Налягане на маслото - дали ще имам проблем?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Налягане на маслото - дали ще имам проблем?

Мнениеот °niksi° » Пон 16 окт 2006 0:26


Става дума за Голф 2 ТД.
Пускам темата тук защото мисля, че ще се обхванат като цяло моторите слагани на това купе /а и не само/ и в частност 1.6ТД мотора с интеркулер.
От известно време сложих допълнителен уред да ми показва налягането на маслото. Та датчика на уреда /камбаната/ беше минтирана на мястото на датчика стоящ на главата на мотора/ и показваше следните стойности:
на студен мотор и празен ход - около 2.3 бара
на студен мотор и 2000 оборота - над 4 бара
на около 80 градуса загрял мотор и празен ход - около 1 бар
на около 80 градуса загрял мотор и 2000 оборота - около 2 бар
на темп. на водата над 90 градуса и празен ход - около 0.2-0.3 бара :cry: :cry:
на темп. на водата над 90 градуса и 2000 оборота - около 1.2 бара

Днес го преместих на мястото на датчика на филтъра, но някаква огромна разлика няма. Може би с по някоя и друга десета по-високи стойности дава.

Сега знам че едни ще скочат и ще кажат много е зле отваряй, ама от друга страна искам малко инфо първо, а по-точно: Какви са стойностите ако няма проблем с мотора - и само не казвайте над 2 бара че трябва да е. Чета тука по едни книжки и там има разлика между налягането при бензинови и дизелови мотори. Дали е така - това ме касае май-много защото там дават при дизелите по-ниски стойности от на бензиновите.

До сега не съм имал проблеми от рода на присветнали лампи по таблото и т.н. Маслото е Мотул 4100 - 10W40 полусинтетика, на около 5000 км е вече, не го е пипнала от смяната.
Датчиците са съответно:
бял на филтъра - на който пише: 0.9 бар + 0.15
черен на главата - на който пише: 0.3 бар + 0.15 /или 0.35 + 0.15 мисля че едно от двете беше/

Та ясно е че ще се отваря но ще е след около 4-5к километра, но ме интересува и ще помоля да споделят само тези които са 100% сугурни в това което ще напишат за да не се окаже после че ще отварям моторетката за нищо:
1. Колко е ниминалното и минималното работно налягане при този мотор /1.6ТД - 80 к.с./ - и при каква температура и какви обороти.
2. Това ли са датчиците които трябва да са оригинално.
3. Ако се окаже, че съм доста под стойностите от т.1 може ли да се закрепи положението с добавка от рода на "УНИВЕРСАЛЕН МОДИФИКАТОР" /конкретно за нея питам/ - евентуално за около 5-6 месеца.
4. Причини за ниско налягане по степен на възможност /лагери, помпа, лагери на паразитен вал, кофти масло (това го изключвам)/ - в какъв ред да тръгна. Други възможни причини?




Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Пон 16 окт 2006 3:26


За универсалния модификатор се носят прословути легенди.Който го е използвал се кълне в майка си,баща си,боговете и добавката.Било действало 1към1 с описаното в упътването.

п.с.това са ми го казвали.НЕ СЪМ ПРОБВАЛ!


mk3
Мнения: 22
Регистриран на: Съб 23 сеп 2006 22:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mk3 » Пон 16 окт 2006 7:19


Ако е 89-90 година има два двигателя 1.6 турбо (80 коня) RA и SB.
Според Аутодата данните и за двата мотора са еднакви относно маслото и налягането.

За нормален климат 10В/40 Полусинтетика, 2.0 бара при 2000 оборота на загрял двигател (80-90 градуса).

Смятай щом датчика включва от 0.9 бара а при тебе има 2, си е добре :)


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пон 16 окт 2006 8:22


Значи колата е 91 година, SB e мотора.
на около 80 градуса загрял мотор и 2000 оборота - около 2 бар

Точно затова пуснах темата защото не вярвам на Аутодата-та, за много неща я хващам в грешка вече.
2.0 бара при 2000 оборота на загрял двигател (80-90 градуса). - тези 10 градуса ме притесняват защото на около 80 е ОК, ама към 90 вече не може да качи 2 бара на 2000 оборота.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 16 окт 2006 8:59


Никси не мога да ти кажа къде е причината, но тези резки промени температура на масло - налягане ме хвърлят в размисли, не трябва да е така определено.
Уреда/манометъра/ верен ли е на 100% ???

на около 80 градуса загрял мотор и празен ход - около 1 бар

на темп. на водата над 90 градуса и празен ход - около 0.2-0.3 бара

Последна промяна от L&R на Пон 16 окт 2006 9:03, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 16 окт 2006 9:00


Абе не слушаш ти ама на..
Явно датчика е "лекуван" стандартно, не съм виждал голд, с датчик за 0.9 бара.. ма знам ли при дизелите ква е хавата..

Лично за мен добър мотор държи 2 бара на загряло - 90 градуса на тихи.

Принципно турбото при теб мисля е каприза на налягане на масло...

Другият голф.. в момента ко вдигне 0.9 на тихи при загрял мотор, ще се прекръся.. но и той е излекуван с датчик за 0.9 бара.. и не досажда...

Работи като дизел, обаче няма намерения да спира.. и така от близо 100 хиляди..

Като те знам теб... за един ден работа е.. и под 100 кинта ще ти стъпи...
не бих се учудил и от това да смени турбото...

Не се лигави.. тургай биелните лагери ако има нужда и основните, и поне ще знаеш, че няма нещо от колата дето да не си го прегледал ;)

Мисля, че ще черпиш бира по въпроса за позицията на датчика и налягането ;)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 16 окт 2006 9:30


Вчера си инсталирах една програмка за ТТ данни на автомобили. Забравих й имео, :oops: довечера ще допълня коя точно е.
Гледах за моя мотор, разбира се, 2е, но и там пишеше за 2 бара налягане при загряла кола и 2 000 оборота.
А, сетих се за името на програмата: CAPS


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tatenceto » Пон 16 окт 2006 11:57


НИКСИ както знаеш съм със същия мотор като твоя и след пълен основен ремонт имам същите стоиности като твоите но на дълъг път ми свири зумера и вече знам защо но това е друга тема та с тези си стоиности карам вече повече от година и за сега няма проблем дано и да няма но определено според мене трябва да са по високи стоиностите от тези които имаме защото мазането и охлаждането на буталата става с маслените дюзи а си мисля че при такива стоиности мазането и охлаждането не са най добри


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Пон 16 окт 2006 12:42


За данните, Ники, не мога да щажа, но за УМод, мога-на Опел Кадет колегата го караше, спря да трака, казва че е доволен, така го продаде, не харчи месло
на Алфа33, 4С, аз съм слагал , бая пушлявеше синьо-масло апмваше, пък не ми се прави боксеров мАтор сега...ами вече 3000 км, намаля много пушлявенето и падна разхода на масло до "нормалните" 200 гр/1000 км...
абе доволен съм


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 16 окт 2006 14:58


Пичага.. на него ремонта ще му стъпи около 60-100 кинта.. а УМ е 60.. така че.. да хваща тресчотката... ;)


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Мнениеот ivkata » Пон 16 окт 2006 17:23


Никси ,не се доверявай на допълнителния датчик на 100%.Най хубаво ще е, щом досега не си имал проблеми с двг. да намериш манометър за налягане ,от тези дето се връзват с тръбичка директно на маслената магистрала и да си замериш налягането преди да предприемаш каквито и да е интервенций!Знаеш че и аз съм с допълнителен датчик, и не му вярвам. Трябва да го калибровам по същия начин, ама все не ми остава време. :wink: Дано проблема ти е в тадтчика,успех! :wink:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 16 окт 2006 18:16


Никси за голф3 дизел(всички модели) пише следното в дебелите книги.



Може някой да преведе от немски.:roll: , сори за качеството.


Изображение

Изображение


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Пон 16 окт 2006 19:19


почвам да превеждам, ама ше отнеме малко време....

Ето:

Има 2 шалтера за налягането на маслото, които различни налягания вадят. 0,3 бар-а е с кафяв-, а 0,9 бара е със сива изолация. 0,9 баровия шалтер е заввит на държателя (ако може така да се нарече) на масления филтър. 0,3 баровия шалтер е на челната стена на главата на цилиндъра в ляво на мотора.

проверка на 0,3 баровия шалтер.

1. Развива се шалтера
2. на негово място се завива манометър
3. ако се ползва VW-измерителен уред, шалтера се завива на измерителния уред.

Внимание: тази проверка може да се изввърши само ако шалтера е навит на манометъра. В противен случай само 0,9 баровия шалтер може да бъде проверен.

4. Връзваш измерителния уред на масата
5. Уреда за измерване на напрежението (Предполагам е мултицет...немците му викат мултиметър или лампа за проверка на диоди) се връзва с помощния проводник между 0,3 баровия шалтер "А" и плюс клемата на акумулатора.
6. контролната лампа трябва да светне.
7. палите колата и бавно вдигате оборотите.
8. В момента в който манометъра покаже 0,15-0,45 бара, не трябва да бъде показано друго напрежение, контролната лампа угасва. В противен случай сменяш шалтера.

проверка на шалтера 0,9 бара
1. изключваш ел. връзката на шалтера
2. мултиметъра се връзва с помощния проводник между шалтера 0,9 бара "B" и плюс клемата на акумулатора.
3. контролната лампа не трябва да свети.
4. увеличаваш оборотите бавно, докато на манометъра се покаже 0,75-1,05 бара. Сега трябвва лампата да светне.

Мерене на налягането на маслото
1. Увеличаване на оборотите до 2000. При температура от 80°C трябва налягането да е 2.0 бара

останалото са глупости :)

ПС. Сори ако има грешки или неправилно се изразявам...ама хич ме няма при автомобилите както и да го гледаме mhihi

ППС. Светнаха ме, че шалтерите всъщност били датчици...заменете си ги в опиаснието сами mhihi


Потребителски аватар
turbogti
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 12 мар 2006 1:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот turbogti » Вто 17 окт 2006 11:08


Bufka, ти утепа рибата бе! Добре, че те има тука, щото с тея немски коли голям зор виждаме с транслейшъна. :wink:


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Вто 17 окт 2006 15:48


turbogti написа:Bufka, ти утепа рибата бе! Добре, че те има тука, щото с тея немски коли голям зор виждаме с транслейшъна. :wink:


нали тва е смисъла на форума, кой с квото мое да помогне...затова съм почитател и на свободния софтуер mhihi



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта