Пускам темата тук защото мисля, че ще се обхванат като цяло моторите слагани на това купе /а и не само/ и в частност 1.6ТД мотора с интеркулер.
От известно време сложих допълнителен уред да ми показва налягането на маслото. Та датчика на уреда /камбаната/ беше минтирана на мястото на датчика стоящ на главата на мотора/ и показваше следните стойности:
на студен мотор и празен ход - около 2.3 бара
на студен мотор и 2000 оборота - над 4 бара
на около 80 градуса загрял мотор и празен ход - около 1 бар
на около 80 градуса загрял мотор и 2000 оборота - около 2 бар
на темп. на водата над 90 градуса и празен ход - около 0.2-0.3 бара


на темп. на водата над 90 градуса и 2000 оборота - около 1.2 бара
Днес го преместих на мястото на датчика на филтъра, но някаква огромна разлика няма. Може би с по някоя и друга десета по-високи стойности дава.
Сега знам че едни ще скочат и ще кажат много е зле отваряй, ама от друга страна искам малко инфо първо, а по-точно: Какви са стойностите ако няма проблем с мотора - и само не казвайте над 2 бара че трябва да е. Чета тука по едни книжки и там има разлика между налягането при бензинови и дизелови мотори. Дали е така - това ме касае май-много защото там дават при дизелите по-ниски стойности от на бензиновите.
До сега не съм имал проблеми от рода на присветнали лампи по таблото и т.н. Маслото е Мотул 4100 - 10W40 полусинтетика, на около 5000 км е вече, не го е пипнала от смяната.
Датчиците са съответно:
бял на филтъра - на който пише: 0.9 бар + 0.15
черен на главата - на който пише: 0.3 бар + 0.15 /или 0.35 + 0.15 мисля че едно от двете беше/
Та ясно е че ще се отваря но ще е след около 4-5к километра, но ме интересува и ще помоля да споделят само тези които са 100% сугурни в това което ще напишат за да не се окаже после че ще отварям моторетката за нищо:
1. Колко е ниминалното и минималното работно налягане при този мотор /1.6ТД - 80 к.с./ - и при каква температура и какви обороти.
2. Това ли са датчиците които трябва да са оригинално.
3. Ако се окаже, че съм доста под стойностите от т.1 може ли да се закрепи положението с добавка от рода на "УНИВЕРСАЛЕН МОДИФИКАТОР" /конкретно за нея питам/ - евентуално за около 5-6 месеца.
4. Причини за ниско налягане по степен на възможност /лагери, помпа, лагери на паразитен вал, кофти масло (това го изключвам)/ - в какъв ред да тръгна. Други възможни причини?