Голф 3 1.8 моно - Смяна на спирачна помпа и водна помпа

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ReLoaDeD
Мнения: 30
Регистриран на: Нед 04 яну 2009 18:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Голф 3 1.8 моно - Смяна на спирачна помпа и водна помпа

Мнениеот ReLoaDeD » Вто 21 фев 2012 20:58


Купих си нова спирачна помпа комплект със сервото, че на моята гумичките и бяха износени, съответно педала ми потъваше до ламарина и едвам спирам в момента... нова водна помпа, че нали се води консуматив и реших да я сменя и нея :D та въпроса ми е мога ли сам да сменя тези неща, трудна ли е смяната им и как става ако може някой да обясни горе долу :?: Питам тъй като не ми се дават пари за "майстори" а и на мене си ми е мерак да си ремонтирам колата сам, имам къде имам и инструменти, но за първи път ще сменям такива части по колата :) :beer

п.п Забравих да спомена че става въпрос за Голф 3 1.8 моно 93 година




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19732
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна на спирачна помпа и водна помпа

Мнениеот radotom » Вто 21 фев 2012 23:00


Щом имаш къде, имаш инструменти и най-вече имаш мерак - не се колебай! :да:
Работи внимателно, оглеждай всичко и ще стане!
За водната помпа много е възможно да скъсаш болтче(та) :?
Клеасват, мамка им! :banghead:
Първо вземи един дорник и с чук удари всяко едно болтче по главата фронтално. Рязък, силен удар. Така резбите поотпускат леко (ако си късметлия)
За спирачната помпа - там чанча и развиването на бурмички докато стигнеш до нея е много, иначе не е сложно!
Ще ти трябва човек после да обезвъздушите системата задължително.
Не забравяй да смениш цялата спирачна течност.

Щом ще е за първи път - аз бих си отделил 2 свободни дни.
Знам, че има хора, които сменят съединител за 2-3 часа, ама на мен ми отне 2 дни и половина :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Erazer
Мнения: 64
Регистриран на: Съб 21 мар 2009 14:07
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Бургас

Re: Смяна на спирачна помпа и водна помпа

Мнениеот Erazer » Сря 22 фев 2012 0:06


Да не забравиш да си смениш и спирачната течност заедно с помпата та да изкара повече време :)


Потребителски аватар
ReLoaDeD
Мнения: 30
Регистриран на: Нед 04 яну 2009 18:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Смяна на спирачна помпа и водна помпа

Мнениеот ReLoaDeD » Сря 22 фев 2012 0:58


Естествено че ще я сменя след това обезвъздушаване, а между другото то заради нея се появи проблема със потъването на педала, още като я купих колата и я закарах да и сменят спирачната течност (неможах сам заради големия студ) и 1 седмица след смяната педала постепенно почна да потъва а в момента е до ламарина mhihi


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Смяна на спирачна помпа и водна помпа

Мнениеот x15 » Сря 22 фев 2012 3:34


щом ти потъва педала, първо виж за течове, после си провери щуцерите на колелата...


Потребителски аватар
ReLoaDeD
Мнения: 30
Регистриран на: Нед 04 яну 2009 18:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Голф 3 1.8 моно - Смяна на спирачна помпа и водна помпа

Мнениеот ReLoaDeD » Сря 22 фев 2012 11:09


Няма течове, щуцерите са си наред... ходих при един мой приятел в сервиз и ми каза че цялата работа е от помпата. Днес ще се мъча да я сменя и ще пиша какво е станало :lol: :beer


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 3 1.8 моно - Смяна на спирачна помпа и водна помпа

Мнениеот x15 » Сря 22 фев 2012 16:45


Гайките на спирачните тръби най-вероятно са клеясали, ако можеш си нмери някой от долните "зсечени" ключове, а ако и с тях не стане, по долните клещи.

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
ReLoaDeD
Мнения: 30
Регистриран на: Нед 04 яну 2009 18:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Голф 3 1.8 моно - Смяна на спирачна помпа и водна помпа

Мнениеот ReLoaDeD » Сря 22 фев 2012 18:09


Наистина бяха клеясали, всъщност то какво ли не беше клеясало и заради това ми се счупи задния десен щуцер за обезвъздушаване и кофтито е че се счупи в колесния цилиндър и немога да сменя само щуцера, трябва да се смени и колесния цилиндър.
Ходих да питам в един магазин за авто части и си взех такова цилиндърче струваше ми 10 лв и 60 стотинки.
Утре ще сменям и водната а там как стои въпроса с разглбояването? Трябва ли да се източва охладителната течност преди да почна да правя каквото и да е? :beer


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 3 1.8 моно - Смяна на спирачна помпа и водна помпа

Мнениеот x15 » Сря 22 фев 2012 18:34


Не съм сменял водна помпа, ама предполагам се източва, пък и сега е удобен момент да смениш антифриза?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7918
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
Двигател: DXRB AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 3 1.8 моно - Смяна на спирачна помпа и водна помпа

Мнениеот zfa159 » Сря 22 фев 2012 21:14


Водната помпа на 1.8 моно може да се смени по 2 начина.
Начин 1 - сваляш ангренажа и колелото на паразитния вал от болта му.После развиваш няколкото болтчета М6 с глави 6-тостен 10мм и сваляш само предната част на помпата.Това се води водна помпа без корпус. това за мен е по-трудния начин по ред причини.
Начин 2 - сваляш водната помпа заедно с корпуса,като за целта трябва да махнеш алтернатора,компресора на климатика,ако има климатик.После под тях има една алуминиева планка,на която се захващат те.Развиваш я и нея и я махаш.Под нея е тялото на водната помпа.Сваляш тялото и навън вече си действаш - ако искаш,сменяш само помпата,ако искаш сменяш и тялото.Помпа,която да е хуава,е 40-50лв без тяло,с тяло е 70-80лв.Хубаво е първо да я свалиш и после да прецениш каква да си купиш,защото скъсаш някое болтче от въпросните М6 в корпуса,ти трябва и корпус.
Важно е да знаеш,че има доста язви по блока,където ляга тялото на помпата и не е зле да го лепнеш със силикон,за да не тече от там (ако сменяш помпата с тялото,идва и нов О-пръстен за там).Долния фланец на термостата също не е зле да го лепнеш със силикон,защото измятат от жегата и започват да текат след време.
За спирачките - с цел да не се пребиеш като куче някъде,се сменят двата задни спирачни цилиндъра,като се купуват еднакви.Иначе имаш разлика в спирането на ляво и дясно колело (обикновено защото това със сменения цилиндър е раздвижено и профилактирано,а другото си седи пълно с мзиерия и ръжда и т.н.) и в даден момент тръгваш с вратите напред при по-екстремно спиране на гаден терен.
Ето ти малко картинки :
untitled3.JPG


Потребителски аватар
ReLoaDeD
Мнения: 30
Регистриран на: Нед 04 яну 2009 18:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Голф 3 1.8 моно - Смяна на спирачна помпа и водна помпа

Мнениеот ReLoaDeD » Сря 22 фев 2012 23:08


Колега много ти благодаря за изчерпателния отговор :bowdown :bowdown love.vwclub
Смятам да сменя само помпата обаче ме е страх да не скъсам тези М6 болчета за които каза. Мога ли преди да почна да ги развивам да ги напръскам със WD-40 евентуално да предодвратя скъсването им?
Това за спирачките и аз си го мислех и смятам така да направя :да: :да:


Потребителски аватар
TheExorcist
Мнения: 304
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 11:09
Автомобил: Golf 3 94
Двигател: ABF
Местоположение: София

Re: Голф 3 1.8 моно - Смяна на спирачна помпа и водна помпа

Мнениеот TheExorcist » Чет 23 фев 2012 0:14


Самия серво усилвател се държи на четири болта, които се развиват от вътре. Зад педалите се падат. Четири болта са и е доста терсене да бъркаш там с какъвто и ключ да е. На мен ми се наложи да си намеря комплект с чупещо се удължение за да мога да ги развия/завия.
Иначе както каза @Radotom и на мен ми трябваха 2 дни ама аз сменях целия абс (кабели-мабели...всичко). Ако имаш топло местенце и време за губене - не се чуди а действай ;) :drunk


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: Голф 3 1.8 моно - Смяна на спирачна помпа и водна помпа

Мнениеот balamata » Чет 23 фев 2012 8:30


ReLoaDeD написа:Колега много ти благодаря за изчерпателния отговор :bowdown :bowdown love.vwclub
Смятам да сменя само помпата обаче ме е страх да не скъсам тези М6 болчета за които каза. Мога ли преди да почна да ги развивам да ги напръскам със WD-40 евентуално да предодвратя скъсването им?
Това за спирачките и аз си го мислех и смятам така да направя :да: :да:

Преди да ги сложиш обратно тези болтчета,ги намажи с грес да ти е мирна главата.При следващо отвиване да знаеш,че няма да имаш такива притеснения!Аз два пъти смених водна помпа за 15 хил.км.Аман от ментаци.И при двата демонтажа,нямах грижи с болтчетата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7918
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
Двигател: DXRB AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 3 1.8 моно - Смяна на спирачна помпа и водна помпа

Мнениеот zfa159 » Чет 23 фев 2012 9:52


Ами аз съм късал такова болтче ама на една кола,от примерно 200 помпи,дето съм сменил :) Зависи кога и дали е сменяна за последно.Така или иначе по-лесно е да свалиш помпата с целия корпус,така че и да се скъса болтче,просто си взимаш помпа с корпус и не се занимаваш повече със старата ти и със скъсаното болтче.Помпите,коието са хубави,се свеждат до два вида - Колбеншмидт (немска,колата излиза от завода с такава и са доста качествени и в днешно време) или Hepu ,също не са лош вариант.Цената е с разлика от 5лв между двете. 49лв е Колбеншмидт без корпус и 86 лв с корпус,ако се наложи да смениш и него.Хепу-то е 45лв без корпус,мисля,че не ги продават с корпус.
По повод спирачната помпа - ако нямаш ABS не ти се налага да сваляш самото серво.Ако имаш АБС пак не ти се налага,защото си с модул Тевес МК4 и там помпата си излиза със зор,но без да се сваля сервото.Аз използвам италиански помпи с марка LPR и макар че са евтини,не са лоши.Сменял съм 10-тина спирачни помпи,доста помпи на съединител от същата марка.На моят Пасат долната помпа на съединителя е такава и вече 3 години ме слуша безпроблемно.
:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта