Ръчната спирачка захапва много нагоре?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Senior GR
Мнения: 177
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 8:38
Автомобил: VW Golf II
Двигател: RP 1989
Местоположение: София

Ръчната спирачка захапва много нагоре?

Мнениеот Senior GR » Пон 03 юли 2006 8:20


Здравейте! От известно време ръчната ми спирачка захапва доста нагоре....може ли да е от въжето( то всъщност натяга ли се) или е признак просто за износени задни накладки.....сменял сам ги преди около 50 000? А колко ли е животът на задните накладки? :oops:




Потребителски аватар
koki_folza
Мнения: 296
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Панагюрище
Контакти:

Мнениеот koki_folza » Пон 03 юли 2006 9:44


Здравей пробегът относно смяната на накладките е много относителен и най - вече всичко зависи от стила на каране и респективно спиране, но нека непренебрегваме и качеството на накладките . Ако колата ти е Голф 2 за да натегнеш ръчната не се изисква дори и да слизаш от колата . Просто сваляш декоративната пластмаса която закрива долната част на лоста , и какво виждаш там двете въжета поотделно захванати на шпилки с възможност за натягане и респективно при смяна на накладките разхлабване . Ако имаш възможност да ги натегнеш от там ги натегни , но после по добре вдигни колата на крика и виж дали гумите се превъртат свободно ( да неси се захласнал в натягането ) . Ако пък няма възможност за регулиране т.е натегнати са докраи сигурно си за накладки . Но попринцип задни наклаки се износват много бавно , но пак казвам зависи . Успех .


Потребителски аватар
gogul
Мнения: 271
Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
Автомобил:
Двигател: 1989
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот gogul » Пон 03 юли 2006 9:44


Пробвай с натягане.Махни пластмасата около лоста за ръчната,под нея са двете въжета с гайки-ключе10мм ,контра държиш с отверка,успех!


Потребителски аватар
DOHC
Мнения: 419
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DOHC » Пон 03 юли 2006 11:37


А някой случайно да знае на Голф 3 по същия начин ли се натяга?


Потребителски аватар
sebastianz55
Мнения: 550
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 23:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sebastianz55 » Пон 03 юли 2006 12:10


Да, по същия.


Потребителски аватар
Nachev
Мнения: 61
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 16:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Nachev » Пон 03 юли 2006 18:42


Абе аз си бях зел едни накладки дето за няма и 10000 км. се износиха така че не се знае. Ама като натегнеш ще видиш


[Maverick]
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 12:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ръчна спирачка?

Мнениеот [Maverick] » Пон 03 юли 2006 20:39


Стан написа:.....сменял сам ги преди около 50 000? А колко ли е животът на задните накладки? :oops:


това е забележително постижение-50 000 км без да сменяш накладки :shock


Потребителски аватар
Senior GR
Мнения: 177
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 8:38
Автомобил: VW Golf II
Двигател: RP 1989
Местоположение: София

Мнениеот Senior GR » Пон 03 юли 2006 21:09


Ами и аз бях изненадан....когато ги сменях преди 2 години(т.е. преди 50 000 км) майстора каза, че задните накладки се сменяли обикновенно след пробег от 70 000......незнам дали е така....


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13548
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 03 юли 2006 22:03


абе 50000 70000км разликата не е голяма , зависи и от "оргиналността" на накладките. Плюс това колата ти е доста стара измервал ли си диаметъра на барабаните отзад ?? Твърде е възможно да са вече на минимум и какда изкарат накладките 70 000км като няма желязо къде да трият.Сигурно имаш и борд на барабана поне 1,8 -2,2 мм


Потребителски аватар
gogul
Мнения: 271
Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
Автомобил:
Двигател: 1989
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот gogul » Сря 20 сеп 2006 20:10


Скоро разбрах и изпробвах точната техника за натягане на ръчна:
Колелата се регулират едно по-едно
1.Повдига се на крик
2. Лоста се издърпва на вторият зъб.
3. Натиска се силно педала на спирачките .
4.С отверка/става и с клещи/ и ключе 10 се натяга жилото до момента в който не може да се превърти на ръка .Проверете при отпускане на лоста дали се върти свободно.
5.Същата процедура на другото колело
При мен след смяна на накладки и едното жило стана идеално :D
Успех!


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Съб 30 сеп 2006 22:42


Ще допълня мнението, понеже си поиграх 10 мин да търся как да стигна до жилото на ръчната, а никъде не успях да прочета.
За голф 3 - вади се пепелника, под него има 2 болта, отвиват се болтовете, дърпа се ръчната и панела се вдига първо нагоре, а после се издърпва.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Пон 02 окт 2006 18:31


Тая процедура я правих тази неделя.Чисто нови задни накладки-Феродо,барабани-диаметър 200мм,без ръбове...и ръчната до тавана.Натягане на жилата до край-ефект минимален,май ще подлагам нещо като втулка под гайките,та ако някои има съвет да казва?Колата е Голф-3,1.8,92г.


Потребителски аватар
sebastianz55
Мнения: 550
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 23:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sebastianz55 » Пон 02 окт 2006 18:38


Като мъчихме моята ръчно Васко ми каза, че имало някакъв механизъм, който черз пружините стягал и тогава почвала да вдържи, ама тъй и не разбрах как стана... зъбче някакво се захапвало


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Пон 02 окт 2006 18:59


Зъбчето е едно клинче в накладките,което го дърпа пружинка,при сваляне на барабана трябва да се избута нагоре чрез отвертка мушната през отворите на болтовете


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Пон 02 окт 2006 19:08


Центровката на жилата става най-добре при вдигнати з.гуми ,4 зъб на р. спирачка,натягане докато трудно се върти.На 7 зъб трябва да кове.Така е на теория,на практика не съвсем. :cry:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта