разглабяне на динамо MK4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
golfmaniak666
Мнения: 1147
Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHL
Местоположение: София

разглабяне на динамо MK4

Мнениеот golfmaniak666 » Пон 08 юли 2013 12:50


Колеги днес си карах и радиото угасна :eek фаровете също но колата си вървеше и се прибрах в къщи изгасих я отворих гаража и установих че акумулатора има 9волта :eek ок смених акумулатора с друг запалих колата и я прибрах в гаража.взех мултицет запалих колата и закачих акумулатора и той показваше 11.8волта подадох газ но не се промениха стойностите изобщо,та ако са отишли четки или блока защо не ми светна лампата на таблото? и някой сменял ли е такива глупусти и ако да колко струват?и ако някой каже как се свалят ще е супер.Аз мисля че се държат с 2 винтчета отзад на динамото и след отвиването им се вадят така ли е или бъркам? :love.vwclub




Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Re: разглабяне на динамо MK4

Мнениеот VW`VENTO » Пон 08 юли 2013 13:40


Преди няма и две седмици ремонтирах моето динамо(валео)Първо му смених само четките (2лв)Карах няколко дена,и пак светна лампата.Видях че колектора е свършил курса и свалих целия алтернатор за да сменя колектора с нов.7-8 лв струва самия колектор.Свалянето на алтернатора е доста кофти.Иска се бая разглабяне


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: разглабяне на динамо MK4

Мнениеот Dpop » Пон 08 юли 2013 15:30


Ако алтернатора е Валео, можеш да смениш реле-регулатора (който първо трябва да провериш) и без да сваляш ремък и да го сваляш от стойката. Работата не особено сложна, ще се справиш.
Откачаш акумулатора (плюса е достатъчен), за да не дадеш неволно на късо. Откачаш от алтернатора буксата с тънкото кабелче(той е свързан със индикацията на таблото). Развиваш гайката на дебелия кабел (отива към акумулатора), който е за камък 13 от гидоре. Развиваш трите гайки(те са с камък 8), които държат пластмасовият капак. Вече виждаш реле-регулатора, който освен на гайка се държи и от винтче за камък 6(или 7). Вероятно четките ще са доста износени (обикновенно вътрешната повече), а също и колектора. Може и да излезе лесно. Ако се запъне, вземи финна отвертка или тънка пластина или игла, която подпъхваш между четката и колектора и така изтегляш.
Реле-регулатор за този алтернатор, който :biggrin уж е маде ин Ингланд е около 14 лв. Цената е с отстъпка около 20%.
Имам предвид реле за алт. 90 А
Изображение
Изображение

Последна промяна от Dpop на Пон 08 юли 2013 22:36, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10433
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: разглабяне на динамо MK4

Мнениеот IvanMan » Пон 08 юли 2013 17:16


Оправи си заглавието според правилата:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=352508


Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Re: разглабяне на динамо MK4

Мнениеот VW`VENTO » Пон 08 юли 2013 18:05


Най-евтиният реле регулатор за валео 120А,който намерих беше 65лв


Потребителски аватар
golfmaniak666
Мнения: 1147
Регистриран на: Вто 25 яну 2011 1:35
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHL
Местоположение: София

Re: разглабяне на динамо MK4

Мнениеот golfmaniak666 » Пон 08 юли 2013 21:18


алтернатора е Bosh



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта