Здравейте, форумци !
Наскоро купих голф 4, 1,6 - АКЛ двигател. Колата е 99 година. Имах колебаене в оборотите на двигателя и установих, че е скъсан въздухопровода от двигателя към въздушния филтър и по-точно, скъсана е късата тръбичка, която е за картерните газове. Въпроса ми е следния, откъде мога да закупя такъв въздухопровод, ако на някой му се е налагало да купува - горе долу, колко пари струва и въобще заслужава ли си да се купи или може да се измисли някакъв компромисен вариант, като например да се пусне тръбичка от двигателя, откъдето излизат картерните газове и да се запуши големият маркуч. При втория вариант въпроса ми е дали това по някакът начин ще повлияе на работата на двигателя и дали тя ще работи нормално ?
Надявам се, че съм бил достатъчно изчерпателен и че ще намеря отговор на въпросите си.
Благодаря, Ви за вниманието !
Скъсан въздухопровод - Голф 4
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Скъсан въздухопровод - Голф 4
Тапа на дупката и картерните газове долу.
Въздухопровода струва малко по-малко от самия Голф и следващия майстор, който не знае какво се прави при свалянето му ще го скъса.
Освен това, след тази интервенция забравяш за чистенето на дросел.
Въздухопровода струва малко по-малко от самия Голф и следващия майстор, който не знае какво се прави при свалянето му ще го скъса.
Освен това, след тази интервенция забравяш за чистенето на дросел.
Re: Скъсан въздухопровод - Голф 4
И на мен това ми се струва най-удачният вариант. А откъде мога да намеря такова маркуче, за да изкарам картерните газове ?
- radko86
- Мнения: 240
- Регистриран на: Сря 13 окт 2010 15:37
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL ARL
- Местоположение: Стара Загора
Re: Скъсан въздухопровод - Голф 4

- stafetopm
- Мнения: 26
- Регистриран на: Пон 24 ное 2008 21:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Поморие
Re: Скъсан въздухопровод - Голф 4
Аз го закупих на цена 50 лв., естествено марка Топран, но изработката е добра, същия като на снимката.
- burkov2
- Мнения: 97
- Регистриран на: Пон 27 авг 2007 10:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Скъсан въздухопровод - Голф 4
И аз за 50-тина лева от ebay си го взех нов и си е чук. Слага се като се стиснат скобите с обикновен тръбен ключ (и внимателно все пак). Никак не е трудна смяната според мен.
Наскоро си чистих дросела но нещо ми се струва че нямаше дълготраен ефект тази интервенция. Та да попитам колегата pedalchobaba, след като се запуши дупката има ли разлика във вървежа или примерно.. повишава ли се разход или нещо такова? Въобще много не разбирам що трябва картерните газове наново да се горят и аджеба каква е ползата от тая работа?
Наскоро си чистих дросела но нещо ми се струва че нямаше дълготраен ефект тази интервенция. Та да попитам колегата pedalchobaba, след като се запуши дупката има ли разлика във вървежа или примерно.. повишава ли се разход или нещо такова? Въобще много не разбирам що трябва картерните газове наново да се горят и аджеба каква е ползата от тая работа?
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Скъсан въздухопровод - Голф 4
Предназначението му е само и единствено екология.
С нищо не влияе на разход и вървеж.
При монтажа на новия мъркуч завъртете първо сепаратора, там откъдето се налива маслото. Наденете малката тръбичка за картерните газове на него и след това със завъртане в обратна посока нагласете големите отвори. Ако го монтирате първо на дросела и дебитомера и след това се опитате да вкарате малката тръба, точно след три такива интервенции ще купувате нов. Просто гофрираната му част е много къса и няма къде да се гъне.
С нищо не влияе на разход и вървеж.
При монтажа на новия мъркуч завъртете първо сепаратора, там откъдето се налива маслото. Наденете малката тръбичка за картерните газове на него и след това със завъртане в обратна посока нагласете големите отвори. Ако го монтирате първо на дросела и дебитомера и след това се опитате да вкарате малката тръба, точно след три такива интервенции ще купувате нов. Просто гофрираната му част е много къса и няма къде да се гъне.
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Скъсан въздухопровод - Голф 4
Колеги, аз си реших проблема по друг начин.
Решението е лепило за около 5 лева. Представлява две части с формата на пластелин , които се смесват до получаването на хомогенна смес и се нанася на скъсаното. На мен ми се беше скъсало само малко отдолу. Пробвах да го оправя с маркуч за въздух и 2 скоби, но не се получи много добре. Затова го скъсах нацяло и го залепих с това лепило. Пише че ставало за 3 часа, но за по сигурно го оставих около 10-12.
В момента нямам проблеми с този маркуч.
п.п. лепилото е термоустойчиво.
п.п.2 за марката не мога да се сетя в момента, но предполагам че има и други такива лепила.
Поздрави!
Решението е лепило за около 5 лева. Представлява две части с формата на пластелин , които се смесват до получаването на хомогенна смес и се нанася на скъсаното. На мен ми се беше скъсало само малко отдолу. Пробвах да го оправя с маркуч за въздух и 2 скоби, но не се получи много добре. Затова го скъсах нацяло и го залепих с това лепило. Пише че ставало за 3 часа, но за по сигурно го оставих около 10-12.

п.п. лепилото е термоустойчиво.
п.п.2 за марката не мога да се сетя в момента, но предполагам че има и други такива лепила.
Поздрави!

- mojojojof
- Мнения: 116
- Регистриран на: Вто 26 апр 2011 20:47
- Автомобил: GOLF 5
- Двигател: BKC 2006
- Местоположение: sofia
Re: Скъсан въздухопровод - Голф 4
оправиха ли ви се оборотите след като сменихте(залепихте)този въздуховод ???
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Скъсан въздухопровод - Голф 4
Поне на мен ми се оправиха, но освен него съм сменил и още няколко неща от които може да идва проблема с оборотите. Това са маркуча на сервото, едни маркучета вдясно на двигателя 2 на брой и хубаво почистване на дросел клапата. 

Re: Скъсан въздухопровод - Голф 4
Колега "plamski3" има ли начин да уточниш чрез обяснения или със снимка за какви още маркучи става дума?
- plamski3
- Мнения: 870
- Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL
- Местоположение: Sofia
Re: Скъсан въздухопровод - Голф 4
Заповядай!
Снимките са от автомобила на друг колега, но пак е 1.6 АКЛ. на Голф 4

Снимките са от автомобила на друг колега, но пак е 1.6 АКЛ. на Голф 4
- burkov2
- Мнения: 97
- Регистриран на: Пон 27 авг 2007 10:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Скъсан въздухопровод - Голф 4
plamski3 написа:Заповядай!![]()
Снимките са от автомобила на друг колега, но пак е 1.6 АКЛ. на Голф 4
Колега, доколкото разбирам, първите 3 снимки са на маркуча който извежда горивото към клапата за налягане на инжекцията (мж другото по спомен мисля че беше 3 бара налягането). А на 4-тата смнимка какъв е този маркуч? Запушват ли се тези маркучи - да ги чистим ли или направо нови?
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: Скъсан въздухопровод - Голф 4
pedalchobaba написа:Тапа на дупката и картерните газове долу.
Въздухопровода струва малко по-малко от самия Голф и следващия майстор, който не знае какво се прави при свалянето му ще го скъса.
Освен това, след тази интервенция забравяш за чистенето на дросел.
Колега, гледам мнението ти е от миналата година, сподели имал ли си проблеми след интервенцията, ако си я направил де, не си писал. Някакви проблеми, нещо след толкова време. Питам защото и аз мисля да направя така, за да се избегне чистенето на дросела, но по други теми съм чел мнения от типа на" щом така са го измислили, значи така трябвало и подобни"
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 166 госта