голф 4 1.8 Т - Трябва ли да изключа двигателя

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

голф 4 1.8 Т - Трябва ли да изключа двигателя

Мнениеот S_T_I_N_G » Пет 20 юли 2012 7:14


Имам малак спор.
Като се прибера преди да загася колата трябва или не трябва да я оставам да поработи малко заради турбината?
Колата е голф 4 1.8 Т
Така съм чул че трябва да се остави да поработи казаха ми че това нямало смисъл .




Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Трябва ли да изключа двигателя

Мнениеот parno » Пет 20 юли 2012 7:27


някой комшия ли ти каза така?
за да има време да укроти хипер скорост?
някой турбини се изключват с копче - намери го може да е под седалката :D


Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: Трябва ли да изключа двигателя

Мнениеот Dead man » Пет 20 юли 2012 7:49


Знам че турбо кола се оставя да поработи малко преди да я гасиш,за да може маслото да охлади турбината... :012:


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Трябва ли да изключа двигателя

Мнениеот bobocamaro » Пет 20 юли 2012 8:22


Почети си за "turbo timer" и "cool-down period".
нЕкак си съм го виждал инсталирано по коли, 300 коня на вал и нагоре mhihi


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7858
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Трябва ли да изключа двигателя

Мнениеот hooligan_sk » Пет 20 юли 2012 8:53


Само ако си я ръчкал преди това.


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Трябва ли да изключа двигателя

Мнениеот S_T_I_N_G » Пет 20 юли 2012 17:02


Значи правилно е че я оставям преди да я загася а за ръчкането си е задължително :)


Потребителски аватар
mania
Мнения: 1749
Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Трябва ли да изключа двигателя

Мнениеот mania » Пет 20 юли 2012 17:38


Един приятел има дизелова астра с турбо, винаги я оставя да поработи 10-тина секунди преди да я изгаси.


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Трябва ли да изключа двигателя

Мнениеот 2.4I » Пет 20 юли 2012 17:58


Колега това упражнение би имало смисъл при стокова малолитражка ако я гасиш на отсечка на магистрала, т.е. ако си я карал продължително в червения сектор, в др. случай не виждам какъв джигит трябва да си, че да се налага да охлаждаш турбината на стокова малолитражка по този начин, колегата горе добре го е написал при 300кс. нагоре ...


Потребителски аватар
S_T_I_N_G
Мнения: 1388
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:05
Автомобил: GOLF 4 1.8 T
Двигател: AGU GU GU GUUUUUU
Местоположение: София - Овча Купел

Re: Трябва ли да изключа двигателя

Мнениеот S_T_I_N_G » Пет 20 юли 2012 18:00


Благодаря за мнението колега :) :drunk :drunk


Потребителски аватар
overapac
Мнения: 712
Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Трябва ли да изключа двигателя

Мнениеот overapac » Пет 20 юли 2012 18:18


а ако е би-турбо- поне 10 минути на място !!!!! :Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13551
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Трябва ли да изключа двигателя

Мнениеот kris11 » Пет 20 юли 2012 19:37


2.4I написа:в др. случай не виждам какъв джигит трябва да си, че да се налага да охлаждаш турбината на стокова малолитражка по този начин, колегата горе добре го е написал при 300кс. нагоре ...

защото вече са боклуци и се правят от рецикле материал.късал съм ос на турбо на 52000км / шупла на остта -лята. И то на малолитражка 1,3 л


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9031
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Трябва ли да изключа двигателя

Мнениеот samo_pechka » Пет 20 юли 2012 19:42


Само ,ако си я ръчкал по-сериозно с по-висока скорост, някъде минута се оставя да поработи или се смъква гонката последните два - три километра по пътя, преди да я угасиш. При градско с лежерно каране- не е необходимо.


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Трябва ли да изключа двигателя

Мнениеот 2.4I » Пет 20 юли 2012 20:33


kris11 написа:
2.4I написа:в др. случай не виждам какъв джигит трябва да си, че да се налага да охлаждаш турбината на стокова малолитражка по този начин, колегата горе добре го е написал при 300кс. нагоре ...

защото вече са боклуци и се правят от рецикле материал.късал съм ос на турбо на 52000км / шупла на остта -лята. И то на малолитражка 1,3 л

То колега тая турбина е можела и на 1000 км да „умре", то си има части които привидно изглеждат добре и ще вършат работа, но ... случаи бол с феродови дискове, турбота, маховици и др., още преди години един познат пробва с турски (поне като такива ги продаваха) части да си измъчи Мерцедеса на няколко пъти, накрая си реши проблемите като мина на оригиналните макар и скъпи, впрочем вярно е, че вече не се знае кое-от къде, наскоро ми се наложи да сменям подревателни свещи, развбира се заложих на Бош, 1 от свещите изкара няколко дни, тия дни ми изгоря 2-ра, но не съмнява проблема да е във фирмата Бош - по скоро е в дистрибуторите. Т.е. челъмите не са може би верния път за решаване на подобен вид проблеми, може би решението е намирането на читави части.


Потребителски аватар
dimovip
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
Автомобил: Passat B5
Двигател: ADR
Местоположение: Бургас

Re: Трябва ли да изключа двигателя

Мнениеот dimovip » Пет 20 юли 2012 20:40


другата ми кола си я карам мъжката (1.9 тд на фиат) вече е на 310000 реални км, а аз я взех на 210000, за 4 години никога не съм я гасил, но за сега нямам проблеми с турбото(още е оригиналното).Наистина и аз съм чувал, че е добре да се остави 1 минута да поработи, но не го правя.


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Трябва ли да изключа двигателя

Мнениеот Благовест » Пет 20 юли 2012 20:58


АФН-а го оставям две,три минути на място,но само когато съм летял :Mr Green Fun



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 58 госта