Здравейте,
Едната клема на акумулатора ми беше окислена и я почистих със сода за хляб разтворена в чаша вода. Всичко изглеждаше супер. На другия ден запалих и потеглих, след около 20-30 мин усетих странна тежка миризма. Оказа се че идва от акумулатора. Вдигнах капака, от акумулатора се чуваше свистене и се вдигаха някакви леки пари. Изчаках час, после пак запалих и тръгнах и след минути пак миризмата се усети.
Не знам от какво стана така. Не вярвам да е от почистването. Не съм давал на късо. Мислех си и че може акумулатора да е заминал, но пък защо пали без проблем.
Някакви идеи какво да правя?
РЕШЕНО: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3
- beltpeak
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 31 май 2011 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Golf 3, ABU, 1,6
РЕШЕНО: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3
Последна промяна от beltpeak на Пон 22 авг 2011 12:47, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3
Дали не "презарежда",един волтметър би показал.
- beltpeak
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 31 май 2011 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Golf 3, ABU, 1,6
Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3
Акумулатора тази сутрин беше умрял и колата не запали. Измерих - мултицета показа 8 волта. Запалих с кабели от друга кола и измерих пак на клемите. Даваше напрежение (при тихи обороти без газ) 16.5 волта. Това е множко май?
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3
измери тока на клемите на запален двигател не трябва да е повече от 14..14 и малко. после измери на загасен двигател самия акумулатор колко е.не трбява да е повече от 13..дори 12.8 някъде...ако презарежда ще върви,но ще го скапеш много бързо,съществува и риск от пожар и тн.измери волтовете,ако не са наред бягай при жичкаджия.
- Ivan4u
- Мнения: 460
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3
Минимум напрежение на акумулатор = 10.2 волта . На 10.2 волта акумулатора не може да изпълнява функцията си , за под 10 няма да говорим ... 16 волта не е зареждане , направо си е презареждане ! Алтернатор за проверка , акумулатора - потенциален мъртвец вече , с този волтаж .
Нормалното зареждане е 13.8 - 14 и малко , 15 и нагоре е презареждане . Пробвай с 12.8 да ти заверят акумулатор в сервиз
П.С.Който е карал ВАЗ 2104/05/07 знае за вградения волтметър .
Нормалното зареждане е 13.8 - 14 и малко , 15 и нагоре е презареждане . Пробвай с 12.8 да ти заверят акумулатор в сервиз

П.С.Който е карал ВАЗ 2104/05/07 знае за вградения волтметър .
- beltpeak
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 31 май 2011 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Golf 3, ABU, 1,6
Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3
Мерси колеги. Ще се ходи на жичкаджия. Може да е релето на алтернатора. Не знам.
Ivan4u, този вграден волтметър го помня и от Москвич 12-ка
Ivan4u, този вграден волтметър го помня и от Москвич 12-ка

- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3
При Москвича е амперметър и мери от -20 до + 20.
Извинявам се за спама.
А иначе за да дава по голямо напрежение генератора, може най вероятно диодите(от стабилизиращия блок) които контролират, и регулират колко ток да отива към акумулатора са изпушили
.
Извинявам се за спама.
А иначе за да дава по голямо напрежение генератора, може най вероятно диодите(от стабилизиращия блок) които контролират, и регулират колко ток да отива към акумулатора са изпушили

Последна промяна от ludiq1918 на Сря 10 авг 2011 21:31, променено общо 1 път.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3
Към автора : Генератора ти е убил иначе може би здравия акумулатор , ако перефразирам една тъпа реклама
.
В никакъв случай не слагай нов преди да си отстранил повредата
!
В никакъв случай , ама в никакъв
не откачай акумулатора доката е запален мотора , самия акумулатор се явява товар и задържа нарастването на напрежението до 16-17 V , ако го разкачиш на запален мотор (което по принцип никога не се прави) ще има
. Не си казал какви са колата/мотора ?

В никакъв случай не слагай нов преди да си отстранил повредата

В никакъв случай , ама в никакъв


- beltpeak
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 31 май 2011 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Golf 3, ABU, 1,6
Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3
milmar написа: Не си казал какви са колата/мотора ?
Golf 3 ABU 1993 г, 1,6 mono
- mitko stoynov
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пон 14 фев 2011 20:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3
Здравей колега, аз също имам голф 3 и 44 амп. акумолатор, значи относно проблема със презареждането за мен е във релето на алтернатора а то е заедно със четките, регулирането на зареждането се извършва именно от него, алтернатора може да дава далеч повече от 12 волта, затова е релето, когато напрежението е под 12 волта то не дава да отива към акумолатора с цел да не го изтощи, защото в обратен ред алтернатора е като електромотор, а когато напрежението надмине 14,8 волта ( зависи от автомобила на колко е регулиран максимума) то също спира да зарежда с цел да не презареди акумолаторната батерия. Когато шофираме със запалени светлини или ползваме по голям източник и капацитета на акум.батерия (амперчасовете) са ни например 44 (малки) то алтернатора не пълни акумолатора, а поддържа тези източници просто ползва а-ра като буфер, но когато е с поголям капацитет или има по малки консуматори на ток, то алтернатора пак минава през батерията, но част от тока остава в нея, значи общо взето изходящия ток на всеки алтернатор се регулира от релето, а диодите служат за изправяне на изходящото напрежение (схема грец,4,6...диода), защото всички батерии, било на леки и товарни автомобили работят със прав ток.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3
Митко,в общи линии си прав:алтернатора зарежда акумулатора-а не обратното,НО не се опитвай да обясняваш този процес-далече си от електротехниката 

- mitko stoynov
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пон 14 фев 2011 20:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3
emo-gar написа:Митко,в общи линии си прав:алтернатора зарежда акумулатора-а не обратното,НО не се опитвай да обясняваш този процес-далече си от електротехниката
Не знам, за какво точно говориш, но да не съм електричар, просто съм чел малко литература, за това понеже на работа имаме 7 голф 2 и аз ги поддържам и просто съм се сблъсквал с какви ли не проблеми, но не мога да кажа че знам всичко, то затова си има и автомобилни електричари



- beltpeak
- Мнения: 7
- Регистриран на: Вто 31 май 2011 11:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, Golf 3, ABU, 1,6
Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3
Мерси колеги, проблемът се оправи както казахте след смяна на релето на алтернатора. Сложих и новия акумулатор. Сега като измера зареждането ми дава 14,2 волта. Надявам се, че е добре.
- mitko stoynov
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пон 14 фев 2011 20:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3
beltpeak написа:Мерси колеги, проблемът се оправи както казахте след смяна на релето на алтернатора. Сложих и новия акумулатор. Сега като измера зареждането ми дава 14,2 волта. Надявам се, че е добре.
Добре е колега, нормално е, леко и безаварийно шофиране, ако има проблем с нещо питай, ако мога ще помагам

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 222 госта