Един проблем се появи днес с колата, Г4 1.6 16V. От няколко дни забелязвам, че както си е на празни обороти на около 700 (видимо) и изведнъж дига на 1000. Понякога се оправя от самосебе си, понякога като изгася двигателя и запаля пак - чак тогава се оправя, но след известно време отново вдига оборотите. Днес се появи и втория проблем - почна да премигва лампата на акумулатора. Горе долу едно премигване на 1-2 минути. Прави го на скорост със сигурност, мисля, че и на празен ход, но това ще го проверя пак.
От прочетеното във форума май става дума за недобро зареждане на акумулатора, вероятно проблем с алтернатора. Обаче като се чух сега с един от форумните майстори ме подсети, че това с лампата може да е вторичен проблем на ненормалното поведение на оборотите.
Някакви идеи?



Високи обороти и проблем с алтернатор, Г4
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Re: Високи обороти и проблем с алтернатор, Г4
700 не е много далеч от 800-850, които са нормални за загрял мотор. Едва ли е от това. Замери колко ток върви към акумулатора. Иначе оборотите може да играят от темп. датчик, дросел, ТПС, неотчетен въздух от дебитомер итн.
- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Високи обороти и проблем с алтернатор, Г4
нормалните за моя мотор са около 680 и толкова си ги държи по принцип, преди този проблем
дросела е чистен миналата година, егр клапата е махната, проблем с температурата нямам иначе, темп. датчик също е сменян миналата година
нови симптоми от тази вечер: вдигането на оборотите го прави вече всеки път, около половин-една минута след стартирането. В големия дъжд тази вечер по едно време стана някакъв пробелм с токовете - когато натисна копчето за ел стъклата или дам мигач цялото табло угасва за секунда и светва лампата за ABS. Коледна елха.
Получи се малко преди да паркирам. Спрях колата, след час като тръгвах тия неща ги нямаше вече.
дросела е чистен миналата година, егр клапата е махната, проблем с температурата нямам иначе, темп. датчик също е сменян миналата година
нови симптоми от тази вечер: вдигането на оборотите го прави вече всеки път, около половин-една минута след стартирането. В големия дъжд тази вечер по едно време стана някакъв пробелм с токовете - когато натисна копчето за ел стъклата или дам мигач цялото табло угасва за секунда и светва лампата за ABS. Коледна елха.

- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Високи обороти и проблем с алтернатор, Г4
Провери състоянието на четките(релето на генератора),огледай да не смуче въздух от някъде(клапа,колектор,мап...) една диагностика няма да е излишна.Има ли газ?
- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Високи обороти и проблем с алтернатор, Г4
Няма газ. Ако дърпа въздух не би ли трябвало оборотите да играят? В моя случай те или са си на ~700 или на 1000, няма средно положение и не се колебаят видимо. Грешки няма.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Високи обороти и проблем с алтернатор, Г4
Щом не се колебаят оборотите, явно компа минава в друг режим на работа, с други обороти, гориво и тн. По-скоро вдигането на оборотите е следствие на проблема. Бих започнал с алтернатор. VCDS вероятно ще даде отговор на въпросите ти 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 125 госта