Имам малак спор.
Като се прибера преди да загася колата трябва или не трябва да я оставам да поработи малко заради турбината?
Колата е голф 4 1.8 Т
Така съм чул че трябва да се остави да поработи казаха ми че това нямало смисъл .
голф 4 1.8 Т - Трябва ли да изключа двигателя
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Трябва ли да изключа двигателя
някой комшия ли ти каза така?
за да има време да укроти хипер скорост?
някой турбини се изключват с копче - намери го може да е под седалката
за да има време да укроти хипер скорост?
някой турбини се изключват с копче - намери го може да е под седалката

- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Трябва ли да изключа двигателя
Знам че турбо кола се оставя да поработи малко преди да я гасиш,за да може маслото да охлади турбината... 

- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Трябва ли да изключа двигателя
Почети си за "turbo timer" и "cool-down period".
нЕкак си съм го виждал инсталирано по коли, 300 коня на вал и нагоре
нЕкак си съм го виждал инсталирано по коли, 300 коня на вал и нагоре

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7858
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Трябва ли да изключа двигателя
Само ако си я ръчкал преди това.
- S_T_I_N_G
- Мнения: 1388
- Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
- Автомобил: GOLF 4 1.8 T
- Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
- Местоположение: София - Овча Купел
Re: Трябва ли да изключа двигателя
Значи правилно е че я оставям преди да я загася а за ръчкането си е задължително 

- mania
- Мнения: 1749
- Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Трябва ли да изключа двигателя
Един приятел има дизелова астра с турбо, винаги я оставя да поработи 10-тина секунди преди да я изгаси.
Re: Трябва ли да изключа двигателя
Колега това упражнение би имало смисъл при стокова малолитражка ако я гасиш на отсечка на магистрала, т.е. ако си я карал продължително в червения сектор, в др. случай не виждам какъв джигит трябва да си, че да се налага да охлаждаш турбината на стокова малолитражка по този начин, колегата горе добре го е написал при 300кс. нагоре ...
- S_T_I_N_G
- Мнения: 1388
- Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
- Автомобил: GOLF 4 1.8 T
- Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
- Местоположение: София - Овча Купел
Re: Трябва ли да изключа двигателя
Благодаря за мнението колега




- overapac
- Мнения: 712
- Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Трябва ли да изключа двигателя
а ако е би-турбо- поне 10 минути на място !!!!!




- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13551
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Трябва ли да изключа двигателя
2.4I написа:в др. случай не виждам какъв джигит трябва да си, че да се налага да охлаждаш турбината на стокова малолитражка по този начин, колегата горе добре го е написал при 300кс. нагоре ...
защото вече са боклуци и се правят от рецикле материал.късал съм ос на турбо на 52000км / шупла на остта -лята. И то на малолитражка 1,3 л
- samo_pechka
- Мнения: 9029
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Трябва ли да изключа двигателя
Само ,ако си я ръчкал по-сериозно с по-висока скорост, някъде минута се оставя да поработи или се смъква гонката последните два - три километра по пътя, преди да я угасиш. При градско с лежерно каране- не е необходимо.
Re: Трябва ли да изключа двигателя
kris11 написа:2.4I написа:в др. случай не виждам какъв джигит трябва да си, че да се налага да охлаждаш турбината на стокова малолитражка по този начин, колегата горе добре го е написал при 300кс. нагоре ...
защото вече са боклуци и се правят от рецикле материал.късал съм ос на турбо на 52000км / шупла на остта -лята. И то на малолитражка 1,3 л
То колега тая турбина е можела и на 1000 км да „умре", то си има части които привидно изглеждат добре и ще вършат работа, но ... случаи бол с феродови дискове, турбота, маховици и др., още преди години един познат пробва с турски (поне като такива ги продаваха) части да си измъчи Мерцедеса на няколко пъти, накрая си реши проблемите като мина на оригиналните макар и скъпи, впрочем вярно е, че вече не се знае кое-от къде, наскоро ми се наложи да сменям подревателни свещи, развбира се заложих на Бош, 1 от свещите изкара няколко дни, тия дни ми изгоря 2-ра, но не съмнява проблема да е във фирмата Бош - по скоро е в дистрибуторите. Т.е. челъмите не са може би верния път за решаване на подобен вид проблеми, може би решението е намирането на читави части.
- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: Трябва ли да изключа двигателя
другата ми кола си я карам мъжката (1.9 тд на фиат) вече е на 310000 реални км, а аз я взех на 210000, за 4 години никога не съм я гасил, но за сега нямам проблеми с турбото(още е оригиналното).Наистина и аз съм чувал, че е добре да се остави 1 минута да поработи, но не го правя.
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Трябва ли да изключа двигателя
АФН-а го оставям две,три минути на място,но само когато съм летял 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта