


MK3, 1.4mi, АБД - угасна и не иска да запали
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
MK3, 1.4mi, АБД - угасна и не иска да запали
Здравейте, миналата вечер ходих да препалвам колата, запалих я и поработи 2-3 минути през, които подавах леко газ, защото оборотите играеха ( до сега не е правила така) и за да не угасне. След това пуснах педала на газта, оборотите се залюляха и угасна. Повече и не запали, днес смених бобина и делко, но пак нищо. Ще проверя и дали има искра на свещите, но ми трябва някой да помага. Пояснявам, че колата пали и работи само на газ (бензиновата помпа не работи). Свещите са сменени лятото, кабелите са на 1 година. Има ли вариант да е замръзнал изпарителя и заради това да не пали, как мога да разбера дали е от него?
- 4i4o-dido
- Мнения: 827
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: MK3, 1.4mi, АБД - угасна и не иска да запали
То в това студено време, нищо чудно да ти е задавена с втечнена газ. Ако има искра на свещите ,поливай изпарителя с топла вода и тогава пали. А като запалиш дръж с педала по-високи обороти, докато позагрее малко и виж дали се подгрява изпарителя. А и ако отдавна я палиш и караш само на газ, кой знае мембраните на какво са станали?
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Re: MK3, 1.4mi, АБД - угасна и не иска да запали
Благодаря за отговора, отдавна (2 години може би ) се кара и пали само на газ. Ще пробвам както казваш и ще пиша за резултата.
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Re: MK3, 1.4mi, АБД - угасна и не иска да запали
Проблема ще се окаже доста по-сериозен от колкото си мислех. Отидох днес с една туба топла вода и взех да поливам изпарителя, след това включих на контакт и лампата на маслото взе да мига. Извадих щеката и маслото беше паднало до минимума, отворих капачката да долея и какво да видя
(снимката по-долу) някакъв кафяв лед. Пояснявам, че всеки месец си проверявам маслото и периодично на няколко месеца доливам 100-200 гр. , което мисля е нормлано за кола на 20 години, но никога не съм имал каквито и да било налепи по капачката. Маслото ми е 15w 40 на Aral, ползвам го от години и съм бил доволен. Тубата с масло в багажника беше окей, т.е. не е кофти маслото.
От къде е тази вода в маслото, каква е причината и какви са били последиците за мотора?

От къде е тази вода в маслото, каква е причината и какви са били последиците за мотора?
- 4i4o-dido
- Мнения: 827
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: MK3, 1.4mi, АБД - угасна и не иска да запали
Това е така наречената майонеза. Става от конденза при каране на къси разстояния в студа. А при -15 и по-ниски е замръзнала. Ако покараш малко извънградско, ще изчезне.
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Re: MK3, 1.4mi, АБД - угасна и не иска да запали
А причина ли е това, че не иска да запали или да продължавам да търся проблема другаде.
- 4i4o-dido
- Мнения: 827
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: MK3, 1.4mi, АБД - угасна и не иска да запали
И на моята капачка има ''майонеза'', но е чакмак. По скоро проблема ти е в запалителната система.
И си попълни профила-от къде си. Ще се намери колега от форума да я погледне, ако не можеш да се справиш сам.
И си попълни профила-от къде си. Ще се намери колега от форума да я погледне, ако не можеш да се справиш сам.
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Re: MK3, 1.4mi, АБД - угасна и не иска да запали
От Русе съм, тази вечер ще проверя има ли ток на свещите и ще пиша пак.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: MK3, 1.4mi, АБД - угасна и не иска да запали
Това трябваше да направиш най-напред, преди да сменяш каквото и да било.
- fulcrum
- Мнения: 43
- Регистриран на: Сря 20 яну 2016 19:12
- Автомобил: VW Golf 2 GT Skoda 130 LA
- Двигател:
- Местоположение: Родопа планина , Смолян
Re: MK3, 1.4mi, АБД - угасна и не иска да запали
Много терсене е тази интегрирана запалителна система на VW моделите 92-97г , от пробив в намотките ( от първичната го отнася закъснителната линия
на комутатора) , от вторичната има малко шанс той да се спаси.
Сваля се буксата на сензора на Хол , дават се накъсо на импулси зеления и кафявия кабел , ако се появи бяла хубава искра е приключил сензора , ако не
модула. Ако е пробил провери състоянието на всички елементи от свещи до палец. Аз китайско не слагам , за 2- 3 часа повече труд имплантирам
запалване TZ1 от Голф2/Пасат2/3 и т.н.( комутатор и бобина ) и край на мъките.
Майонеза става изключително на газ.
на комутатора) , от вторичната има малко шанс той да се спаси.
Сваля се буксата на сензора на Хол , дават се накъсо на импулси зеления и кафявия кабел , ако се появи бяла хубава искра е приключил сензора , ако не
модула. Ако е пробил провери състоянието на всички елементи от свещи до палец. Аз китайско не слагам , за 2- 3 часа повече труд имплантирам
запалване TZ1 от Голф2/Пасат2/3 и т.н.( комутатор и бобина ) и край на мъките.

Майонеза става изключително на газ.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: MK3, 1.4mi, АБД - угасна и не иска да запали
fulcrum написа: за 2- 3 часа повече труд имплантирам
запалване TZ1 от Голф2/Пасат2/3 и т.н.( комутатор и бобина ) и край на мъките.![]()
Майонеза става изключително на газ.
Ако буксата на делкото е същата значи много цигари и бири ги включваш в тези 2 - 3 часа. Или правиш още нещо, за което не мога да се сетя. Като си разглобявах голфовете се изненадах колко е лесно да се отделят бобината, комутатора и жиците на запалителната система и прехвърлянето им на друга кола трябва да стане за минути. Като чета безбройните теми за проблеми с бобината на голф3 се чудя защо всички не си сложат такова запалване, а се мъчат да оправят недомислиците на тройките.
На метан майонезата е повече, но така или иначе тя не е никакъв проблем.
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Re: MK3, 1.4mi, АБД - угасна и не иска да запали
muns61 написа:Това трябваше да направиш най-напред, преди да сменяш каквото и да било.
Нямаше кой да ми върти докато аз гледам за искра под капака.
Имаше искра на свещите, завъртях и запали. Порадвах се 2-3 минути и пак както преди изведнъж изгуби обороти и угасна. Пак вадя свещ и проверявам има ли искра и имаше, слагам обратно, въртя и нищо. Реших да изключа газта от копчето за превключване бензин/газ, завъртях и запали.След няколко секунди пуснах газта и след известно време взеха да падат оборотите пак и спрях газта и така няколко пъти докато позагря и оставих газта включена. Маркучите към изпарителя бяха еднакво топли и двата и след като загря нямаше проблем с палене и обороти. За пръв път кара зима на открито и веднага се появиха невиждани за мен проблеми, до сега винаги зимата вечер е била в гараж. Предполагам ще е хубаво да си оправя бензина и да я паля първо на него зимата. Явно проблема е в изпарителя, мембрани ли трябва да се сменят?
- fulcrum
- Мнения: 43
- Регистриран на: Сря 20 яну 2016 19:12
- Автомобил: VW Golf 2 GT Skoda 130 LA
- Двигател:
- Местоположение: Родопа планина , Смолян
Re: MK3, 1.4mi, АБД - угасна и не иска да запали
,,Ледената епоха,, и тази зима е тест за директното палене на газ , само отделни и квалитетни марки изпарители се справят , газта влиза течна в
горивната камера и никаква искра не може да я възпламени . Иска се и бензин.
При бензиновите VW/Audi по стари(до 92г) карбураторни и моноинжекционни горивни системи има една много полезна система / екстра , която много помага да
се възпламени горивната смес и на бензин , и на газ в студено време .Това е един нагревател с форма на таралеж , вграден в смукателния колектор.
Системата изключва при 40 градуса , командва се от датчик на температурата , закрепен на смукателния колектор. Модула за управление е едно реле
с номер 31 , закрепено е в горната част на VW ел таблото.
п.п. Явно трябва да метна една картинка как става запалване тип TZ1 от VW Golf 2/Pasat2/3/Audi 80 B3 на моделите до края на 1996г.Необходими
са маслонапълнената бобина , 7 пиновия TZ1 комутатор заедно с куплунга му , отрязан от инсталацията на донора, и също така да се отреже/отдели
от изгорелия комутатор 3 пиновата му букса.
Това е необходимо да се изработи преход от TZ1 към проблемното запалване , става много културно и не е необходимо да се реже куплунга на запалването
от инсталацията на авариралия автомобил.
горивната камера и никаква искра не може да я възпламени . Иска се и бензин.
При бензиновите VW/Audi по стари(до 92г) карбураторни и моноинжекционни горивни системи има една много полезна система / екстра , която много помага да
се възпламени горивната смес и на бензин , и на газ в студено време .Това е един нагревател с форма на таралеж , вграден в смукателния колектор.
Системата изключва при 40 градуса , командва се от датчик на температурата , закрепен на смукателния колектор. Модула за управление е едно реле
с номер 31 , закрепено е в горната част на VW ел таблото.

п.п. Явно трябва да метна една картинка как става запалване тип TZ1 от VW Golf 2/Pasat2/3/Audi 80 B3 на моделите до края на 1996г.Необходими
са маслонапълнената бобина , 7 пиновия TZ1 комутатор заедно с куплунга му , отрязан от инсталацията на донора, и също така да се отреже/отдели
от изгорелия комутатор 3 пиновата му букса.
Това е необходимо да се изработи преход от TZ1 към проблемното запалване , става много културно и не е необходимо да се реже куплунга на запалването
от инсталацията на авариралия автомобил.
Последна промяна от fulcrum на Пон 25 яну 2016 8:05, променено общо 2 пъти.
- 4i4o-dido
- Мнения: 827
- Регистриран на: Пет 02 юни 2006 17:40
- Автомобил: POLO 1.6 6N
- Двигател: AEA 1995
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: MK3, 1.4mi, АБД - угасна и не иска да запали
Просто ти се дави колата със сурова/студена,втечнена /газ. При едно такова гаснене в студа, при изваждане на маркуча от щуцера на плочката, газта изтичаше като вода от чешма. Оправи си бензина да палиш в студа и после обръщай на газ. Все пак трябва някаква температура на изпарителя, за да изпарява газта .
Но дават подобрение на времето, така че.....
Но дават подобрение на времето, така че.....
-
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 18 апр 2013 19:42
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: Ruse
Re: MK3, 1.4mi, АБД - угасна и не иска да запали
На това подобрени във времето се надявам и аз, ще оправя и бензина и така ще си паля за напред, ако ли времето се задържи кофти я оставям в гаража и чак напролет ...
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 61 госта