Как се сменя на 1.8 20V ангренаж?-решено

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Как се сменя на 1.8 20V ангренаж?-решено

Мнениеот icemenn » Сря 21 мар 2012 17:12


Колеги решил съм да сменям ангренаж на A3 AGN мотор 1.8 125 к.с. свалих динамото ,пистовия ремък,ламаринките на ангренажа,но не мога да бръкна с инструмент да разхлабях обтяжната ролка,пречи ми лапата която държи мотора.Как се процедира в такъв случай,
1.разкачам казанчето на хидравликата и развивам тампона първо от към купето и вдигам мотора на горе и тогава развивам останалите болтове на лапата.
2.пускам мотора надолу като го развия от двата болта дето съединават двете части на лапата,но тогава изпускателните тръби ще опрат още при 5 см надолу.
???моля за малко помощ

Последна промяна от icemenn на Вто 27 мар 2012 9:21, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: 1.8 20V смяна на ангренаж?

Мнениеот icemenn » Сря 21 мар 2012 18:36


успях колеги.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: 1.8 20V смяна на ангренаж?

Мнениеот icefire » Чет 22 мар 2012 17:50


Би ли споделил как? :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.8 20V смяна на ангренаж?

Мнениеот zfa159 » Чет 22 мар 2012 21:58


Технологията е следната - развива се болта,който крепи лапата към тампона (тампона е под лапата,до колкото си спомням).После двигателя се закрепва (връзва се отгоре ако ситуацията и техниката дават такава възможност или се подпира отдолу и се повдига нагоре).След това лапата не е под напрежение и може да се развие от към двигателя и да се махне,при което вече има пълен достъп до всичко :)
При 1.8Т и 1.8 125 к.с. е много важно да се процедира внимателно с масленото дампер,както му викат (онази джаджа,която бута обтяжната ролка).


hristopenov78
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 02 дек 2009 0:29
Автомобил:
Двигател:

Re: 1.8 20V смяна на ангренаж?

Мнениеот hristopenov78 » Чет 22 мар 2012 22:04


zfa159 написа:При 1.8Т и 1.8 125 к.с. е много важно да се процедира внимателно с масленото дампер,както му викат (онази джаджа,която бута обтяжната ролка).



В какъв смисъл да се процедира внимателно.Кое по точно да се внимава с масления дампер.Какво може да се случи?


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: 1.8 20V смяна на ангренаж?

Мнениеот swifter » Пет 23 мар 2012 1:19


Така наречениея "газов обтегач" или "успокоител" трябва да са свие за да може да отпусне ролката и да се свали ангренажа.
Към новия обтегач има и щифт, с който се блокира обтегача да не изхвръкне.

Свиването на обтегача става с помощта на шпилка и гайка. В листовката на новите части трябва да има описание на резбата и дължината на шпилката.
Шпилката и гайката минават през улея на ролката и се завива на успокоителя.
Когато рамото на успокителя се прибере достатъччно и щифта да мине през него(както е показан на снимката) могат да се свалят.

Изображение
Изображение

С номера 11,12 и 13.
AGN timing belt_resize.jpg


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1.8 20V смяна на ангренаж?

Мнениеот zfa159 » Пет 23 мар 2012 22:30


Да и това трябва да се прави много бавно,а не с тресчотката,защото въпросния обтегач,ако се свие рязко,после не става за нищо (изхвърля си маслото и спира да работи).Това му е особеното и трябва да се има предвид при свиването му.Масово хората не го сменят,защото е скъп,иначе влиза в ангренажния комплект,който трябва да се смени,според дебелите книги за ремонт на двигателя.
:beer


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: 1.8 20V смяна на ангренаж?

Мнениеот icemenn » Вто 27 мар 2012 9:20


Колеги радвам се че разчекнахте темата.Но при мен този газов цилиндър опъващ ремъка беше блокирал и си оптегнаг ролката с щангичка и го стегнах и всичко е перфект.Цилиндърчето нито успяхме да го приберем нито да го изкараме... навих шпилката стегнах с гайката да обере луфта и след това първо се изкриви шпилката после му се развали резбата дето е при гайката и го заебах...Много тяга има това газово цилиндърче...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта