може и да почерпи),таман да ми разсее или затвърди съмнението за крив заден шенкел(понеже се заничах където не трябва...ама все прав излизам напоследък :banghead: )

Забравих най важното:шише бира и един магнит с тел-като ти падне шестограма 7 в оная дупка в гредата,откъдето излизат горивните тръбички,да има скакво да го извадите :mrgreen: . :beer
За протокола:тампони и накрайници -Лемфьордер,времето ще покаже.
За тези които ще си го правят:ключове-10,13,17,18,19,22,вложка 21 с дръжка ,шестограм 7,шлицева вложка,+чирак клещи(това е спомагателно при раздвижване на контра-гайката на накрайника-само с ключ 13на пръчката не е сериозно :012: )



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта