Водната помпа на 1.8 моно може да се смени по 2 начина.
Начин 1 - сваляш ангренажа и колелото на паразитния вал от болта му.После развиваш няколкото болтчета М6 с глави 6-тостен 10мм и сваляш само предната част на помпата.Това се води водна помпа без корпус. това за мен е по-трудния начин по ред причини.
Начин 2 - сваляш водната помпа заедно с корпуса,като за целта трябва да махнеш алтернатора,компресора на климатика,ако има климатик.После под тях има една алуминиева планка,на която се захващат те.Развиваш я и нея и я махаш.Под нея е тялото на водната помпа.Сваляш тялото и навън вече си действаш - ако искаш,сменяш само помпата,ако искаш сменяш и тялото.Помпа,която да е хуава,е 40-50лв без тяло,с тяло е 70-80лв.Хубаво е първо да я свалиш и после да прецениш каква да си купиш,защото скъсаш някое болтче от въпросните М6 в корпуса,ти трябва и корпус.
Важно е да знаеш,че има доста язви по блока,където ляга тялото на помпата и не е зле да го лепнеш със силикон,за да не тече от там (ако сменяш помпата с тялото,идва и нов О-пръстен за там).Долния фланец на термостата също не е зле да го лепнеш със силикон,защото измятат от жегата и започват да текат след време.
За спирачките - с цел да не се пребиеш като куче някъде,се сменят двата задни спирачни цилиндъра,като се купуват еднакви.Иначе имаш разлика в спирането на ляво и дясно колело (обикновено защото това със сменения цилиндър е раздвижено и профилактирано,а другото си седи пълно с мзиерия и ръжда и т.н.) и в даден момент тръгваш с вратите напред при по-екстремно спиране на гаден терен.
Ето ти малко картинки :