Как мога да разбера в "домашни условия" дали ми е за смяна някой от тампоните на амортисьорите?
Напоследък хлопа по дупките, а майсторчЕтата казват, че долу нищо няма за смяна (шарнири, накрайници...). И си мисля за тампон.
Как да го проверя?
Голф 3 1.4 93г



проба тампон на амортисьор?
- Краси Кунчев
- Мнения: 178
- Регистриран на: Съб 13 окт 2007 14:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: проба тампон на амортисьор?
Здравей колега. Ще ти насоча мислите в друга посока. Моята мила съпруга има клио2. Преди да се заимам с бората карахме само него, а аз понеже съм фен автомобилист все много му се заслушвах. Та и аз като теб изследвах някакво тропане много време. Майсторите я гледаха-нищо. Реших, че аз ще го намеря. На ум бях прехвърлил няколко пъти усътройството на колата и нищо. Но един ден, като се дупих отново под нея забелязах,че още преди да купим колата някой, като е давал назад е ударил аспуха и се свила още огъвката над задния мост. Съответно аспуха чука в купето. Защо ти го разказвам това-ауспуха беще огънат, но не допираше, дрънчеше само в движение. Та и при теб, загледай се внимателно, може да е нещо, което да е пред очите ти. Успех. Забравих да кажа, че и аз бях набедил танпоните на макферсона.
- Ixidor
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 юни 2008 9:19
- Автомобил: VW Bora 2.0 -- Honda CB500-R
- Двигател:
- Местоположение: сф / плд
Re: проба тампон на амортисьор?
10x! Гледам да не се заслушвам много, но дразни все пак 
Може да не е тампона, но все пак искам да разбера как мога да го проверя.

Може да не е тампона, но все пак искам да разбера как мога да го проверя.
Re: проба тампон на амортисьор?
Вдигаш предницата на крик/подемник, хващаш гумата и клатиш силно нагоре-надолу. Не трябва да има луфт ако са наред макферсоните.
- Ixidor
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 юни 2008 9:19
- Автомобил: VW Bora 2.0 -- Honda CB500-R
- Двигател:
- Местоположение: сф / плд
Re: проба тампон на амортисьор?
благодаря 

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: проба тампон на амортисьор?
the_tupan написа:Вдигаш предницата на крик/подемник, хващаш гумата и клатиш силно нагоре-надолу. Не трябва да има луфт ако са наред макферсоните.
Точно тоя тест демонстрират във всеки сервиз,като видят Г3,особено ако е управляван от женска особа.Изглежда много обезспокоително...и се почва.Мога да изкарам почти всеки Г3 и венто за смяна на тампон-преден макферсон,ако не клопне сам надолу,един ритник помага


- ZeroCool
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
- Автомобил: ImamDa
- Двигател: sVatreshnoGorene
- Местоположение: Горна Оряховица
- Контакти:
Re: проба тампон на амортисьор?
emo-gar написа:the_tupan написа:Вдигаш предницата на крик/подемник, хващаш гумата и клатиш силно нагоре-надолу. Не трябва да има луфт ако са наред макферсоните.
Точно тоя тест демонстрират във всеки сервиз,като видят Г3,особено ако е управляван от женска особа.Изглежда много обезспокоително...и се почва.Мога да изкарам почти всеки Г3 и венто за смяна на тампон-преден макферсон,ако не клопне сам надолу,един ритник помага.Конструкцията е такава и позволява този луфт при вдигната кола.Не че не може да се скапе тампон,не че е скъп..ама точно този тест
На мене ми се разходжаха целите амортресьори настрани да остави нагоре надоло...самите тампони изглеждат здравни..но най-вероятно са смачкани вече..обаче лагерчета бяха дали фира доста отдавна

- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: проба тампон на амортисьор?
Теста е следния:
вдигаш едната страна предния край на крик колкото да провреш дълга здрава метална тръба под гумата и малко повече.започваш да буташ гумата на колата нагоре като използващ асфалта за упора.Ако има лудфт ти ще го усетиш веднага усеща се като празен ход.
Тампоните изкарват от 1до2 макс 3 години,така че ако този период не си сменял то със сигурност си за смяна.
От къде знам ли?От опит,сменям си ги сам.
вдигаш едната страна предния край на крик колкото да провреш дълга здрава метална тръба под гумата и малко повече.започваш да буташ гумата на колата нагоре като използващ асфалта за упора.Ако има лудфт ти ще го усетиш веднага усеща се като празен ход.
Тампоните изкарват от 1до2 макс 3 години,така че ако този период не си сменял то със сигурност си за смяна.
От къде знам ли?От опит,сменям си ги сам.
Re: проба тампон на амортисьор?
emo-gar написа:the_tupan написа:Вдигаш предницата на крик/подемник, хващаш гумата и клатиш силно нагоре-надолу. Не трябва да има луфт ако са наред макферсоните.
Точно тоя тест демонстрират във всеки сервиз,като видят Г3,особено ако е управляван от женска особа.Изглежда много обезспокоително...и се почва.Мога да изкарам почти всеки Г3 и венто за смяна на тампон-преден макферсон,ако не клопне сам надолу,един ритник помага.Конструкцията е такава и позволява този луфт при вдигната кола.Не че не може да се скапе тампон,не че е скъп..ама точно този тест
Преди да ги сменя моите имаха стабилен луфт. Като се вдигнеше колата на подемник направо се чуваше как клопват надолу. След смяната не мърдат пък дори и груба сила да прилагаш.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: проба тампон на амортисьор?
Всички знаем как изглежда тампона-гумен "пресечен конус" и единственото ,което го държи в бомбето е закона на Нютон (тежестта на купето).При вдигане,за да не изпадне, е предвидена защитната "чинийка".Луфта между чинийката и бомбето(вижда се под капака) е видимо до около 1см.,и трябва да има такъв защото чинийката-респективно стержена-мърда спрямо бомбето.Това,че на някои прясно сменени тампони не пропада,може да се дължи на "залепване","заглавяне" в дупката на свежия тампон,или пък торсионната щанга да "подпира" в известна степен вдигнатата страна(нали другата е на земята и поема тежестта).Бих разсъждавал около споменатия по-горе "просвет" м/у чинийката и бомбето,както и по състоянието на аксиалното лагерче(на някои модели е сменяем,на други е набит в тампона-тъй наречените "малки-големи" тампони).Това са моите изводи около тоя "шантаво скроен" възел на Цваген.
Чудех се дали е конструктивен пропуск(бах'го пропуска-цяло десетилетие една и съща грешка!!!),но накрая установих(за себе си!) причината за това решение:оста на въртене на шенкела НЕ съвпада с оста на въртене на амортисьора!.Иначе казано-там,в тампона,не само се върти,но се и усуква,вижда се с просто око как чинийката променя равнината спрямо бомбето-особено при въртене на неравно място.
Умен,той..германец,ама нашите части не понасят тия огъвкиии
Чудех се дали е конструктивен пропуск(бах'го пропуска-цяло десетилетие една и съща грешка!!!),но накрая установих(за себе си!) причината за това решение:оста на въртене на шенкела НЕ съвпада с оста на въртене на амортисьора!.Иначе казано-там,в тампона,не само се върти,но се и усуква,вижда се с просто око как чинийката променя равнината спрямо бомбето-особено при въртене на неравно място.
Умен,той..германец,ама нашите части не понасят тия огъвкиии

- Ixidor
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 юни 2008 9:19
- Автомобил: VW Bora 2.0 -- Honda CB500-R
- Двигател:
- Местоположение: сф / плд
Re: проба тампон на амортисьор?
Danny boy написа:Тампоните изкарват от 1до2 макс 3 години,така че ако този период не си сменял то със сигурност си за смяна.
Еми моя е на 1год... Нищо чудно да е сдал.
Почивните дни ще пробвам как е
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: проба тампон на амортисьор?
Преди около час разхвърлях предницата на бензинката (1.8 моно,Г3).От лето '92 там не е пипано,та на пръв поглед смених кормилни къси накрайници,тампони на макферсона ,шок-тампони и прашници.То самите амортисьори са за смяна,но по-натам.
Във връзка с тампон-макферсон:преди смяната луфт между бомбето и предпазна чинийка 8-9мм.След смяна с нови,луфта е около 1мм.,Даже се притесних,че ще чегърта чинийката.Да,ако сега някой проведе "теста"-ами няма да го има "оня" луфт нагоре-надолу,но след месец ще го има.Забележимо е износването на аксиалните лагерчета,старите дрънкат във всички посоки и то по над 1-2мм.,на новите е значително по-малък аксиалният луфт ,а радиален липсва.
за информация:маркировка на предни пружини 1каф.+1бяла точки(ако не са променени цветовете от времето).
Стари амове,ама ще мина един реглаж(всичко е раздвижено и ще е удоволствие за мостаджията,па може и да почерпи),таман да ми разсее или затвърди съмнението за крив заден шенкел(понеже се заничах където не трябва...ама все прав излизам напоследък
)
Забравих най важното:шише бира и един магнит с тел-като ти падне шестограма 7 в оная дупка в гредата,откъдето излизат горивните тръбички,да има скакво да го извадите
.
За протокола:тампони и накрайници -Лемфьордер,времето ще покаже.
За тези които ще си го правят:ключове-10,13,17,18,19,22,вложка 21 с дръжка ,шестограм 7,шлицева вложка,+чирак клещи(това е спомагателно при раздвижване на контра-гайката на накрайника-само с ключ 13на пръчката не е сериозно
)
Във връзка с тампон-макферсон:преди смяната луфт между бомбето и предпазна чинийка 8-9мм.След смяна с нови,луфта е около 1мм.,Даже се притесних,че ще чегърта чинийката.Да,ако сега някой проведе "теста"-ами няма да го има "оня" луфт нагоре-надолу,но след месец ще го има.Забележимо е износването на аксиалните лагерчета,старите дрънкат във всички посоки и то по над 1-2мм.,на новите е значително по-малък аксиалният луфт ,а радиален липсва.
за информация:маркировка на предни пружини 1каф.+1бяла точки(ако не са променени цветовете от времето).
Стари амове,ама ще мина един реглаж(всичко е раздвижено и ще е удоволствие за мостаджията,па може и да почерпи),таман да ми разсее или затвърди съмнението за крив заден шенкел(понеже се заничах където не трябва...ама все прав излизам напоследък

Забравих най важното:шише бира и един магнит с тел-като ти падне шестограма 7 в оная дупка в гредата,откъдето излизат горивните тръбички,да има скакво да го извадите


За протокола:тампони и накрайници -Лемфьордер,времето ще покаже.
За тези които ще си го правят:ключове-10,13,17,18,19,22,вложка 21 с дръжка ,шестограм 7,шлицева вложка,+чирак клещи(това е спомагателно при раздвижване на контра-гайката на накрайника-само с ключ 13на пръчката не е сериозно

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: nikname, TheEx0rcist и 32 госта