Здравейте!
За съжаление преди няколко дни, като запалих колата двигателя почна да придърпва (подобно на задавяне) - работи и тръгва да гасне - оборотите варират леко. Ако я оставя на празен ход се колебае се да загасне ама не спира.
Форсирах до 4к с надеждата да се оправи (както се е случвало преди, макар и рядко), помогна малко, но определено има някакъв проблем понеже се появи доста бял дим от ауспуха. Преди го нямаше този дим - дори и на празен ход е доста забележим - за бензинов двигател, преди го нямаше това изобщо. В допълнение се появи и едно придърпване което е доста неприятно - главно на 1, 2, много леко на 3 та в началото. При по-високи скорости и обороти го няма.
Още преди 7 години ми беше казал техник, че лекото вариране на оборотите на празен ход е най-вероятно свързано с проблем на дроселова клапан но понеже беше доста малко и варирането от 900 до 1200 оборота изчезваше след 5-10 мин. каране - отлагах. Факта че цената на оригинална - нова беше около 500-600лв също оказа ефект.
Искам да попитам ако някои има представа от клапата ли може да е всичко това или двигателя е тръгнал да си заминава. Взех я на 106к сега е на 156к - за 10г около 50к км и всичко се сменя по мотора годишно(масла/филтри) и почти над 4к обороти не съм я карал. Кара се почти всеки ден на къси разстояния.
+ Инфо: Сега ми каза механика, че е погледнал мотора и май проблема не е в клапата - има масло в двигателя, което се вижда с камера при сегментите на 2 бутала. Има много нагар по свещите. Каза че сигурен вариант за ремонт е единствено да се отвори двигателя и да се види кое е заминало и кое трябва да се смени - около 1500лв с голяма вариация в зависимост от положението, но най-вероятно ще има доста неща и сегментите най-малкото ще трябва да се преправят
Някои има ли представа за добавка или или каквато и да е алтернатива която може да удължи малко живота, понеже нямам намерение да инвестирам 1500лв в rebuild на мотора?
Благодаря предварително!
Проблем с работата на двигателя, голф 4, 1.6 16V, 2000
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Проблем с работата на двигателя, голф 4, 1.6 16V, 2000
доливаш масло и събираш пари за друга
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Проблем с работата на двигателя, голф 4, 1.6 16V, 2000
За добавки забрави. Няма да кара много,да си знаеш.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с работата на двигателя, голф 4, 1.6 16V, 2000
tdi fen написа: и събираш пари за друга
То това е така, ама като не му кажеш защо, ще се чуди човека що се заяждаш ся па ти!

Тези мотори са с алуминиев блок, като самия цилиндър е никасилово покритие за износоустойчивост (уж! )
Само дето се оказва, че използваните сегменти са по-твърди от никасила и... познай кое се износва първо

Шлайф на цилиндрите е безсмислен - оставаш на гол мек алуминий.
Смяната на сегменти, както показва опита на други колеги във Форума, почти с нищо не се отразява.
Тааа... наистина правилната диагноза може да се даде само след отваряне на мотора - може пък да имаш късмет и да е блокирал маслен сегмент, без да има износване по цилиндрите.
Но конкретно за този мотор не е много вероятно, а и при цена от 1 500лв...

За добавките Здравко го е написал, само дето според мен лично, без да ангажирам някой друг с мнението си, резултата няма да е краткотраен, а незабавен и отрицателен
Re: Проблем с работата на двигателя, голф 4, 1.6 16V, 2000
Мерси за инфото колега.
Дам положението определено не изглежда добре
. Явно инвестицията в добра поддръжка - не е гаранция - все пак на 20години е колата, дори и на малко км... Като се добавят и слуховете как новите коли се чупят много повече от старите - човек да се чуди какво да избере
.
Дам положението определено не изглежда добре


Re: Проблем с работата на двигателя, голф 4, 1.6 16V, 2000
Струва ми се несериозно автомобил на 150 хил. да му заминат сегментите, освен ако ням счупен. Едно време иммахме трабант, няма масло, въздушно охлаждане и шлайфахме цилиндри на 100 хиил. Компресия на цилиндрите мерена ли е? Ако майстора не ти е много доверен отиди при друг за второ мнение.
Като за начало може да смениш маслото, малко вероятно е в него да е проблема, ама може да пробваш.
Може да прегледаш и другите теми из форума с бодобни проблеми.
viewtopic.php?t=437834
ПП: С какво масло караш и колко ти гори?
Като за начало може да смениш маслото, малко вероятно е в него да е проблема, ама може да пробваш.
Може да прегледаш и другите теми из форума с бодобни проблеми.
viewtopic.php?t=437834
ПП: С какво масло караш и колко ти гори?
Re: Проблем с работата на двигателя, голф 4, 1.6 16V, 2000
Здрасти,
По принцип майстора при който я нося е 1 от както я взех - разбира си от работата - доста години я работи (но не е магьосник и не експериментира).
Маслото винаги е било total quartz 7000 10w40 и го смених преди 6 месеца (2000-3000км). От тогава около 2 литра май - от пълен до началото на минимума.
За съжаление, сега като я карам много често (главно при тръгване 1ва/2ра до 40-50км) губи мощност (задавя се) ако не форсирам а.
Отделно се напълни мотора да се изчисти от нагарите и евентуално ако елемент е засякъл - нямаше ефект и даже е по-зле придърпването/давенето.
Пробвах с добавка ама никакъв ефект. Уж до 500км се проявява ама не ми се рискува да пробвам да ги навъртя и да ме остави на пътя след някой друг ден. Като се пусне климатика, губи малко мощност и е още по зле
.
По принцип майстора при който я нося е 1 от както я взех - разбира си от работата - доста години я работи (но не е магьосник и не експериментира).
Маслото винаги е било total quartz 7000 10w40 и го смених преди 6 месеца (2000-3000км). От тогава около 2 литра май - от пълен до началото на минимума.
За съжаление, сега като я карам много често (главно при тръгване 1ва/2ра до 40-50км) губи мощност (задавя се) ако не форсирам а.
Отделно се напълни мотора да се изчисти от нагарите и евентуално ако елемент е засякъл - нямаше ефект и даже е по-зле придърпването/давенето.
Пробвах с добавка ама никакъв ефект. Уж до 500км се проявява ама не ми се рискува да пробвам да ги навъртя и да ме остави на пътя след някой друг ден. Като се пусне климатика, губи малко мощност и е още по зле

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта