Високи обороти и проблем с алтернатор, Г4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Високи обороти и проблем с алтернатор, Г4

Мнениеот maxpayne » Пет 01 юни 2012 16:48


Един проблем се появи днес с колата, Г4 1.6 16V. От няколко дни забелязвам, че както си е на празни обороти на около 700 (видимо) и изведнъж дига на 1000. Понякога се оправя от самосебе си, понякога като изгася двигателя и запаля пак - чак тогава се оправя, но след известно време отново вдига оборотите. Днес се появи и втория проблем - почна да премигва лампата на акумулатора. Горе долу едно премигване на 1-2 минути. Прави го на скорост със сигурност, мисля, че и на празен ход, но това ще го проверя пак.

От прочетеното във форума май става дума за недобро зареждане на акумулатора, вероятно проблем с алтернатора. Обаче като се чух сега с един от форумните майстори ме подсети, че това с лампата може да е вторичен проблем на ненормалното поведение на оборотите.

Някакви идеи?




Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Високи обороти и проблем с алтернатор, Г4

Мнениеот snupeca » Пет 01 юни 2012 19:12


700 не е много далеч от 800-850, които са нормални за загрял мотор. Едва ли е от това. Замери колко ток върви към акумулатора. Иначе оборотите може да играят от темп. датчик, дросел, ТПС, неотчетен въздух от дебитомер итн.


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Високи обороти и проблем с алтернатор, Г4

Мнениеот maxpayne » Пет 01 юни 2012 19:52


нормалните за моя мотор са около 680 и толкова си ги държи по принцип, преди този проблем
дросела е чистен миналата година, егр клапата е махната, проблем с температурата нямам иначе, темп. датчик също е сменян миналата година

нови симптоми от тази вечер: вдигането на оборотите го прави вече всеки път, около половин-една минута след стартирането. В големия дъжд тази вечер по едно време стана някакъв пробелм с токовете - когато натисна копчето за ел стъклата или дам мигач цялото табло угасва за секунда и светва лампата за ABS. Коледна елха. mhihi Получи се малко преди да паркирам. Спрях колата, след час като тръгвах тия неща ги нямаше вече.


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Високи обороти и проблем с алтернатор, Г4

Мнениеот van4ooo » Пет 01 юни 2012 21:11


Провери състоянието на четките(релето на генератора),огледай да не смуче въздух от някъде(клапа,колектор,мап...) една диагностика няма да е излишна.Има ли газ?


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Високи обороти и проблем с алтернатор, Г4

Мнениеот maxpayne » Пет 01 юни 2012 21:13


Няма газ. Ако дърпа въздух не би ли трябвало оборотите да играят? В моя случай те или са си на ~700 или на 1000, няма средно положение и не се колебаят видимо. Грешки няма.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Високи обороти и проблем с алтернатор, Г4

Мнениеот hooligan_sk » Съб 02 юни 2012 13:41


Щом не се колебаят оборотите, явно компа минава в друг режим на работа, с други обороти, гориво и тн. По-скоро вдигането на оборотите е следствие на проблема. Бих започнал с алтернатор. VCDS вероятно ще даде отговор на въпросите ти :да:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта