голф 3 АБД-Има обороти-има парно, няма обороти - няма парно.
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
голф 3 АБД-Има обороти-има парно, няма обороти - няма парно.
Колата е голф 3 АБД. Този проблем се получава след като колата издуха гарнитура и тя бе сменена, също и термостата е сменен. Колата на място загрява до работните си градуси, включва се перката и си охлажда до 80 градуса. Маркучите не са надути, което потвръждава че главата не е крива и гарнитурата си уплътнява добре, а и при смяната и стегнахме болтовете доста яко. Маркучите на парното при ниски обороти са единия горещ, другия леко топъл, при по високи обороти при които има духане на горещ въздух са си еднакво топли. Ако в системата има въздух след ремонта то той бе изпуснат с периодични развивания на капачката на разширителното казанче. Всичко е нормално, но парното при 800 оборота го няма никакво.
- ktamen
- Мнения: 6377
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?
Водната помпа дали е читава, разбра ли се защо е издухал гарнитурата, малкото маркуче прави ли хубава струйка в разширителния съд?
Явно няма достатъчен дебит през радиаторчето - тоест или помпата не си върши добре работата или има някакво задръстване.
Явно няма достатъчен дебит през радиаторчето - тоест или помпата не си върши добре работата или има някакво задръстване.
Последна промяна от ktamen на Пон 26 дек 2011 23:45, променено общо 1 път.
- maksi
- Мнения: 199
- Регистриран на: Пон 26 ное 2007 14:21
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: AZV
- Местоположение: Радомир
- Контакти:
Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?
Недостатъчна циркулация на антифриз през радиаторчето на парното.Пробвай с промиване дали няма да стане.Преди време имах проблеми с парното(на друга марка кола)и имаше същите симптоми като твойта.Колкото повече се държеше в обороти,толкова по-топло духаше парното.Покарах я така ден-два и накрая се оказа,че не е била обезвъздушена добре въпреки,че правех всичко както си пише в "дебелите книги"...така че обърни внимание на обезвъздушаването.
П.С.И във водната помпа може да се крие проблема.Ако не развърта водата както трябва...
П.С.И във водната помпа може да се крие проблема.Ако не развърта водата както трябва...
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?
гарнитурата си я издуха защото се сцепи една тръба към водната помпа, ама това е друга бира. там сменихме гарнитурата, а главата не беше крива, тя почти не беше прегрявана колата тогава. Помпата не я знам как е и мисля че тя ще е проблема. Радиаторчето на парното не вярвам да е запушено, та то си е ново и преди нямаше проблеми след смяната му. Как да разбера тръбичката към разширителното казанче дали дава добра струя и каква струя трябва да е там от течност или от въздуха ако има такъв ли?
- MaRtiNsKi
- Мнения: 2542
- Регистриран на: Пон 09 апр 2007 21:00
- Автомобил: GOLF V
- Двигател: TDI
- Местоположение: Радомир
Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?
Водната помпа колега.Докато са никси оборотите има по-малка циркулация на водата. (но това е по пътя на логиката) 

- ktamen
- Мнения: 6377
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?
Преди да запалиш развиваш капачката и после гледаш струйката през дупката. Разбира се, че вода трябва да тече от нея, а не въздух. Докато гледаш е добре да си поиграеш с оборотите да видиш как се променя струята при различни обороти.
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?
почти съм сигурен че не тече от малката тръбичка, много пъти съм развивал капачката на запален двигател и не съм виждал никаква струя от тази тънката тръбичка.
- ktamen
- Мнения: 6377
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?
Често се случва тази тръбичка да се задръсти и тогава обезвъздушаването е невъзможно. Издърпай маркучето и надуй с уста да провериш дали не е запушено за всеки случай.
Но 99% лопатките на помпата са потрошени или цялата турбинка превърта.
Но 99% лопатките на помпата са потрошени или цялата турбинка превърта.
- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?
Пробвай следния начин:
При работещ двигател вадиш маркуча който е към радиатора на парното(посочен е в снимката)изчаквай 1-2 секунди и го мушкаш отново , въпреки че карам друга кола и то дизел аз ако не правя тази процедура нямам никакво парно
Пробвай веднъж и кажи резултата
а и да не забравя снимката :

При работещ двигател вадиш маркуча който е към радиатора на парното(посочен е в снимката)изчаквай 1-2 секунди и го мушкаш отново , въпреки че карам друга кола и то дизел аз ако не правя тази процедура нямам никакво парно

Пробвай веднъж и кажи резултата

а и да не забравя снимката :

- golf_III_2e
- Мнения: 965
- Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?
Няма кво да се 4удиш сменяи помпата и 6те имаш парно.
- dj_nako
- Мнения: 1479
- Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
- Автомобил: Golf 5 tsi
- Двигател: BMY 2007
- Местоположение: Пловдив
Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?
надух тръбичката която влиза в казанчето с уста и всичко си е ок, не е запушена. Когато запалих нищо не тече от нея, чак след 3000 оборота започва леко да тече. Явно помпата не върти както трябва нали?
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?
dj_nako написа:надух тръбичката която влиза в казанчето с уста и всичко си е ок, не е запушена. Когато запалих нищо не тече от нея, чак след 3000 оборота започва леко да тече. Явно помпата не върти както трябва нали?



- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?
Колега, аз имам като твоя Миксер (АБД) и когато запаля колата, тя си е на 1000 уборота, и през малкият маркуч постоянно си тече антифриз! Не е нормално да не тече грам значи има проблем със водната помпа! Поне така си го обяснявам!
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: голф 3 АБД-Има обороти-има парно, няма обороти - няма парно.
не ги слушай не е водна помпа ... имам го същия двг ... водната помпа се сменя с ангренажния ремък и то не щото трябва а щото е обтегач на ангренажа и често се износват втулковите лагери в помпата и може да ти протече антифриз от нея както и при изгниване на упътненията вътре в нея ... САМАТА ПЕРКА Е С МЕТАЛНИ ВИТЛА И Е ЗАПРЕСОВАНА ЗА ОСТА НА ПОМПАТА КАКТО И ШАЙБАТА ЗА АНГРЕНАЖНИЯ РЕМЪК ДА ПРЕВЪРТИ Е АБСУРД както е абсурд да се износят витлата това не е пластмаса по скоро би скъсала ремъка ... така ако не ти вие и нямаш течове от помпата не я пипай
Къде ти е проблема имаш въздух във системата просто покарай колата 30 тина километра с по високи обороти или около половин час може и на място около 3000 оборота са достатъчни тогава самата система ще си изгони въздуха ти само трябва да доливаш антифриз , но не като е загрял двигателя изчакваш да се поохлади и тогава ... това е ако пак нямаш парно най вероятно имаш въздушна възглавница в радиатора който ти е в купето това почти никога не би трябвало да се случи но все пак провери , колегата над мен ти е посочил маркуча само че моя съвет е извади и двата и го налей наръка докато протече от единия извод
Един въпрос преди да ти се скапе колата как ти беше парното имам предвид на студен двигател колко време си чакал за да почне да духа топло ама топло да те топли а не едва едва ... при мен е след 5 тата минута а наистина топло след 15 - 20 мин , което не е нормално нормално е след 5 минути да си дава жега , това е така щото 100 процента е запуен радиатора в купето и е за смяна ако при теб си е още оригиналния радиатор в купето честито за смяна ти е .... последния който извадих от един пасат от 10 те паралелни тръбички 8 бяха задръстени догоре с кал и само 2 работеха резултата беша пръснал се радиатора от налягането след смяната с нов разлика огромна на 5тата минута яко жега
Къде ти е проблема имаш въздух във системата просто покарай колата 30 тина километра с по високи обороти или около половин час може и на място около 3000 оборота са достатъчни тогава самата система ще си изгони въздуха ти само трябва да доливаш антифриз , но не като е загрял двигателя изчакваш да се поохлади и тогава ... това е ако пак нямаш парно най вероятно имаш въздушна възглавница в радиатора който ти е в купето това почти никога не би трябвало да се случи но все пак провери , колегата над мен ти е посочил маркуча само че моя съвет е извади и двата и го налей наръка докато протече от единия извод
Един въпрос преди да ти се скапе колата как ти беше парното имам предвид на студен двигател колко време си чакал за да почне да духа топло ама топло да те топли а не едва едва ... при мен е след 5 тата минута а наистина топло след 15 - 20 мин , което не е нормално нормално е след 5 минути да си дава жега , това е така щото 100 процента е запуен радиатора в купето и е за смяна ако при теб си е още оригиналния радиатор в купето честито за смяна ти е .... последния който извадих от един пасат от 10 те паралелни тръбички 8 бяха задръстени догоре с кал и само 2 работеха резултата беша пръснал се радиатора от налягането след смяната с нов разлика огромна на 5тата минута яко жега
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: stefan1.0.0 и 52 госта