Нормално ли е като карам да ми влиза топъл въздух през

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Нормално ли е като карам да ми влиза топъл въздух през

Мнениеот S_T_I_N_G » Пет 01 юни 2012 21:48


Карам с 100-120 и ми влиза или по точно въздуха който влиза в купето е топъл през отворите на вентилацията .
Защо е така ? Не трябва ли нещо студен ?Или трябва да пускам климатроника за да е студен :)
Съжалявам ама сигурно е много идиотски въпроса ми :(
Колата е Голф 4 ГТИ 1.8т




Потребителски аватар
push
Мнения: 780
Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
Автомобил: mk2
Двигател: 1.9 TD
Местоположение: София

Re: Нормално ли е като карам да ми влиза топъл въздух през

Мнениеот push » Пет 01 юни 2012 21:55


па като затвориш клапата за външния въздух.. и тряя да не духа (топло) па като пуснеш климата ке задуха студено :mrgreen:


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Нормално ли е като карам да ми влиза топъл въздух през

Мнениеот van4ooo » Нед 03 юни 2012 17:24


При мен си духа "хладен" клапата остава в положение студено.


peter70
Мнения: 101
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Нормално ли е като карам да ми влиза топъл въздух през

Мнениеот peter70 » Нед 03 юни 2012 17:26


Абсолютно нормално при положение,че на клапите им е паднал дунапрена.


tihomir40
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 02 сеп 2011 19:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Нормално ли е като карам да ми влиза топъл въздух през

Мнениеот tihomir40 » Нед 03 юни 2012 17:47


лятото няма как да ти духа студено ако не пуснеш климатик, още повече че дори и на сегашните дъждове за малко да се покаже слънцето и предното табло се напича и след това едно половин час ще си духа топло като от парно, за да си сигурен че нямаш проблем по клапите и системата, някоя вечер ,когато е по хладно си пускаш на студено на 3-4 степен вентилатора и ще го разбереш


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Re: Нормално ли е като карам да ми влиза топъл въздух през

Мнениеот Petyoffy » Пон 04 юни 2012 10:27


Би трябвало да има значение в какво положение си изгасил климатика - т.е. ако е духал топло, клапите са останали в това положение и от движението на колата въздуха който влиза да е топъл (понеже минава през питата на парното) и обратно, ако си изгасил климатика в положение "студено" въздуха който влиза да е по-студен.
Поне при мен е така.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Нормално ли е като карам да ми влиза топъл въздух през

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 04 юни 2012 11:33


Като за начало за "чий х...." гасиш климатроника?Ако искаш да не работи климатика просто натискаш Ауто (да влезе в автоматичната поддръжка на температура)и после ЕКОН (да спре компресора)
Иначе ако е останал в отворено си духа.Принципно климатроника има една клапа след филтъра която отваря/затваря според скоростта за да го няма тоя ефект.


Потребителски аватар
feniksgod
Мнения: 751
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 19:33
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AGU 1999
Местоположение: София

Re: Нормално ли е като карам да ми влиза топъл въздух през

Мнениеот feniksgod » Пон 04 юни 2012 20:48


Като форсираш повече мотора, да влиза доста горещ въздух, ако клапите не затварят добре. V5-така на баща ми имам чувството, че като натиснеш педала на газта, включваш печка в купето :lol: .
Ако можеш да си позволиш по натам си сложи духалки от бора. Моите са такива и ги държа в затворено положение, като не ми работи климатроника. Като пък го пусна отварям само там където искам да духа, и тъй като на другите места е затворено, духа доста по-силно.

Колега да те питам, малко извън темата може би, ама сме с еднакви коли почти, затова се сетих. Като включиш климатроника педала на газта какво ти прави ? При мен имам чувството, че потъва леко ?


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Нормално ли е като карам да ми влиза топъл въздух през

Мнениеот S_T_I_N_G » Пон 04 юни 2012 20:52


feniksgod написа:Като форсираш повече мотора, да влиза доста горещ въздух, ако клапите не затварят добре. V5-така на баща ми имам чувството, че като натиснеш педала на газта, включваш печка в купето :lol: .
Ако можеш да си позволиш по натам си сложи духалки от бора. Моите са такива и ги държа в затворено положение, като не ми работи климатроника. Като пък го пусна отварям само там където искам да духа, и тъй като на другите места е затворено, духа доста по-силно.

Колега да те питам, малко извън темата може би, ама сме с еднакви коли почти, затова се сетих. Като включиш климатроника педала на газта какво ти прави ? При мен имам чувството, че потъва леко ?

Не ми е направило впечетление ще проверя утре на път за работа и ще ти кажа :) може да разчиташ :)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Нормално ли е като карам да ми влиза топъл въздух през

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 04 юни 2012 20:53


feniksgod написа: При мен имам чувството, че потъва леко ?

И при мен потъва и то осезаемо (предава се по жилото - все пак дросела е над компресора).
Утре като ми остане време ще пиша обширно за климатронике ,че явно масово тая благинка я превръщате в мъчение scare :lol: :banghead: 8)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Нормално ли е като карам да ми влиза топъл въздух през

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 05 юни 2012 12:10


Понеже колегата S_T_I_N_G ме пита на ЛС как да кара без да изключва климатроника ,а гледам доста хора имат същия проблем ще напиша няколко реда какво съм открил като най-оптимален режим на работа:

Най-важното е ,че винаги карам на режим Auto - тогава климатроникът сам решава къде ,как и по-колко да духа като отчита скоростта на колата,външна/вътрешна температура,слънчево греене(има датчик пред стъклото).....Включително работи и въпросната клапа на входящия въздух която намалява/увеличава притока му спрямо скоростта.Всеки който е пътувал по-дълго в кола без климатроник знае каква е мъка:отвори/затвори прозорците,увеличи/намали внтилатора,увеличи/намали температурата......
При климатроника това е решено - давам си на авто и температура 22-23 градуса и компа се грижи за всичко - скорост на вентилатора ,температура и място на духане.Включително зимата следи кога течноста е достигнала необходимата температура да топли :D
Копчетата за скорост на вентилатора/място на духане на моя климатроник сигурно са заклинили :lol: .Ако случайно лятото се е напекла колата и искам по-бързо да стане студено просто свалям температурата надолу (но си оставам в режим Авто) и скорста на вентилатора + хладния въздух се увеличават.След няколко минути връщам на 22 градуса и забравям да пипам.Преди на Аудито ми понеже беше черно и с черен кожен салон се налагаше да включвам и клапата за рециркулация понеже ставаше адска печка вътре - после просто трябваше да натисна пак Ауто.

Копчето ЕКОН.С копчето ЕКОН се изключва компресорът на климатика.Това не означава ,че непременно трябва да губим чудесните функции на климатроника.Аз карам на ЕКОН в повече от 80% от времето.Климатроника на Г4 има една тъпа особенност - на дисплея има само едно място за режима (ръчен,АУТО,ЕКОН,ЕКОН+АУТО).За да си останем в автоматичен режим без компресор трябва да натиснем Ауто и след това ЕКОН.Накрая на екрана пише обаче само ЕКОН (на Ауди приемрно пише и АУТО и ЕКОН)- това обаче не означава ,че сме отменили предишната команда.Проблемът е ,че ако натиснеш копчето за скорост на вентилатроа или място на духане отменяш "Ауто" режима и няма как да разбереш за това.
Включително "Дефрост функцията"(копчето за обдухване на прозореца) може да се ползва в режим ЕКОН и върши работа :roll: .
Повечето хора за да изключат компресора минават в ръчен режим ,или по-лошо гасят целия климатик.Шефа ми е голям фен на тоя номер с изключването и няма да ви казвам каква сауна му става в джипа mhihi


Потребителски аватар
houzeboy
Мнения: 349
Регистриран на: Пет 03 окт 2008 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Нормално ли е като карам да ми влиза топъл въздух през

Мнениеот houzeboy » Вто 05 юни 2012 14:49


Petyoffy написа:Би трябвало да има значение в какво положение си изгасил климатика - т.е. ако е духал топло, клапите са останали в това положение и от движението на колата въздуха който влиза да е топъл (понеже минава през питата на парното) и обратно, ако си изгасил климатика в положение "студено" въздуха който влиза да е по-студен.
Поне при мен е така.


:да:


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Нормално ли е като карам да ми влиза топъл въздух през

Мнениеот S_T_I_N_G » Вто 05 юни 2012 17:16


Rabbit_TDI написа:Понеже колегата S_T_I_N_G ме пита на ЛС как да кара без да изключва климатроника ,а гледам доста хора имат същия проблем ще напиша няколко реда какво съм открил като най-оптимален режим на работа:

Най-важното е ,че винаги карам на режим Auto - тогава климатроникът сам решава къде ,как и по-колко да духа като отчита скоростта на колата,външна/вътрешна температура,слънчево греене(има датчик пред стъклото).....Включително работи и въпросната клапа на входящия въздух която намалява/увеличава притока му спрямо скоростта.Всеки който е пътувал по-дълго в кола без климатроник знае каква е мъка:отвори/затвори прозорците,увеличи/намали внтилатора,увеличи/намали температурата......
При климатроника това е решено - давам си на авто и температура 22-23 градуса и компа се грижи за всичко - скорост на вентилатора ,температура и място на духане.Включително зимата следи кога течноста е достигнала необходимата температура да топли :D
Копчетата за скорост на вентилатора/място на духане на моя климатроник сигурно са заклинили :lol: .Ако случайно лятото се е напекла колата и искам по-бързо да стане студено просто свалям температурата надолу (но си оставам в режим Авто) и скорста на вентилатора + хладния въздух се увеличават.След няколко минути връщам на 22 градуса и забравям да пипам.Преди на Аудито ми понеже беше черно и с черен кожен салон се налагаше да включвам и клапата за рециркулация понеже ставаше адска печка вътре - после просто трябваше да натисна пак Ауто.

Копчето ЕКОН.С копчето ЕКОН се изключва компресорът на климатика.Това не означава ,че непременно трябва да губим чудесните функции на климатроника.Аз карам на ЕКОН в повече от 80% от времето.Климатроника на Г4 има една тъпа особенност - на дисплея има само едно място за режима (ръчен,АУТО,ЕКОН,ЕКОН+АУТО).За да си останем в автоматичен режим без компресор трябва да натиснем Ауто и след това ЕКОН.Накрая на екрана пише обаче само ЕКОН (на Ауди приемрно пише и АУТО и ЕКОН)- това обаче не означава ,че сме отменили предишната команда.Проблемът е ,че ако натиснеш копчето за скорост на вентилатроа или място на духане отменяш "Ауто" режима и няма как да разбереш за това.
Включително "Дефрост функцията"(копчето за обдухване на прозореца) може да се ползва в режим ЕКОН и върши работа :roll: .
Повечето хора за да изключат компресора минават в ръчен режим ,или по-лошо гасят целия климатик.Шефа ми е голям фен на тоя номер с изключването и няма да ви казвам каква сауна му става в джипа mhihi


ЕЕЕ ти си номер едно :) мерси за информацията със сигурност си ми много полезен и много ми помогна на мен а и на останалите :) имаш една :beer от мен :))))) :drunk благодаря много :)))))))))


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Re: Нормално ли е като карам да ми влиза топъл въздух през

Мнениеот mariovasi » Вто 05 юни 2012 18:34


Rabbit_TDI написа: най-оптимален режим на работа:


Ползвах климатроник на "една гаща плява" преди малко пробвах написаното от колегата.
Мога само да благодаря,много ценно инфо. :bowdown



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 90 госта