Копчето за парното или нещо друго?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Juviander
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 1:01
Автомобил: VW Golf III
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Стара Загора

Копчето за парното или нещо друго?

Мнениеот Juviander » Пет 16 фев 2007 12:56


Здравейте всички. Това ми е първият пост в този форум, тъй като и аз от скоро съм ГОРД сомственик на VW GOLF III 1.8 ABS 1993г.
И естествено като при всяка кола , закупена на старо винаги има какво да се барне. Пък и аз не съм от тия дето много траят - око да види, ръка да ремонтира.
Та в момента съм на следната вълна: Когато си включвам парното, започва да духа едва когато врътна копчето до степен 4. На степени 1, 2 и 3 няма никой. Ако можете да помогнете със съвет за ремонт ще бъда много благодарен.
А между другото са ми необходими и някакви напътствия за разглобяване и сглобяване на панелите по таблото. Търсих снощи из форума, но не открих. Някакво описание къде се намират всичките закътани болтчета.




Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Пет 16 фев 2007 13:16


http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... C%EE%ED%F2

hlight=%EF%E0%ED%E5%EB+%EF%E0%F0%ED%EE+%F0%E5%EC%EE%ED%F2
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... C%EE%ED%F2
:welcome_to_group
Здравей колега, ето ти тема. Използвай хубаво търсачката има всичко.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Копчето за парното или нещо друго?

Мнениеот joker » Пет 16 фев 2007 13:31


Juviander написа:Здравейте всички. Това ми е първият пост в този форум, тъй като и аз от скоро съм ГОРД сомственик на VW GOLF III 1.8 ABS 1993г.
И естествено като при всяка кола , закупена на старо винаги има какво да се барне. Пък и аз не съм от тия дето много траят - око да види, ръка да ремонтира.
Та в момента съм на следната вълна: Когато си включвам парното, започва да духа едва когато врътна копчето до степен 4. На степени 1, 2 и 3 няма никой. Ако можете да помогнете със съвет за ремонт ще бъда много благодарен.
А между другото са ми необходими и някакви напътствия за разглобяване и сглобяване на панелите по таблото. Търсих снощи из форума, но не открих. Някакво описание къде се намират всичките закътани болтчета.

Имам същия!!
Първо да те успокоя -взел и чудеса кола с възможно най-добрия двигател!500 000-600 000 км мждуремонтен пробег.....А и части за него мнооогоооо!
Второ да те разтревожа -вероятно колата ти от Италия???
Ако е оттам ау......оле малеееееееееееееееееЙ.
Смени всички масла и течности.Огледай хубаво ел-инсталацията за скъсани кабели.Очаквай всевъзможни дреболии от лошо стопанисване...гадни калпазани са италианците...неработещи контакти,изгорели крушки,разбити шарнири на скоростите ,необходимост от смяна на гумичките на клапаните и т.н
Но все пак...Колата се отремонтирва много просто и лесно и носи на всякакъв вид разглобяване...за разлика от други коли от същия клас
Таблото лесно се разглобява ам с описание ее става...просто някой трябва да ти покаже един път
А за ключа за парното....вероятно степените ти не контактуват добре...почисти ги ли си вземи нов ключ от някоя морга (10-15 лв)
Между другото-препоръчвам ти части втора употреба(когато е възможно,разбира се)защото са гаранция за оригинални-в магазините те дебнат куп неграмотни мошеници за да ти оберат парите до шушка!
И да знаеш,че е всеки моргаджи държащ на бизнеса си дава гаранция зя подмяна на детайла ако не пасне или се окаже развален...
Това го няма в магазините!Успех!
Ако имаш проблеми пиши ми на е-пощата,аз за две години ровени в автомобила и в технически справочници понатрупах опит и познания....хоби,какво да се прави...


Juviander
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 1:01
Автомобил: VW Golf III
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Juviander » Пет 16 фев 2007 14:21


Благодаря ви. Линковете на teodor6769 ме навеждат на мисълта за изгорял термопредпазител. Скоро сменях такава джаджа на един фритюрник, много са калпави. А и по магазините в Стара Загора търсих за 192 градуса, но не намерих такъв, а само 240 градуса.
petev , много си прав. Колата е от Италия. На пръв поглед всичко беше доста запазено, в последствие се оказа, че:
1. левите къси не работеха
2. резервоара е само със запушалка
3. патрона на шофьорската врата се вадеше :shock ( добре че има централно с дистанционно)
4. парното само на 4-та степен
и др. такива дребни, но дразнещи детайли.

Само не разбрах как да стигна до вентилатора за парното и до съответния предпазител. Ако може малко насоки :oops: Това ми е първа кола и все още си нямам много понятие от тия неща, но имам мерак да се уча :P


Juviander
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 1:01
Автомобил: VW Golf III
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Juviander » Пет 16 фев 2007 14:31


а, намерих но е само за Голф 2. Дано има поне малко сходство.


Потребителски аватар
OuT-OF-CoNtRoL
Мнения: 101
Регистриран на: Пон 14 авг 2006 9:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот OuT-OF-CoNtRoL » Пет 16 фев 2007 14:37


ами то парното ако не се лъжа трябва да е някъде под жабката зад кората , от там можеше да се сваля майче , и аз го имах тоя проблем със степените , и се реши като един пич от съседния вход ми смени едни кондензаторчета , виж провери да не са се разтекли или нещо такова да ги смениш ! :wink: поне на мене така се оправи


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пет 16 фев 2007 14:39


Вентилатора на парното се намира зад/под жабката. Кората под самата жабка се сваля, на 4-5 винта е и отдолу се намира вентилатора.


Потребителски аватар
pazaron
Мнения: 24
Регистриран на: Пет 20 окт 2006 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот pazaron » Пет 16 фев 2007 14:44


Juviander написа:Благодаря ви. Линковете на teodor6769 ме навеждат на мисълта за изгорял термопредпазител. Скоро сменях такава джаджа на един фритюрник, много са калпави. А и по магазините в Стара Загора търсих за 192 градуса, но не намерих такъв, а само 240 градуса.
petev , много си прав. Колата е от Италия. На пръв поглед всичко беше доста запазено, в последствие се оказа, че:
1. левите къси не работеха
2. резервоара е само със запушалка
3. патрона на шофьорската врата се вадеше :shock ( добре че има централно с дистанционно)
4. парното само на 4-та степен
и др. такива дребни, но дразнещи детайли.

Само не разбрах как да стигна до вентилатора за парното и до съответния предпазител. Ако може малко насоки :oops: Това ми е първа кола и все още си нямам много понятие от тия неща, но имам мерак да се уча :P


Прав си, термопредпазител. Купих си за около 3лв с доставката. Свалят се двете кори под жабката, сваля се и самата жабка(пурво сваляш лампичката й) и тогава имаш свобода за действие. Виждаш мотора на парното и оттам сваляш цялата платчица(държи се на 2 винтчета). Сменяш термопредпазителя(с лустер клеми) и монтираш в обратния ред. За целта използвах само прочетеното тук във форума и като за първи път се справих за ок 2 часа. Успех


Потребителски аватар
pazaron
Мнения: 24
Регистриран на: Пет 20 окт 2006 10:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот pazaron » Пет 16 фев 2007 14:49


А мисля че може и без да сваляш жабката, ма трее си изкълчиш врата и е мн неудобно. Поне за мен :lol:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 16 фев 2007 14:53


Juviander написа:Благодаря ви. Линковете на teodor6769 ме навеждат на мисълта за изгорял термопредпазител. Скоро сменях такава джаджа на един фритюрник, много са калпави. А и по магазините в Стара Загора търсих за 192 градуса, но не намерих такъв, а само 240 градуса.
petev , много си прав. Колата е от Италия. На пръв поглед всичко беше доста запазено, в последствие се оказа, че:
1. левите къси не работеха
2. резервоара е само със запушалка
3. патрона на шофьорската врата се вадеше :shock ( добре че има централно с дистанционно)
4. парното само на 4-та степен
и др. такива дребни, но дразнещи детайли.

Само не разбрах как да стигна до вентилатора за парното и до съответния предпазител. Ако може малко насоки :oops: Това ми е първа кола и все още си нямам много понятие от тия неща, но имам мерак да се уча :P

Ааааа още изненади чакай....М...цата им италианска...
не разчитай само на централното ....осигури си перфектно механично отключване защото платките на централното от влагата много бързо изпищяват....тогава вързваш без платка помпичката директо за сигнала на алармата и всичко става 6!
Виж си шарнирните болтове и селеновите втулки...Италианците много често паркират въху високи тротоари и то качвайки колата върху бордюра със силен удар.....майко мила!!!КАТО ГИ ГЛЕДАХ МАКАР,ЧЕ НЕ БЕШЕ МОЯТА КОЛА-ЛОШО МИ СТАНА!Моят Голф имаше скъсана селенова втулка вероятно по този начин....
Виж си всички гумени детайли...смени си антифриза и си промий системата ако можеш...тия гадове слагат присадки против течове(вместо да сменят скоби) и запушват радиаторчето на парното...
Вероятно и жилото на съединителя ще се наложи да го смениш...ако леко щрака като натиснеш съединителя...за смяна е ...(тресчотката за самонатягане е развалена)Абе питай ако има нещо...
А вентилатора се сваля лесно-точно както ти писа VASSTOP,за разлика от радиаторчето на парното където сваляш цялото арматурно табло заедно с волана и кабелната паяжина....6 часа работа!Не ти го пожелавам.


Juviander
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 1:01
Автомобил: VW Golf III
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Juviander » Сря 21 фев 2007 18:49


Проблема вече е решен ( или поне частично ). Именно термопредпазителя беше изгорял. Сложих нов и сега ситуацията е следната:
1 степен - няма никой
2 степен - няма никой
3 степен - тръгва
връщам на втора степен - сега пък работи :shock
връщам на първа - никой.
но за сега и на този вариант съм доволен.
Въпроса ми е какво представлява другия елемент ( големия ) на същия модул ( ктдето е и термопредпазителя )?


Потребителски аватар
Мордухай
Мнения: 28
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот Мордухай » Сря 21 фев 2007 20:28


Има мисля съпротивление някакво, извинявам се ако бъркам понятието но аз имах същият проблем и за 10лв от моргата го купих и го смениха. Поради тази причина не ми работеше и климатика защото е свързан със степените на парното. Сега всичко е ок. Успех надявам се съм помогнал поне малко!


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Сря 21 фев 2007 23:17


petev написа: Второ да те разтревожа -вероятно колата ти от Италия???
Ако е оттам ау......оле малеееееееееееееееееЙ.
гадни калпазани са италианците...
Ааааа още изненади чакай....М...цата им италианска...
..Италианците много често паркират въху високи тротоари и то качвайки колата върху бордюра със силен удар.....майко мила
...тия гадове слагат присадки против течове(вместо да сменят скоби) и запушват радиаторчето на парното...
Вероятно и жилото на съединителя ще се наложи да го смениш..

mhihi mhihi mhihi
що толкоз ги мразиш 'талянците?
вЕрно, че немците и австрийците са друга работа.
колите ги изкарват от гаража само за да ги измият а през дупките/бордюрите ги пренасят.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 22 фев 2007 0:39


Juviander написа:petev , много си прав. Колата е от Италия. На пръв поглед всичко беше доста запазено, в последствие се оказа, че:
1. левите къси не работеха
2. резервоара е само със запушалка
3. патрона на шофьорската врата се вадеше :shock ( добре че има централно с дистанционно)
4. парното само на 4-та степен
и др. такива дребни, но дразнещи детайли.

И това според вас проблеми ли са - всичко се оправя за по-малко от 20 кинта и малко свободно време.
Малко е офф на темата ама стига плюли по колите от Италия. Аз бях също против но вече друга няма да си взема. Вярно че за година 2 пъти отварях мотора - 1 път отгоре и втория отдолу /за второто отваряне до голяма степен вината е на Wili98/, ама сега колата е на 6.
Наскоро имах взимане даване с няколко австрийски и немски коли - по-гадна работа от това няма. Толкова изгнили коли, няма къде крик да поставиш, ботушите на задните амортесьори се държат на магия и т.н.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 22 фев 2007 12:00


golfer написа:
petev написа: Второ да те разтревожа -вероятно колата ти от Италия???
Ако е оттам ау......оле малеееееееееееееееееЙ.
гадни калпазани са италианците...
Ааааа още изненади чакай....М...цата им италианска...
..Италианците много често паркират въху високи тротоари и то качвайки колата върху бордюра със силен удар.....майко мила
...тия гадове слагат присадки против течове(вместо да сменят скоби) и запушват радиаторчето на парното...
Вероятно и жилото на съединителя ще се наложи да го смениш..

mhihi mhihi mhihi
що толкоз ги мразиш 'талянците?
вЕрно, че немците и австрийците са друга работа.
колите ги изкарват от гаража само за да ги измият а през дупките/бордюрите ги пренасят.

Не тях.......ами гадният им начин за стопанисване на колите....палачори от класа!!!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта