Проблем с работата на двигателя, голф 4, 1.6 16V, 2000

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Artool
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 20 юли 2020 13:05
Автомобил:
Двигател:

Проблем с работата на двигателя, голф 4, 1.6 16V, 2000

Мнениеот Artool » Пон 20 юли 2020 14:17


Здравейте!

За съжаление преди няколко дни, като запалих колата двигателя почна да придърпва (подобно на задавяне) - работи и тръгва да гасне - оборотите варират леко. Ако я оставя на празен ход се колебае се да загасне ама не спира.

Форсирах до 4к с надеждата да се оправи (както се е случвало преди, макар и рядко), помогна малко, но определено има някакъв проблем понеже се появи доста бял дим от ауспуха. Преди го нямаше този дим - дори и на празен ход е доста забележим - за бензинов двигател, преди го нямаше това изобщо. В допълнение се появи и едно придърпване което е доста неприятно - главно на 1, 2, много леко на 3 та в началото. При по-високи скорости и обороти го няма.

Още преди 7 години ми беше казал техник, че лекото вариране на оборотите на празен ход е най-вероятно свързано с проблем на дроселова клапан но понеже беше доста малко и варирането от 900 до 1200 оборота изчезваше след 5-10 мин. каране - отлагах. Факта че цената на оригинална - нова беше около 500-600лв също оказа ефект.

Искам да попитам ако някои има представа от клапата ли може да е всичко това или двигателя е тръгнал да си заминава. Взех я на 106к сега е на 156к - за 10г около 50к км и всичко се сменя по мотора годишно(масла/филтри) и почти над 4к обороти не съм я карал. Кара се почти всеки ден на къси разстояния.

+ Инфо: Сега ми каза механика, че е погледнал мотора и май проблема не е в клапата - има масло в двигателя, което се вижда с камера при сегментите на 2 бутала. Има много нагар по свещите. Каза че сигурен вариант за ремонт е единствено да се отвори двигателя и да се види кое е заминало и кое трябва да се смени - около 1500лв с голяма вариация в зависимост от положението, но най-вероятно ще има доста неща и сегментите най-малкото ще трябва да се преправят

Някои има ли представа за добавка или или каквато и да е алтернатива която може да удължи малко живота, понеже нямам намерение да инвестирам 1500лв в rebuild на мотора?

Благодаря предварително!




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Проблем с работата на двигателя, голф 4, 1.6 16V, 2000

Мнениеот tdi fen » Пон 20 юли 2020 15:19


доливаш масло и събираш пари за друга


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Проблем с работата на двигателя, голф 4, 1.6 16V, 2000

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 20 юли 2020 17:07


За добавки забрави. Няма да кара много,да си знаеш.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19707
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с работата на двигателя, голф 4, 1.6 16V, 2000

Мнениеот radotom » Пон 20 юли 2020 17:41


tdi fen написа: и събираш пари за друга

То това е така, ама като не му кажеш защо, ще се чуди човека що се заяждаш ся па ти! :Mr Green Fun

Тези мотори са с алуминиев блок, като самия цилиндър е никасилово покритие за износоустойчивост (уж! )
Само дето се оказва, че използваните сегменти са по-твърди от никасила и... познай кое се износва първо :no
Шлайф на цилиндрите е безсмислен - оставаш на гол мек алуминий.
Смяната на сегменти, както показва опита на други колеги във Форума, почти с нищо не се отразява.

Тааа... наистина правилната диагноза може да се даде само след отваряне на мотора - може пък да имаш късмет и да е блокирал маслен сегмент, без да има износване по цилиндрите.
Но конкретно за този мотор не е много вероятно, а и при цена от 1 500лв... :rolleyes

За добавките Здравко го е написал, само дето според мен лично, без да ангажирам някой друг с мнението си, резултата няма да е краткотраен, а незабавен и отрицателен


Artool
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 20 юли 2020 13:05
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с работата на двигателя, голф 4, 1.6 16V, 2000

Мнениеот Artool » Вто 21 юли 2020 10:52


Мерси за инфото колега.

Дам положението определено не изглежда добре :icon_sad . Явно инвестицията в добра поддръжка - не е гаранция - все пак на 20години е колата, дори и на малко км... Като се добавят и слуховете как новите коли се чупят много повече от старите - човек да се чуди какво да избере :smile .


vandu
Мнения: 704
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с работата на двигателя, голф 4, 1.6 16V, 2000

Мнениеот vandu » Сря 22 юли 2020 12:22


Струва ми се несериозно автомобил на 150 хил. да му заминат сегментите, освен ако ням счупен. Едно време иммахме трабант, няма масло, въздушно охлаждане и шлайфахме цилиндри на 100 хиил. Компресия на цилиндрите мерена ли е? Ако майстора не ти е много доверен отиди при друг за второ мнение.
Като за начало може да смениш маслото, малко вероятно е в него да е проблема, ама може да пробваш.
Може да прегледаш и другите теми из форума с бодобни проблеми.
viewtopic.php?t=437834


ПП: С какво масло караш и колко ти гори?


Artool
Мнения: 3
Регистриран на: Пон 20 юли 2020 13:05
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с работата на двигателя, голф 4, 1.6 16V, 2000

Мнениеот Artool » Сря 22 юли 2020 14:40


Здрасти,

По принцип майстора при който я нося е 1 от както я взех - разбира си от работата - доста години я работи (но не е магьосник и не експериментира).

Маслото винаги е било total quartz 7000 10w40 и го смених преди 6 месеца (2000-3000км). От тогава около 2 литра май - от пълен до началото на минимума.

За съжаление, сега като я карам много често (главно при тръгване 1ва/2ра до 40-50км) губи мощност (задавя се) ако не форсирам а.

Отделно се напълни мотора да се изчисти от нагарите и евентуално ако елемент е засякъл - нямаше ефект и даже е по-зле придърпването/давенето.

Пробвах с добавка ама никакъв ефект. Уж до 500км се проявява ама не ми се рискува да пробвам да ги навъртя и да ме остави на пътя след някой друг ден. Като се пусне климатика, губи малко мощност и е още по зле :icon_sad .



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта