Степените на вентилатора за купето. - решено зацапан ключ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
koziak
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 27 окт 2006 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Степените на вентилатора за купето. - решено зацапан ключ

Мнениеот koziak » Пет 10 ное 2006 20:15


Значи,голфа ми е тройка с климатик и на врътката има 4 степени.
Като го сложа на първа степен мисля,че нищо не прави или поне не се усаща да духа.
Като пусна климатика и врътна на първа степен,не се активира,като врътна на втора тогава светва лампичката и се пуска климатика.Това така ли трябва да бъде или нещо е прецакано и в какво може да е проблема?
mod edit: wili98




Потребителски аватар
naskogolf
бърз голфаджия
Мнения: 1138
Регистриран на: Сря 08 юни 2005 9:33
Автомобил: Passat B 7 Alltrack
Двигател: 2 CFG 2014
Местоположение: София

Мнениеот naskogolf » Пет 10 ное 2006 21:27


Не трябва да е така прецакано ти е ключът който превключва степените на едно трябва да си духа и да активира климатика.


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Пет 10 ное 2006 21:30


не трябва да е така, трябва да си духа и на първа степен и да включва климатика.провери си ключа, ако имаш някой познат с голф 3 ги сменете виж какво става.


Потребителски аватар
koziak
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 27 окт 2006 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот koziak » Пет 10 ное 2006 21:39


Благодаря ви колеги!
И аз сега като се замислих до този извод стигнах,защото до колкото четох в други теми,ако беше изгорял термо предпазителя на реостата,щеше да работи само на 4-та степен.
Ще го бъзикам утре ключа да видя какво може да му е прецакано.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Пет 10 ное 2006 21:57


самия реостат ти е заминал, на копчето няма какво да му стане


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Пет 10 ное 2006 22:52


popeye написа:самия реостат ти е заминал, на копчето няма какво да му стане


:да:

Тук мога да споделя личен опит:
Ако не ти се занимава да си сменяш блокчето с реостата за степените (прикрепено е в самия вентилатор на парното - едно капаче където е и куплунга за жиците от ключа за степените) може да се спреш на компромисен вариант - окъсяваш клемата която идва от ключа за първа степен към тази за втора (с едни клещи дори само става) и ще ти се вклъчва втора степен на 1 и 2 положение на ключа (като разглобите вентилатора и видиш блокчето с реостата ще ти се изясни какво искам да кажа). При г2 специално това са двата съседни извода над извода където влиза кафявата жица като закачиш куплунга (над масата демек).

Първа степен гори често, защото при нея съответното съпротивление в реостата (той е с 2 съпротивления при г2 и 3 при г3) е най голямо и съответно най-много загрява. Аз пробвах да си я възстановя първа степен - за целта вързах един резистор 3.3 ома, но най-мощния който намерих беше 10 вата - малко излязоха и след 10 минути работа се нагряваше пласмасовия кожух на капака на вентилатора и засмърдяваше на пласмаса. Някой ако може да намери поне 20-25 ватово на 3.3 ома да казва че май е често срещана неработещата първа степен.


Потребителски аватар
koziak
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 27 окт 2006 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот koziak » Съб 11 ное 2006 0:15


A някой има ли представа колко пари струва този реостат?


Потребителски аватар
pl5rov
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот pl5rov » Съб 11 ное 2006 9:09


И аз имах същия проблем оказа се че пластината на ключето се беше изкривила и не дава контакт на 1 степен след малко игра с пинсета я понаместих и сега е ОК..


Потребителски аватар
koziak
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 27 окт 2006 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот koziak » Съб 11 ное 2006 12:42


Оказа се,че е ключа!Позачистих пластините със спирт и ги огънах малко и проработи! :)


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Нед 12 ное 2006 1:28


Браво, имал си късмет.
За други колеги с подобен проблем - това може да се провери бързо и лесно като се извади конектора от вентилатора на парното и с един мултицет се мери между кафявата жица (маса) и последователно останалите 3(4). 12-те волта трябва да излизат на дупката, съответстваща на положението на ключа. Ако при някоя степен не излизат 12 волта на никоя от дупките, то проблема явно е в него и това е по-добрия вариант както в случая.


Garvana
Мнения: 26
Регистриран на: Вто 28 ное 2006 21:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Garvana » Вто 28 ное 2006 23:52


временно ре6ение на въпроса
Като се постопли малко пак ще се скапе


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Сря 29 ное 2006 20:23


:roll: Цялото блокче с врътките е 40 лв на старо ....

само за информация


Garvana
Мнения: 26
Регистриран на: Вто 28 ное 2006 21:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Garvana » Чет 30 ное 2006 21:41


Гъзарията изисква жертви!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта