РЕШЕНО: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
beltpeak
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 31 май 2011 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Golf 3, ABU, 1,6

РЕШЕНО: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3

Мнениеот beltpeak » Вто 09 авг 2011 10:15


Здравейте,

Едната клема на акумулатора ми беше окислена и я почистих със сода за хляб разтворена в чаша вода. Всичко изглеждаше супер. На другия ден запалих и потеглих, след около 20-30 мин усетих странна тежка миризма. Оказа се че идва от акумулатора. Вдигнах капака, от акумулатора се чуваше свистене и се вдигаха някакви леки пари. Изчаках час, после пак запалих и тръгнах и след минути пак миризмата се усети.

Не знам от какво стана така. Не вярвам да е от почистването. Не съм давал на късо. Мислех си и че може акумулатора да е заминал, но пък защо пали без проблем.

Някакви идеи какво да правя?

Последна промяна от beltpeak на Пон 22 авг 2011 12:47, променено общо 1 път.




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3

Мнениеот emo-gar » Сря 10 авг 2011 13:01


Дали не "презарежда",един волтметър би показал.


Потребителски аватар
beltpeak
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 31 май 2011 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Golf 3, ABU, 1,6

Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3

Мнениеот beltpeak » Сря 10 авг 2011 13:20


Акумулатора тази сутрин беше умрял и колата не запали. Измерих - мултицета показа 8 волта. Запалих с кабели от друга кола и измерих пак на клемите. Даваше напрежение (при тихи обороти без газ) 16.5 волта. Това е множко май?


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3

Мнениеот agent_kowalski » Сря 10 авг 2011 14:12


измери тока на клемите на запален двигател не трябва да е повече от 14..14 и малко. после измери на загасен двигател самия акумулатор колко е.не трбява да е повече от 13..дори 12.8 някъде...ако презарежда ще върви,но ще го скапеш много бързо,съществува и риск от пожар и тн.измери волтовете,ако не са наред бягай при жичкаджия.


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3

Мнениеот Ivan4u » Сря 10 авг 2011 14:47


Минимум напрежение на акумулатор = 10.2 волта . На 10.2 волта акумулатора не може да изпълнява функцията си , за под 10 няма да говорим ... 16 волта не е зареждане , направо си е презареждане ! Алтернатор за проверка , акумулатора - потенциален мъртвец вече , с този волтаж .
Нормалното зареждане е 13.8 - 14 и малко , 15 и нагоре е презареждане . Пробвай с 12.8 да ти заверят акумулатор в сервиз :wink:

П.С.Който е карал ВАЗ 2104/05/07 знае за вградения волтметър .
DSCN3288.jpg


Потребителски аватар
beltpeak
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 31 май 2011 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Golf 3, ABU, 1,6

Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3

Мнениеот beltpeak » Сря 10 авг 2011 14:53


Мерси колеги. Ще се ходи на жичкаджия. Може да е релето на алтернатора. Не знам.

Ivan4u, този вграден волтметър го помня и от Москвич 12-ка :D


Потребителски аватар
ludiq1918
Мнения: 340
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
Автомобил: Honda Civic
Двигател: D14A2 - 1997
Местоположение: Свищов + други ;)

Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3

Мнениеот ludiq1918 » Сря 10 авг 2011 21:16


При Москвича е амперметър и мери от -20 до + 20.
Извинявам се за спама.

А иначе за да дава по голямо напрежение генератора, може най вероятно диодите(от стабилизиращия блок) които контролират, и регулират колко ток да отива към акумулатора са изпушили mhihi .

Последна промяна от ludiq1918 на Сря 10 авг 2011 21:31, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3

Мнениеот milmar » Сря 10 авг 2011 21:24


Към автора : Генератора ти е убил иначе може би здравия акумулатор , ако перефразирам една тъпа реклама :D .

В никакъв случай не слагай нов преди да си отстранил повредата scare !
В никакъв случай , ама в никакъв scare не откачай акумулатора доката е запален мотора , самия акумулатор се явява товар и задържа нарастването на напрежението до 16-17 V , ако го разкачиш на запален мотор (което по принцип никога не се прави) ще има :bishop . Не си казал какви са колата/мотора ?


Потребителски аватар
beltpeak
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 31 май 2011 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Golf 3, ABU, 1,6

Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3

Мнениеот beltpeak » Чет 11 авг 2011 12:01


milmar написа: Не си казал какви са колата/мотора ?


Golf 3 ABU 1993 г, 1,6 mono


Потребителски аватар
mitko stoynov
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 14 фев 2011 20:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3

Мнениеот mitko stoynov » Съб 13 авг 2011 22:19


Здравей колега, аз също имам голф 3 и 44 амп. акумолатор, значи относно проблема със презареждането за мен е във релето на алтернатора а то е заедно със четките, регулирането на зареждането се извършва именно от него, алтернатора може да дава далеч повече от 12 волта, затова е релето, когато напрежението е под 12 волта то не дава да отива към акумолатора с цел да не го изтощи, защото в обратен ред алтернатора е като електромотор, а когато напрежението надмине 14,8 волта ( зависи от автомобила на колко е регулиран максимума) то също спира да зарежда с цел да не презареди акумолаторната батерия. Когато шофираме със запалени светлини или ползваме по голям източник и капацитета на акум.батерия (амперчасовете) са ни например 44 (малки) то алтернатора не пълни акумолатора, а поддържа тези източници просто ползва а-ра като буфер, но когато е с поголям капацитет или има по малки консуматори на ток, то алтернатора пак минава през батерията, но част от тока остава в нея, значи общо взето изходящия ток на всеки алтернатор се регулира от релето, а диодите служат за изправяне на изходящото напрежение (схема грец,4,6...диода), защото всички батерии, било на леки и товарни автомобили работят със прав ток.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3

Мнениеот emo-gar » Пон 15 авг 2011 8:06


Митко,в общи линии си прав:алтернатора зарежда акумулатора-а не обратното,НО не се опитвай да обясняваш този процес-далече си от електротехниката :да:


Потребителски аватар
mitko stoynov
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 14 фев 2011 20:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3

Мнениеот mitko stoynov » Вто 16 авг 2011 19:44


emo-gar написа:Митко,в общи линии си прав:алтернатора зарежда акумулатора-а не обратното,НО не се опитвай да обясняваш този процес-далече си от електротехниката :да:

Не знам, за какво точно говориш, но да не съм електричар, просто съм чел малко литература, за това понеже на работа имаме 7 голф 2 и аз ги поддържам и просто съм се сблъсквал с какви ли не проблеми, но не мога да кажа че знам всичко, то затова си има и автомобилни електричари :да: :beer :да:


Потребителски аватар
beltpeak
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 31 май 2011 11:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Golf 3, ABU, 1,6

Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3

Мнениеот beltpeak » Пет 19 авг 2011 12:32


Мерси колеги, проблемът се оправи както казахте след смяна на релето на алтернатора. Сложих и новия акумулатор. Сега като измера зареждането ми дава 14,2 волта. Надявам се, че е добре.


Потребителски аватар
mitko stoynov
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 14 фев 2011 20:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Проблем с акумулатор 44Ah на Голф 3

Мнениеот mitko stoynov » Пет 19 авг 2011 21:23


beltpeak написа:Мерси колеги, проблемът се оправи както казахте след смяна на релето на алтернатора. Сложих и новия акумулатор. Сега като измера зареждането ми дава 14,2 волта. Надявам се, че е добре.

Добре е колега, нормално е, леко и безаварийно шофиране, ако има проблем с нещо питай, ако мога ще помагам :да:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 91 госта