Въпрос за кормилни накрайници Голф 3

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
I_P_P
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 14 юли 2011 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Въпрос за кормилни накрайници Голф 3

Мнениеот I_P_P » Чет 04 юли 2013 13:29


Здравейте, колеги! Порових се във форума, но не намерих тема с подобен проблем. Преди 2-3 дена бях на преглед и откриха, че са се скъсали гумените маншончета на външните кормилни накрайници (тези откъм шенкела), но самите накрайници са още здрави - нямат хлабина при разклащане, няма и никакво чукане при движение на колата. Износването на тези части на кормилната уредба и подмяната им е нещо съвсем нормално за стара кола, но съм 90% сигурен, че ще попадна на някой боклук. Така преди 4-5 месеца подмених тампоните на предните амортисьори с нови, и то препоръчани от мой познат продавач в магазин за авточасти, и оня ден ми казаха, че имат отново луфт и са за подмяна - не са издържали и 1000 километра!... И не за първи път попадам на боклуци, защото това не ми е първата кола втора или трета ръка... Та да се върна на темата: Въпросните накрайници са оригиналните (колата е относително малко карана, макар и доста стара). Знае ли някой от вас дали тези маншончета могат да бъдат подменени с нови, продават ли се такива и т.н.? Благодаря предварително.




vladini
Мнения: 178
Регистриран на: Пон 26 сеп 2011 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за кормилни накрайници Голф 3

Мнениеот vladini » Чет 04 юли 2013 13:49


Да,продават се.Силиконови,но са пълен боклук,не могат да изкарат една година.Съвет от мен,намери стари накрайници,шарнири или биалетки оригинални,естествено разбити,и свали от тях.Идеята е само конуса да е същия размер,захващането е еднакво. :th_up


I_P_P
Мнения: 29
Регистриран на: Чет 14 юли 2011 14:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Въпрос за кормилни накрайници Голф 3

Мнениеот I_P_P » Чет 04 юли 2013 14:05


Благодаря ти. Съветът ти звучи разумно. Доколкото разбирам, явно е възможно да се подменят тези силиконови маншончета и технически не е толкова сложно - въпросът е да се намерят здрави оригинални! А можеш ли да ми препоръчаш някой старателен майстор, който ще откачи културно накрайниците (със скоба), а няма да блъска с чука отгоре и да потроши всичко?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13549
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Въпрос за кормилни накрайници Голф 3

Мнениеот kris11 » Пет 05 юли 2013 17:41


I_P_P написа: А можеш ли да ми препоръчаш някой старателен майстор, който ще откачи културно накрайниците (със скоба), а няма да блъска с чука отгоре и да потроши всичко?

Можеш и сам -
1.Измерваш разстоянието от центъра на шарнира до гайката за законтряне при регулиране към рейката .
2.докато е стегнат накрайника - разхлабваш законтрящата гайка за регулиране/ после е много трудно/.
3.Почти отвиваш гайката на накрайника./остава на 1 витка/. Малсен крик или червячен под гайката и напън.
4. 2 чука /може и само с 1 , но другото е мтално фи по което чукаш/.Опираш малкия чук в шенкела където влиза болта на накрйника и нанасяш рязък удар с 1,5-2 кг чул по другия или фи -то. Понеже болта е под напрежение от крика - се избива , но гайката го задържа. Рзавиваш и си ти.
Има 1 момент обаче , ако болта се заврти вътре в накрайника - последния е за смяна


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Въпрос за кормилни накрайници Голф 3

Мнениеот martineli » Нед 07 юли 2013 22:44


можеш да смениш тези маншончета и на място без да развиваш и сваляш целия накрайник от кормилната щанга.а за да го изкараш от шенкела е много лесно.развиваш му гайката докрайи после я навиваш леко за да пази резбата.взимаш един чук 2кг- средно голям и чукаш няколко пъти по самия шенкел там където влиза конуса на накрайника.няма нужда от крикове и т.н. а удрянето по резбата е немислимо.след няколко удара по шенкела конуса просто си освобождава.

важно е да си развил гайката напълно защото ако конуса освободи а ти не си я развил и върви трудно заради тефлона отпред ,то тогава може да ти превърта самия конус в накрайника.разбира се това може да се случи и при сглобяването след това и може да се наложи да притиснеш по някакъв начин накрайника към шенкела.но поне при разглобяването можеш да си го спестиш

успех :th_up


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13549
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Въпрос за кормилни накрайници Голф 3

Мнениеот kris11 » Пон 08 юли 2013 9:40


"може да ти превърта самия конус в накрайника."
Превърти ли е за Металекс. за да превърти има износване в чашката,омекнала пружина.


Somi
Мнения: 687
Регистриран на: Вто 22 фев 2011 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за кормилни накрайници Голф 3

Мнениеот Somi » Пон 08 юли 2013 11:20


Продават се маншончета дано не е реклама .Маншоните са силиконови и не са боклуци.
http://www.duraflex-bg.com/products/page-1/category-1/%D0%97%D0%B0%C2%A0%D1%88%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%80%D0%B8%C2%A0%D0%B8%C2%A0%D0%BD%D0%B0%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B9%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8.html
http://www.duraflex-bg.com/montage.html
Махаш накрайника от шенкела с една тънка стоманизирана тел махаш скобите все едно развиваш взимаш новият пълниш с грез и пак слагаш скобите по обратният път .Не е трудно само да му гепиш чалъма .А истина е че на новите не е толкова проблема че е менте шарнира а маншона е боклук и след 6 месеца е скъсан влиза пясък и вода и се сещате какво става.Дано съм бил полезен


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Въпрос за кормилни накрайници Голф 3

Мнениеот martineli » Пон 08 юли 2013 21:19


kris11 написа:"може да ти превърта самия конус в накрайника."
Превърти ли е за Металекс. за да превърти има износване в чашката,омекнала пружина.



колега без да се засягаш ама или не си ме разбрал правилно какво имам предвид или познанията ти за работата на шарнири,биалети,накрайници или т.нар. ябълковидни болтове ,нещо куцат


Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: Въпрос за кормилни накрайници Голф 3

Мнениеот judasss » Пон 08 юли 2013 21:59


Като превърти уж няма как да законтриш конуса да отвъртиш гайката , на мен като ми направи така с чука го ударя леко да се заглави в шекела и да отвъртя гайката ! Това имаше впредвид колегата , като е изваден шарнира/накрайника , е нормално да превърти :wink

Според мен колегата дето пита за маншончета да си вземе нови накрайници някой от по марковите и няма да има проблеми , в това съм убеден !

Лично аз бих изхвърлил старите и слагам нови , все пак това е кормилна система ...

На старта ми 3ка , карах със какви ли не окачвания и какви ли не извръщения по окачването , за 3 години накрайници СВАГ не бяха мръднали , незнам какво повече може да се очаква :beer


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10433
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: Въпрос за кормилни накрайници Голф 3

Мнениеот IvanMan » Вто 09 юли 2013 4:50


Оправи си заглавието според правилата:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=352508



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта