Golf MK4 1999г. AKL - проблем с EPC
Golf MK4 1999г. AKL - проблем с EPC
Здравейте колеги. След като от близо 2 години карам безпроблемно Golf 4 1.6 SR и онзи ден след като бях минал 5-6км. оставих колата за около час. След това при опит да я запаля чух, че горивната помпа не бе спряла да работи както обикновенно след контакт 1-2 сек. Колата заработи на 300-500об./мин. Загасих я и при следващият ми опит всичко си мина нормално по запалване и движение. 2 дни по късно (вчера) при опит да я запаля и на таблото (скоростомера) изгря надпис EPC в жълто. Тествах с VAG-com но безуспешно. Грешките бяха за ламбда сонда и регулатор за празния ход. Изчистих ги но EPC не спря да свети. Днес ме посреща същият светещият надпис. Прочетох за проблемите свързани с тоя проблем и доколкото разбирам стоп-машинката създава проблем при колите с круиз-контрол. Моята не е такава. Говори се и за налягания на масло... което пък въобще не ми се връзва. Мисълта ми е имал ли е някой с подобен проблем и разбира се намерил ли е решение? Как щом VAG-com не регистрира глешка мога да локализирам проблема? Има ли връзка с онова, което ми се случи преди и EPC-то на спидометъра?
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Golf MK4 1999г. AKL - проблем с EPC
Провери стоп машинката(проблема важи и за твоята кола). За изгоряла крушка друго ли светеше?
Re: Golf MK4 1999г. AKL - проблем с EPC
Нямам представа за изгоряла крушка какво трябва да свети, но проверих както крушките така и дали работят стоп-светлините. Всичко на пръв поглед е добре. Стоп-машинката не съм проверявал. Няма обаче прекъсване или отказ от работа на стоп-светлините.
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Golf MK4 1999г. AKL - проблем с EPC
Стоп машинката бна тия коли е на 2 отделни кръга, .т.е. стоповете може и да работят, но сигнал към модулите да няма или да има нон стоп.
Диагностика му е майката
Диагностика му е майката

- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Golf MK4 1999г. AKL - проблем с EPC
По - добре диагностика преди да даваш пари за части.
Re: Golf MK4 1999г. AKL - проблем с EPC
Имам VAG-com и преди да пиша тук проведох тест. Няма никакви грешки или по-ското такива, които да подсказват нещо по-различно от преди. Демонтирах бутона (стоп-машинката) и той е като този от снимката. Конектора и е с 2 проводника и отпада вероятността да влияе на ECU-то. Единствената му роля е да пали и гаси стоп-светлините. Сега свалих клемата на акумулатора и ще видя какво ще се случи след поставянето и на място. Но стоп-машинката отпада като причина категорично.
- Прикачени файлове
-
- SM.jpg (3.14 KиБ) Видяна 4286 пъти
Re: Golf MK4 1999г. AKL - проблем с EPC
Да-а-а-а. И това с акумулатора не даде положителен резултат. Вече нямам идея, пък не не прочетох нещо по-различно което да ме насочи към нещо, което може да поражда проблема.
Re: Golf MK4 1999г. AKL - проблем с EPC
Днес умувахме с колеги и мнението ни е за нова ламбда - единственото, което може би причинява свтенето на EPC-то. За съжаление ламбдите не са от най-евтините части. Дали разсъжденията са ни в правилната посока? Би ли могъл някой да препоръча що годе поносима цена за ламбда и разбира се марка и модел подходящи за тоя автомобил?
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Golf MK4 1999г. AKL - проблем с EPC
Отиди при някои от форумните майстори да ти каже какъв е проблема(ще спестиш пари за една ламбда).Не съм много сигурен но тази лампа не е за повреда в запалителната система за този двигател.
-
- Мнения: 879
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: Golf MK4 1999г. AKL - проблем с EPC
Вече няколко пъти се е активирало при мен ЕПС и причините бяха:
1.Късо съединение при монтаж на кабели към теглича;
2.Подмяна на крушките с диодни;
3.Стоп машинка.
1.Късо съединение при монтаж на кабели към теглича;
2.Подмяна на крушките с диодни;
3.Стоп машинка.
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1999г. AKL - проблем с EPC
Колега mme, не се шашкай. AKL не подържа индикацията на EPC. Още по-малко тези от 99-та.
При теб явно има някаква мутация през вековете, най-вероятно в таблото и от нея ти идва аномалията.
При теб явно има някаква мутация през вековете, най-вероятно в таблото и от нея ти идва аномалията.
- Steels
- Мнения: 421
- Регистриран на: Пон 28 юли 2008 17:59
- Автомобил: Arteon SB 280hp
- Двигател: DNFE
- Местоположение: Бургас/София
Re: Golf MK4 1999г. AKL - проблем с EPC
При мен също е светило това EPC двигателят е AKL. Не искаше да пали
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Golf MK4 1999г. AKL - проблем с EPC
Колеги, Siemens-а не обработва данните за EPC.
Как ще светне контролата на таблото, след като няма кой да му подаде информация за това.
Разгледайте му лейбъл файла във VAG COM. Пуснете му един тест на контролните лампи и вижте дали ще го провери ... много са начините да се види има ли го или не.
И докато при Drive by Wire е задължително да го има, то при другите модели е изключение.
Как ще светне контролата на таблото, след като няма кой да му подаде информация за това.
Разгледайте му лейбъл файла във VAG COM. Пуснете му един тест на контролните лампи и вижте дали ще го провери ... много са начините да се види има ли го или не.
И докато при Drive by Wire е задължително да го има, то при другите модели е изключение.
Re: Golf MK4 1999г. AKL - проблем с EPC
Има развитие по проблема. Вчера на път за в къщи реших да пообиколя. В повечето от времето карам на къси разстояния 3-4км. Минах по матшрута Илиенци, Требич, околовръстното, Волуяк и Надежда. Искаше ми да се да я покарам на по-високи обороти. Та в Требич още с изненада видях, как лампата изгасна. До момента не е светнала. Това обаче не ме успокоява много, защото причината остава неясна. А относно околовръстното: няма как да карате там с по-висока скорост от 60км./ч. Настилката е ужасна. Има много бобуни, които не могат да бъдат избегнати и при по-висока скорост вероятността да бъдете изхвърлени от пътя е нещо съвсем реално.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта