Въпрос за кормилни накрайници Голф 3
Въпрос за кормилни накрайници Голф 3
Здравейте, колеги! Порових се във форума, но не намерих тема с подобен проблем. Преди 2-3 дена бях на преглед и откриха, че са се скъсали гумените маншончета на външните кормилни накрайници (тези откъм шенкела), но самите накрайници са още здрави - нямат хлабина при разклащане, няма и никакво чукане при движение на колата. Износването на тези части на кормилната уредба и подмяната им е нещо съвсем нормално за стара кола, но съм 90% сигурен, че ще попадна на някой боклук. Така преди 4-5 месеца подмених тампоните на предните амортисьори с нови, и то препоръчани от мой познат продавач в магазин за авточасти, и оня ден ми казаха, че имат отново луфт и са за подмяна - не са издържали и 1000 километра!... И не за първи път попадам на боклуци, защото това не ми е първата кола втора или трета ръка... Та да се върна на темата: Въпросните накрайници са оригиналните (колата е относително малко карана, макар и доста стара). Знае ли някой от вас дали тези маншончета могат да бъдат подменени с нови, продават ли се такива и т.н.? Благодаря предварително.
Re: Въпрос за кормилни накрайници Голф 3
Да,продават се.Силиконови,но са пълен боклук,не могат да изкарат една година.Съвет от мен,намери стари накрайници,шарнири или биалетки оригинални,естествено разбити,и свали от тях.Идеята е само конуса да е същия размер,захващането е еднакво. 

Re: Въпрос за кормилни накрайници Голф 3
Благодаря ти. Съветът ти звучи разумно. Доколкото разбирам, явно е възможно да се подменят тези силиконови маншончета и технически не е толкова сложно - въпросът е да се намерят здрави оригинални! А можеш ли да ми препоръчаш някой старателен майстор, който ще откачи културно накрайниците (със скоба), а няма да блъска с чука отгоре и да потроши всичко?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13549
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за кормилни накрайници Голф 3
I_P_P написа: А можеш ли да ми препоръчаш някой старателен майстор, който ще откачи културно накрайниците (със скоба), а няма да блъска с чука отгоре и да потроши всичко?
Можеш и сам -
1.Измерваш разстоянието от центъра на шарнира до гайката за законтряне при регулиране към рейката .
2.докато е стегнат накрайника - разхлабваш законтрящата гайка за регулиране/ после е много трудно/.
3.Почти отвиваш гайката на накрайника./остава на 1 витка/. Малсен крик или червячен под гайката и напън.
4. 2 чука /може и само с 1 , но другото е мтално фи по което чукаш/.Опираш малкия чук в шенкела където влиза болта на накрйника и нанасяш рязък удар с 1,5-2 кг чул по другия или фи -то. Понеже болта е под напрежение от крика - се избива , но гайката го задържа. Рзавиваш и си ти.
Има 1 момент обаче , ако болта се заврти вътре в накрайника - последния е за смяна
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за кормилни накрайници Голф 3
можеш да смениш тези маншончета и на място без да развиваш и сваляш целия накрайник от кормилната щанга.а за да го изкараш от шенкела е много лесно.развиваш му гайката докрайи после я навиваш леко за да пази резбата.взимаш един чук 2кг- средно голям и чукаш няколко пъти по самия шенкел там където влиза конуса на накрайника.няма нужда от крикове и т.н. а удрянето по резбата е немислимо.след няколко удара по шенкела конуса просто си освобождава.
важно е да си развил гайката напълно защото ако конуса освободи а ти не си я развил и върви трудно заради тефлона отпред ,то тогава може да ти превърта самия конус в накрайника.разбира се това може да се случи и при сглобяването след това и може да се наложи да притиснеш по някакъв начин накрайника към шенкела.но поне при разглобяването можеш да си го спестиш
успех
важно е да си развил гайката напълно защото ако конуса освободи а ти не си я развил и върви трудно заради тефлона отпред ,то тогава може да ти превърта самия конус в накрайника.разбира се това може да се случи и при сглобяването след това и може да се наложи да притиснеш по някакъв начин накрайника към шенкела.но поне при разглобяването можеш да си го спестиш
успех

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13549
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпрос за кормилни накрайници Голф 3
"може да ти превърта самия конус в накрайника."
Превърти ли е за Металекс. за да превърти има износване в чашката,омекнала пружина.
Превърти ли е за Металекс. за да превърти има износване в чашката,омекнала пружина.
Re: Въпрос за кормилни накрайници Голф 3
Продават се маншончета дано не е реклама .Маншоните са силиконови и не са боклуци.
http://www.duraflex-bg.com/products/page-1/category-1/%D0%97%D0%B0%C2%A0%D1%88%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%80%D0%B8%C2%A0%D0%B8%C2%A0%D0%BD%D0%B0%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8.html
http://www.duraflex-bg.com/montage.html
Махаш накрайника от шенкела с една тънка стоманизирана тел махаш скобите все едно развиваш взимаш новият пълниш с грез и пак слагаш скобите по обратният път .Не е трудно само да му гепиш чалъма .А истина е че на новите не е толкова проблема че е менте шарнира а маншона е боклук и след 6 месеца е скъсан влиза пясък и вода и се сещате какво става.Дано съм бил полезен
http://www.duraflex-bg.com/products/page-1/category-1/%D0%97%D0%B0%C2%A0%D1%88%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%80%D0%B8%C2%A0%D0%B8%C2%A0%D0%BD%D0%B0%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8.html
http://www.duraflex-bg.com/montage.html
Махаш накрайника от шенкела с една тънка стоманизирана тел махаш скобите все едно развиваш взимаш новият пълниш с грез и пак слагаш скобите по обратният път .Не е трудно само да му гепиш чалъма .А истина е че на новите не е толкова проблема че е менте шарнира а маншона е боклук и след 6 месеца е скъсан влиза пясък и вода и се сещате какво става.Дано съм бил полезен
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за кормилни накрайници Голф 3
kris11 написа:"може да ти превърта самия конус в накрайника."
Превърти ли е за Металекс. за да превърти има износване в чашката,омекнала пружина.
колега без да се засягаш ама или не си ме разбрал правилно какво имам предвид или познанията ти за работата на шарнири,биалети,накрайници или т.нар. ябълковидни болтове ,нещо куцат
- judasss
- Мнения: 1484
- Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
- Автомобил: neshto nezakonno
- Двигател: 2.9 VR6
- Местоположение: в гаража
- Контакти:
Re: Въпрос за кормилни накрайници Голф 3
Като превърти уж няма как да законтриш конуса да отвъртиш гайката , на мен като ми направи така с чука го ударя леко да се заглави в шекела и да отвъртя гайката ! Това имаше впредвид колегата , като е изваден шарнира/накрайника , е нормално да превърти
Според мен колегата дето пита за маншончета да си вземе нови накрайници някой от по марковите и няма да има проблеми , в това съм убеден !
Лично аз бих изхвърлил старите и слагам нови , все пак това е кормилна система ...
На старта ми 3ка , карах със какви ли не окачвания и какви ли не извръщения по окачването , за 3 години накрайници СВАГ не бяха мръднали , незнам какво повече може да се очаква

Според мен колегата дето пита за маншончета да си вземе нови накрайници някой от по марковите и няма да има проблеми , в това съм убеден !
Лично аз бих изхвърлил старите и слагам нови , все пак това е кормилна система ...
На старта ми 3ка , карах със какви ли не окачвания и какви ли не извръщения по окачването , за 3 години накрайници СВАГ не бяха мръднали , незнам какво повече може да се очаква

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта