голф 3 АБД-Има обороти-има парно, няма обороти - няма парно.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

голф 3 АБД-Има обороти-има парно, няма обороти - няма парно.

Мнениеот dj_nako » Пон 26 дек 2011 23:37


Колата е голф 3 АБД. Този проблем се получава след като колата издуха гарнитура и тя бе сменена, също и термостата е сменен. Колата на място загрява до работните си градуси, включва се перката и си охлажда до 80 градуса. Маркучите не са надути, което потвръждава че главата не е крива и гарнитурата си уплътнява добре, а и при смяната и стегнахме болтовете доста яко. Маркучите на парното при ниски обороти са единия горещ, другия леко топъл, при по високи обороти при които има духане на горещ въздух са си еднакво топли. Ако в системата има въздух след ремонта то той бе изпуснат с периодични развивания на капачката на разширителното казанче. Всичко е нормално, но парното при 800 оборота го няма никакво.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6377
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?

Мнениеот ktamen » Пон 26 дек 2011 23:43


Водната помпа дали е читава, разбра ли се защо е издухал гарнитурата, малкото маркуче прави ли хубава струйка в разширителния съд?
Явно няма достатъчен дебит през радиаторчето - тоест или помпата не си върши добре работата или има някакво задръстване.

Последна промяна от ktamen на Пон 26 дек 2011 23:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
maksi
Мнения: 199
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 14:21
Автомобил: VW Touran
Двигател: AZV
Местоположение: Радомир
Контакти:

Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?

Мнениеот maksi » Пон 26 дек 2011 23:44


Недостатъчна циркулация на антифриз през радиаторчето на парното.Пробвай с промиване дали няма да стане.Преди време имах проблеми с парното(на друга марка кола)и имаше същите симптоми като твойта.Колкото повече се държеше в обороти,толкова по-топло духаше парното.Покарах я така ден-два и накрая се оказа,че не е била обезвъздушена добре въпреки,че правех всичко както си пише в "дебелите книги"...така че обърни внимание на обезвъздушаването.
П.С.И във водната помпа може да се крие проблема.Ако не развърта водата както трябва...


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?

Мнениеот dj_nako » Вто 27 дек 2011 0:10


гарнитурата си я издуха защото се сцепи една тръба към водната помпа, ама това е друга бира. там сменихме гарнитурата, а главата не беше крива, тя почти не беше прегрявана колата тогава. Помпата не я знам как е и мисля че тя ще е проблема. Радиаторчето на парното не вярвам да е запушено, та то си е ново и преди нямаше проблеми след смяната му. Как да разбера тръбичката към разширителното казанче дали дава добра струя и каква струя трябва да е там от течност или от въздуха ако има такъв ли?


Потребителски аватар
MaRtiNsKi
Мнения: 2542
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 21:00
Автомобил: GOLF V
Двигател: TDI
Местоположение: Радомир

Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?

Мнениеот MaRtiNsKi » Вто 27 дек 2011 0:13


Водната помпа колега.Докато са никси оборотите има по-малка циркулация на водата. (но това е по пътя на логиката) ;)


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6377
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?

Мнениеот ktamen » Вто 27 дек 2011 0:14


Преди да запалиш развиваш капачката и после гледаш струйката през дупката. Разбира се, че вода трябва да тече от нея, а не въздух. Докато гледаш е добре да си поиграеш с оборотите да видиш как се променя струята при различни обороти.


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?

Мнениеот dj_nako » Вто 27 дек 2011 0:17


почти съм сигурен че не тече от малката тръбичка, много пъти съм развивал капачката на запален двигател и не съм виждал никаква струя от тази тънката тръбичка.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6377
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?

Мнениеот ktamen » Вто 27 дек 2011 0:23


Често се случва тази тръбичка да се задръсти и тогава обезвъздушаването е невъзможно. Издърпай маркучето и надуй с уста да провериш дали не е запушено за всеки случай.
Но 99% лопатките на помпата са потрошени или цялата турбинка превърта.


Потребителски аватар
passatfen
Мнения: 976
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
Автомобил: Vw Golf Mk7
Двигател: CLHA++
Местоположение: Antwerpen
Контакти:

Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?

Мнениеот passatfen » Вто 27 дек 2011 0:47


Пробвай следния начин:
При работещ двигател вадиш маркуча който е към радиатора на парното(посочен е в снимката)изчаквай 1-2 секунди и го мушкаш отново , въпреки че карам друга кола и то дизел аз ако не правя тази процедура нямам никакво парно :012:
Пробвай веднъж и кажи резултата :beer
а и да не забравя снимката :
Изображение


Потребителски аватар
golf_III_2e
Мнения: 965
Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?

Мнениеот golf_III_2e » Вто 27 дек 2011 1:35


Няма кво да се 4удиш сменяи помпата и 6те имаш парно.


Потребителски аватар
dj_nako
Мнения: 1479
Регистриран на: Пон 26 дек 2005 19:09
Автомобил: Golf 5 tsi
Двигател: BMY 2007
Местоположение: Пловдив

Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?

Мнениеот dj_nako » Вто 27 дек 2011 15:56


надух тръбичката която влиза в казанчето с уста и всичко си е ок, не е запушена. Когато запалих нищо не тече от нея, чак след 3000 оборота започва леко да тече. Явно помпата не върти както трябва нали?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?

Мнениеот Теодор » Вто 27 дек 2011 16:35


dj_nako написа:надух тръбичката която влиза в казанчето с уста и всичко си е ок, не е запушена. Когато запалих нищо не тече от нея, чак след 3000 оборота започва леко да тече. Явно помпата не върти както трябва нали?

    :да: Няма достатъчна циркулация,сменяй я за да не сменяш пак гарнитура :idea: :wink:


    Потребителски аватар
    my heart iS iCe
    Мнения: 5418
    Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
    Автомобил:
    Двигател:

    Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?

    Мнениеот my heart iS iCe » Вто 27 дек 2011 17:21


    Колега, аз имам като твоя Миксер (АБД) и когато запаля колата, тя си е на 1000 уборота, и през малкият маркуч постоянно си тече антифриз! Не е нормално да не тече грам значи има проблем със водната помпа! Поне така си го обяснявам!


    Потребителски аватар
    ktamen
    Мнения: 6377
    Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: София - Ямбол

    Re: Има обороти - има парно, няма обороти - няма парно. Защо?

    Мнениеот ktamen » Вто 27 дек 2011 19:15


    Водна помпа :да:


    i3v3a3n
    Мнения: 519
    Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: София

    Re: голф 3 АБД-Има обороти-има парно, няма обороти - няма парно.

    Мнениеот i3v3a3n » Вто 27 дек 2011 23:08


    не ги слушай не е водна помпа ... имам го същия двг ... водната помпа се сменя с ангренажния ремък и то не щото трябва а щото е обтегач на ангренажа и често се износват втулковите лагери в помпата и може да ти протече антифриз от нея както и при изгниване на упътненията вътре в нея ... САМАТА ПЕРКА Е С МЕТАЛНИ ВИТЛА И Е ЗАПРЕСОВАНА ЗА ОСТА НА ПОМПАТА КАКТО И ШАЙБАТА ЗА АНГРЕНАЖНИЯ РЕМЪК ДА ПРЕВЪРТИ Е АБСУРД както е абсурд да се износят витлата това не е пластмаса по скоро би скъсала ремъка ... така ако не ти вие и нямаш течове от помпата не я пипай
    Къде ти е проблема имаш въздух във системата просто покарай колата 30 тина километра с по високи обороти или около половин час може и на място около 3000 оборота са достатъчни тогава самата система ще си изгони въздуха ти само трябва да доливаш антифриз , но не като е загрял двигателя изчакваш да се поохлади и тогава ... това е ако пак нямаш парно най вероятно имаш въздушна възглавница в радиатора който ти е в купето това почти никога не би трябвало да се случи но все пак провери , колегата над мен ти е посочил маркуча само че моя съвет е извади и двата и го налей наръка докато протече от единия извод
    Един въпрос преди да ти се скапе колата как ти беше парното имам предвид на студен двигател колко време си чакал за да почне да духа топло ама топло да те топли а не едва едва ... при мен е след 5 тата минута а наистина топло след 15 - 20 мин , което не е нормално нормално е след 5 минути да си дава жега , това е така щото 100 процента е запуен радиатора в купето и е за смяна ако при теб си е още оригиналния радиатор в купето честито за смяна ти е .... последния който извадих от един пасат от 10 те паралелни тръбички 8 бяха задръстени догоре с кал и само 2 работеха резултата беша пръснал се радиатора от налягането след смяната с нов разлика огромна на 5тата минута яко жега



    Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

    Кой е на линия

    Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 61 госта